בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
איגוד השיווק: מתנגדים לכל רעיון של מיזוג  
 
 ``שיתקיימו זה לצד זה שלושה ערוצי שידור שישדרו שבעה ימים``. ירון דור על מיזוג רשת וערוץ 10    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

ירון דור, יו"ר איגוד השיווק הישראלי: "אנו מתנגדים למיזוג אפשרי בין הזכייניות. מדובר בפיתרון חלקי ולטווח הקצר אשר ירע את התחרות לנו כמפרסמים". כך בכנס השיווק 2009 שנפתח הבוקר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"לא כי ליבנו גס אלא כי מדובר בפיתרון חלקי". דור
 "לא כי ליבנו גס אלא כי מדובר בפיתרון חלקי". דור 
 צילום: יח"צ 
 
איגוד השיווק הישראלי מביע עמדה חד משמעית ותקיפה נגד מיזוג עתידי בין הזכיינית רשת לערוץ 10. כך אמר היום יו"ר איגוד השיווק הישראלי ירון דור, בפתיחת כנס השיווק הישראלי 2009. דור אמר את הדברים על רקע המשבר הכלכלי והירידה לדבריו בתקציבי ענף השיווק והפרסום כפי שבאו לידי ביטוי ברבעון האחרון של 2008 ולפי תחזיות וסקר שערך האיגוד בקרב המפרסמים לקראת השנה הקרובה נוכח החרפת המשבר. על פי דור, "איגוד השיווק מתנגד לכל רעיון של מיזוג אפשרי בין הזכייניות לא כי ליבנו גס נוכח ההפסדים שלהם אלא משום שזהו פיתרון חלקי ולטווח הקצר ולא נכון לאור כשל שוק הכולל הקיים כיום וייצור דואופול אשר ירע את התחרות לנו כמפרסמים בטווח הארוך".

בהמשך הדגיש דור כי הפיתרון היחיד לכשל השוק ולהפסדי הזכייניות הוא מעבר למשטר רשיונות והוסיף כי הוא קורא לממשלה, לשר האוצר ולשר התקשורת לבצע במהירות מהלך חקיקתי למתן רשיונות במקום הזכיונות על מנת שיתקיימו זה לצד זה שלושה ערוצי שידור שישדרו שבעה ימים בשבוע שיגבירו לדבריו את התחרות ו"וימנעו את האנומליה הקיימת בשוק הטלוויזיה שישנם 3 זכיינים על 2 רצועות שידור". לדברי דור, במידה והמיזוג בכל זאת יצא לפועל ויאושר על ידי כל הגורמים "ניפעל לזרז ולקדם את פתיחת הפרסום בכבלים ובלווין כאלטרנטיבת פרסום נוספת". אולם על פי דור בכל מקרה, הפיתרון הטוב ביותר טמון בביטול כפל ועודף רגולציה של מועצת הכבלים והלווין והרשות השניה ואיחוד שתי הרשויות לרשות רגולטרית אחת קטנה ויעילה מפושטת וממוקדת ואת החיסכון הצפוי להעביר בדמות הקלות לזכיינים.
 

בעד או נגד?

דווקא בעד מיזוג. יאיר גלר
 דווקא בעד מיזוג. יאיר גלר   
עמדת איגוד השיווק עומדת בניגוד לעמדה שהציג בסוף השבוע הקודם איגוד חברות הפרסום בעד המיזוג. בהודעה שהוציא יאיר גלר, יו"ר האיגוד נכתב כי "אנו נעדיף את מהלך המיזוג המוצע, על אף שיש בו צמצום לכאורה של מס' גופי השידור, דבר הפוגע בתחרות, אולם המצב שבו שלושה גופי שידור מפסידים כסף גורם נזק לתעשייה כולה והינו מצב בלתי אפשרי בפרט לאור המשבר הכלכלי".

כנס השיווק המתקיים היום (א') הוא הראשון במסגרתו המותג החדש "איגוד השיווק" מכנס בתוכו גם את איגוד המפרסמים וגם את מנהלי השיווק אשר על פי מארגניו, בזירה זו הפרסום המסורתי מהווה עדיין אחד מהכלים החשובים בפעילות השיווקית, ומהווה כ-60% מעוגת השיווק.

האיגוד בעד מיזוג
חץ בקשת
מיזוג אוויר
האיחוד הלאומי
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by