בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
סקר TIM: חורף קר 
 
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

סקר TIM לחודש דצמבר, עוד טרם החלה המלחמה בדרום, מגלה ירידה בהיקף הגלישה במרבית האתרים הגדולים. עם זאת, Ynet משפר עמדות ומצמצם את הפער מוואלה! לשיא חדש. וגם, מיני מהפך: גלובס עוקף את Themarker וכל השאר - מקושרים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מנתוני סקר TIM הבודק את הרגלי הגלישה בישראל באתרי האינטרנט הגדולים, עולה כי בחודש דצמבר חלה ירידה קלה בכמות המבקרים בהם. הסקר כאמור בודק את החודש בו טרם החלה הלחימה כך שהעליה המתוקשרת במספר הגולשים המיוחסת בעיקר לאתרי החדשות, אינה כלולה בו.

בראש הטבלה ניצבים חמשת האתרים הפופולאריים בישראל על פי הדירוג המסורתי: גוגל בראש (עם ירידה קלה של אחוז מנובמבר), אחריו וואלה! שחווה אף הוא ירידה מ-67% ל-65.1% ובכך ממשיך את מגמת הירידה הכוללת שלו - בחישוב מצטבר של כ-5% מיולי 2008. במקום השלישי ניצב Ynet עם עליה ל-62.1%, שמצמצמים את הפער מוואלה! לשיא היסטורי של 3% בלבד. אישוש נוסף להפיכתו ההדרגתית אולי של Ynet לאתר התוכן הנצפה בישראל מקבלים כשבוחנים את המגמה בחצי השנה האחרונה. במהלך התקופה הזו וואלה! לא רק שלא התחזק אלא אף נחלש באופן מצטבר ב-2% (יוני 2008 עם 67.4% מול 65.1% בסוף השנה), זאת לעומת Ynet שבמחצית השנה עמד על 59.7% והספיק לשפר עמדות ל-62.1%. בהמשך הטבלה ניצבים You tube שיורד משמעותית אף הוא מהחודש הקודם (מ-41.2% ל-36.6%) ופייסבוק עם ירידה משמעותית פחות של 2% לערך.
 

גלובס עוקף (שוב) את Themarker. השאר מקושרים

 
במקום השישי, והראשון מבין אתרי התוכן הבינוניים, ממשיך להתייצב nana10, שחוזר לנתונים אופייניים לאחר הזינוק בסקר הקודם. אחריו נמצא mako שהמשיך עד מחצית דצמבר להנות מפירות "האח הגדול" והגיע ל-27.8%. יצויין כי מאז מאמצע שנת 2008 mako יותר מהכפיל את כוחו. במקום השמיני נמצא nrg שלמרות השידרוג שערך בשנה הקודמת היקף הגלישה בו לא השתנה משמעותית. msn שנמצא אחריו עולה בקצת מ- 22.5% ל-23.2% אך זה לא עוזר למגמת הירידה הכולל שביצע בחצי שנה האחרונה, במסגרתה איבד קרוב לשליש מגולשיו.

ומיני מהפך בגזרת האתרים הכלכליים: למרות המשבר הכלכלי שהיה בשיאו בדצמבר, אתר Themarker חווה ירידה קלה של אחוז לערך אך מפנה את מקומו לזינוק החודשי של גלובס שצמח מ11.8% ל-15.2%. עם זאת בראייה חצי שנתית, שני האתרים הבולטים בשוק, שהחלו ביוני 2008 בשיוויון, עדיין לא ניתן להכריז על מנצח משמעותי בקרב על קהל הגולשים.

במקביל לכל אלו, על פי נתוני הסקר הנוכחי נמשכת הצמיחה בפעילות הרשתות החברתיות בישראל. על פי הסקר כ-50% מהגולשים הצהירו שהם חברים בלפחות רשת חברתית אחת, בעוד שבדצמבר 2007 דיווחו על כך 39% מהגולשים. עוד עולה, כי החברות ברשת חברתית גבוהה יותר בקרב בני נוער וצעירים מאשר גולשים מבוגרים, ומעט יותר בקרב נשים (51%) לעומת גברים (49.3%).
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by