בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
המנצחות במלחמה: החדשות 
 
 ערוץ 10 שיפר עמדות, יונית נהנית מאמון ואתרי החדשות זכו בכל הקופה. מלחמה בדרום    צילום: יח``צ ערוץ 2, ערוץ 10    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

"אני ניצחתי", אומר בדרך כלל מי שמפחד שהדבר לא ברור מאליו. אולי זו הסיבה שבחברות החדשות נותנים למספרים לדבר בעד עצמם. אז מי הצליח לשפר עמדות? מיהו המנצח האמיתי בקרב על דעת הקהל ולמי הציבור האמין יותר, למיקי או ליונית?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עלה לגבהים חדשים. רפי רשף
 עלה לגבהים חדשים. רפי רשף 
 צילום: חדשות 10 
 
הלחימה בדרום דחקה בשבועות האחרונים את לוח השידורים הרגיל לטובת משדרי החדשות והיום כבר ניתן לומר בודאות שהמנצחות האמיתיות בה היו חברות החדשות של הערוצים השונים. אמנם חלק מהזכייניות ביטלו את שידורן של פצצות רייטינג, כמו "ארץ נהדרת", "כלבוטק" ו"הישרדות" לטובת שידורים חיים מהשטח, אך למרות אובדן שיאים נקודתיים, הבחירה התבררה כנכונה. לפחות עבור ערוץ 10, ששיפר במהלך הלחימה עמדות וצמצם את הפער מול ערוץ 2 באופן חסר תקדים. על פי בדיקת נתוני הצפייה במהלך המבצע בדרום, ככל שהתקדמה המלחמה כך עלה באופן הדרגתי שיעור הצפייה בחדשות 10 לעומת מגמת ירידה של חדשות ערוץ 2. כך לדוגמא, ממוצע הצפיה במהדורה המרכזית של חדשות 10 שעמד טרם הלחימה על 10.5% זינק בהדרגה לממוצע של 14% בשבוע הלחימה האחרון. שיעור של כמעט 30%. באותו פרק זמן הצליחה חברת החדשות של הערוץ אף להעפיל לשיא צפייה חדש מאז עלתה לאוויר בשנת 2003, כאשר המהדורה המרכזית בה התראיין יו"ר האופוזיציה בינימין נתניהו קיבלה 18.1%. ערוץ 2 לעומתם, שעדיין מושל בכיפה עם ממוצע צפייה כמעט כפול, החל את המלחמה עם ממוצע של 24.3% וירד בהדרגה בערך באחוז לשבוע, כאשר ויתר על צופים כפי הנראה לטובת ערוץ 10. ערוץ 1 אגב, שהחל את הלחימה עם רייטינג נדיר עבורו של 13.1% למהדורה המרכזית, חזר בהדרגה תוך מספר ימים לנתונים רגילים ויצא מתמונת התחרות האמיתית בין הערוצים.

גם בשידורי הפרה טיים חלה עליה משמעותית בצפייה בחדשות וגם במקרה זה חדשות 10 ביצעו את העליה המשמעותית ביותר אל מול המתחרים הותיקים. רצועת השידור של 17.00 עם רפי רשף, שהוארכה במהלך הלחימה על חשבון לונדון וקירשנבאום, עלתה מידי יום לגבהים חדשים ואף השיגה את המהדורה המוקדמת של ערוץ 2 עם נתון דו ספרתי של מעל 12%. גם ברצועת "היום שהיה" ובאולפן הפרשנויות של רביב דרוקר ועופר שלח חלה עליה משמעותית בצפייה, של מעל 30% מהנהוג ברצועה בימי שגרה.
 

