בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
יוצאים למירוץ 
 
 הלקחים יושמו, הצופים יקנו? מתמודדי ``המרוץ למיליון``    צילום: יוני המנחם    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

התוכנית "המירוץ למיליון" הושקה הבוקר במסיבת עיתונאים. הלקחים מ"האח הגדול" ומ"הישרדות" יושמו עד תום. עכשיו נשאר רק להמתין לצופים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הזכיינית רשת השיקה הבוקר את ה"מירוץ למיליון" בגרסתה הישראלית. התוכנית תעלה לשידור ביום חמישי הבא ותשודר עד לאחר הבחירות פעם בשבוע בלבד, לאחר שהמועד הראשוני נדחה מספר פעמים, בין היתר בעקבות אירועי המלחמה בדרום. למכורי הריאליטי אין צורך לפרט את הקונספט המוכר: 10 זוגות במירוץ חובק עולם ופורץ גבולות, במטרה להגיע למיליון דולר. את התכנית בגרסתה הישראלית ינחה רז מאירמן. התוכנית בגרסתה האמריקאית אגב, זכתה רק השנה זכתה בפרס האמי האמריקאי, השביעי בתולדותיה, את התכנית יצר ברטרם ון מונסטר והיא משודרת ברשת סי בי אס במשך 13 עונות, החל משנת 2001. בין המשתתפים בתוכנית בארץ נמצאים זוג אחים חורגים, קיבוצניקיות, חברי ילדות ומלכות יופי במיל. הפקת הסדרה בארץ נשעתה בשיתוף חברת "אקטיב טי . וי" וערכו אותה אייל אלקבץ ורוית ליאור מנדל הזכורה מהעונה הראשונה של "הישרדות".

מי שמשתתף בתעשיית הריאליטי דווקא מצד העוסקים במלאכה יכול להבחין בקלות שמרבית לקחי "האח הגדול" והישרדות" הופקו במלואם. למעט הבדלים סמנטיים (במקום "רב פלטפורמיות תתרגלו ל"פעילות חוץ מסכית"), רשת הבינה שהתנאי ההכרחי להצלחה טלוויזיונית של מגה ריאליטי טמון באינטגרציה. על כן בחרה הזכיינית ליישם בפועל שיתף פעולה במודל הקיים ב-nana10 ו"הישרדות", ובדומה לזה שנעשה בהצלחה מרובה בין מקו ל"האח הגדול". כך תשלב רשת באתר הבית שלה חומרים בלעדיים מהמירוץ וכן טור אישי קבוע של מנחה התוכנית. פעילות נוספת על זו האינטרנטית תהיה באמצעות תוכנית מעקב שבועית בערוץ הוט בידור ישראלי, שוב בדומה ל"מהדורת השבט" ול"האחות הקטנה". רשת גם לא מוותרת על צופי ה- VOD ותפתח ערוץ מיוחד אשר יכלול תכנים ייעודיים וקטעי בונוס מהתוכנית ובנוסף תשקיע גם בפעילות הסלולר באמצעות שיתופי פעולה עם שלושת המפעילים הסלולריים. ההערכות בענף הן כי רשת הוציאה מעל ל-5 מיליון דולר על הפקת התוכנית, כולל רכישת זכויות השימוש בפורמט שנחשב יקר יחסית בשל תדמיתו היוקרתית.
 

חטיבת הראל מתגייסת

הראל תחלץ גם במירוץ. מסוק מצניח ב"הישרדות"
 הראל תחלץ גם במירוץ. מסוק מצניח ב"הישרדות" 
 צילום: ערוץ 10 
 
במסגרת השקט התעשייתי שרוצה להבטיח לעצמה רשת במהלך שידור העונה הראשונה, היא כבר רקמה מספר שיתופי פעולה שיווקיים, הגדול בהם הוא עם "קבוצת הראל", שנתנה חסותה גם לעונה הראשונה של "הישרדות" ונוטה להגיע לעיסקאות מקיפות הנוגעות לתחומי האקסטרים והספורט כך שתוכל להתקשר תדמיתית לתוכן רלוונטי. הראל תיתן למירוץ את החסות הראשית והמבטחת ואף תעניק את הפרס למקום הראשון. גם "איסתא" חתמה עם רשת על הסכם שת"פ תלוי תוכן במסגרתו תטיס את המתמודדים השונים. שיתופי פעולה נוספים נרקמו עם הונדה שתעניק שתי מכוניות היברידיות לזוג המנצח, ואף קשרה עצמה לקמפיין אחר שלה שרץ בימים אלו תחת הסלוגן "המירוץ למיליון בעד עולם ירוק יותר". גופים נוספים שחתמו על הסכמים שיווקיים עם רשת הם מותג NEW BALANCE ו"סופר פארם".

במרכז לוח השידורים שפרסמה רשת לפני חודשיים עמדה התחמקות מעימות עם "הישרדות" ברביעי ושישי ע"י שידור "המירוץ למיליון" בחמישי ושבת. אך כאשר ערוץ 10 הודיע כי ישדר את "הישרדות" ביום שבת נפתחה בו ברגע חזית בין שני הערוצים על המשבצת היוקרתית של שבת בערב. אולם מאז קרו כמה דברים, המרכזיים בהם היו היסטריית "האח הגדול", השינויים בשיבוץ "הישרדות", המלחמה וכמובן - ההודעה על מיזוג אפשרי בין רשת למתחרה מבית הורד. התוצאה של כל אלו היא שככל שמתקרב יום ההשקה ניכר כי ברשת מנסים להנמיך ציפיות מצד אחד ולמקסם את היכולת לעבור בהצלחה את המבחן הגדול, תחת השאלה האם אחרי תוכנית מציאות אותנטית כמו "האח הגדול" הציבור בכלל יהיה מסוגל "לבלוע" מגה ריאליטי מהדור המיושן והמתוסרט.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by