בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
אילן שילוח: "אנחנו מדינה שמעדיפה קטסטרופה" 
 
 להוריד, למזג, להעביר ולבטל. שילוח בכנס השיווק 2009    צילום: איגוד השיווק    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

מנכ"ל מקאן אריקסון בכנס השיווק: "נדרשת פה רפורמה. אנחנו המדינה היחידה מלבד קולומביה ואלבניה שהכבלים והלוויין לא פתוחים לפרסום"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אילן שילוח, יו"ר משרד הפרסום החזק בישראל מקאן אריקסון מתח היום ביקורת חריפה על הרגולציה של משרד התקשורת בענף הטלוויזיה. בכנס השיווק 2009 בפאנל בנושא "ניהול השיווק: היום שאחרי" בהנחיית עופר שלח ורביב דרוקר, אמר שילוח כי "אנחנו מדינה שמעדיפה קטסטרופה. נדרשת פה רפורמה. צריך לקום מישהו אמיץ שיגיד 'תשכחו את מה שהיה' וייצא לדרך חדשה אבל אני לא חושב שזה יקרה. האחריות על זה היא של ממשלת ישראל. אנחנו המדינה היחידה מלבד קולומביה ואלבניה שהכבלים והלוויין לא פתוחים לפרסום. צריך להוריד את התמלוגים, להוריד את דמי הזיכיון, למזג בין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין ולעבור לרישיונות".

לטענת שילוח מרבית שעות הדרמה והתעודה שהופקו על ידי הערוצים המסחריים אינן אמורות להיות מחוייבות של זכייניות מסחריות וכי תפקידה של רשות השידור לעמוד בהן. בהתייחס לשיווק בזמן משבר כלכלי אמר שילוח כי עדיף להשקיע בתקופת המשבר דווקא בשיווק מאשר בעובדים או בדברים נוספים ואמר כי "זה כמו לשאול למה בזמן מלחמה צריך לשדר כל היממה. זה מפני שהציבור שלך צמא ורוצה יותר מידע. אותו דבר קורה בזמן משבר לצרכנים. מחקרים שנעשו אחרי המשבר של 2001, הראו שחברות שהשקיעו בשיווק היו להן תוצאות הרבה יותר טובות והרוויחו יותר ויצאו ממנו יותר טוב. צריך לחסוך ולהוריד שומנים במקומות אחרים אבל לחזק את שריר השיווק".

שילוח מתברר, סחף לא רק את הקהל. כנס השיווק העניק חותמת סופית לסימני השאלה הרבים סביב חוסנו של מקאן אריקסון ויכולתו להישאר במקום הראשון. היום כאמור הם באו אל קיצם. ב-2008, השנה בה שילוח חזר לנהל את העבודה מול לקוחות המשרד, פתח מקאן אריקסון פער גדול מהמדורג שני, אדלר-חומסקי. היקף הפעילות של מקאן אריקסון עמד ב-2008 על כ-470 מיליון שקל המהווים גידול של כ-18% ביחס לשנת 2007. בכך פתח המשרד פער של כ-110 מיליון שקל מאדלר-חומסקי, המדורג שני.

עוד בכנס השיווק 2009

שנת 2008 בפרסום: שישה משרדים מחזיקים בחצי מהעוגה
איגוד השיווק: מתנגדים לכל רעיון של מיזוג
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by