זינוק בצפייה באתרי החדשות

 
את מה שהמשבר הכלכלי לא עשה (לפחות בארץ) לאתרי הכלכלה, עשתה המלחמה לאתרי החדשות. על פי חברת אינטרסייט, המנטרת את הפרסומות באתרים הגדולים, היקף הכניסות לאתרי החדשות מאז תחילת הלחימה ביצעו זינוק מטאורי של 30% בממוצע, כאשר הגידול המשמעותי ביותר היה בגלישות בעיקר לאתרי הטלוויזיה. את העליה החדה ביותר עשה nana10 עם גידול של 38.6%, אחריו mako של קשת עם 33% והשלישי הוא nrg של מעריב עם עליה של 26.7%. ynet היה הרביעי בשיעור העליה עם 26.2%. הנתונים מעלים כאמור שני גילויים, הראשון צפוי, השני פחות.

העליה המשמעותית בכניסות לאתרי הזכייניות מיוחסת כמובן לריבוי משדרי החדשות בטלוויזיה, שגרפו צופים רבים שנענו לקידום המשמעותי שעשו להם בערוץ 2 ו-10 כמדיה משלימה. הגילוי הפחות צפוי הוא ששני האתרים הראשונים משלבים תכונות וידאו בצורה מובהקת, בעיקר nana10 עם "האינטרוויזיה", כך שכפי הנראה הציבור בכל זאת משנה בהדרגתיות את העדפותיו לטלוויזיה, גם כשמדובר במסך הקטנטן. מיותר להוסיף שאתרים שלא עוסקים כלל בחדשות או עוסקים במעקב חדשותי ללא "הארד ניוז", כמעט ולא נהנו מעליה במלחמה או המשיכו להנות מגידול טבעי אך ללא מינוף מלחמתי כל שהוא, כך לדוגמא אתר תפוז שעלה ב-4.3%.
 

העם עם יונית

כמעט 35 אלף איש חתמו בחודש האחרון על עצומה אינטרנטית הקוראת למגישת חדשות ערוץ 2, יונית לוי, להימנע מלבטא את דעותיה האישיות בשידור. אך סקר שפרסם היום ב-Themarker מלמד כי עוצמת השפעתה של לוי על הציבור אולי אף גדולה ממה שאפשר היה להניח - לוי נתפשת כדמות החדשותית האמינה ביותר על אזרחי ישראל עם 8% מהנסקרים, כאשר בצמוד אליה עם 7% מהנסקרים נמצאים מגיש חדשות ערוץ 10 יעקב אילון והכתב הצבאי של ערוץ 2 רוני דניאל.

על פי ישראל אוליניק, יו"ר קבוצת שילוב Millward Brown שביצעה את הסקר עבור העיתון, ההפרש בין שלושת אנשי החדשות המובילים אינו מובהק, אך אפשר לציין את שלושתם כאמינים ביותר. במקום הרביעי ברמת האמינות אגב, עם תמיכה של 6%, נמצא פרשן ערוץ 2 לענייני ערבים אהוד יערי. הכתב הצבאי של ערוץ 10 אלון בן דוד נתפש כאמין בקרב 3% מהנסקרים, וכך גם כתב הערוץ לענייני ערבים צבי יחזקאלי. מגישת חדשות ערוץ 10 מיקי חיימוביץ', ומגיש חדשות ערוץ 2 דני קושמרו קיבלו 2% מקולות הנסקרים. כמה אנשי חדשות נוספים זכו כל אחד ב-1% מהקולות: אמנון אברמוביץ', רפי רשף, עודד גרנות, עודד בן עמי, מנחם הורוביץ ואפילו גדי סוקניק, מגיש חדשות ערוץ 2 לשעבר.

באותו סקר גם בוטלה התאוריה שגרסה כי הזכייניות מייצרות חדשות יותר מכפי שהעם רוצה לבלוע. על פי הסקר 43% מהנסקרים הודו כי הם מרוצים ממינון החדשות הקיים. מנגד, 36% מהנסקרים טענו שיש להקטין את כמות החדשות, ואילו 9% אף גרסו כי יש לשדר יותר חדשות.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by