בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
איגוד חברות הפרסום: תומכים במיזוג 

איגוד חברות הפרסום: תומכים במיזוג

 
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

יאיר גלר: "למרות הפגיעה בתחרות, המצב שבו שלושה גופי שידור מפסידים כסף גורם נזק לתעשייה כולה"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"נעדיף את מהלך המיזוג המוצע". גלר
 "נעדיף את מהלך המיזוג המוצע". גלר 
 צילום: יח"צ 
 
איגוד חברות הפרסום בעד מיזוג רשת וערוץ 10. בהודעה שהוציא הבוקר יאיר גלר, יו"ר האיגוד נכתב כי "אנו נעדיף את מהלך המיזוג המוצע, על אף שיש בו צמצום לכאורה של מס' גופי השידור, דבר הפוגע בתחרות, אולם המצב שבו שלושה גופי שידור מפסידים כסף גורם נזק לתעשייה כולה והינו מצב בלתי אפשרי בפרט לאור המשבר הכלכלי".

תמיכת האיגוד במיזוג עומדת לכאורה בסתירה לאינטרס של משרדי הפרסום, משום שבמידה ויוותרו רק שתי זכייניות כושר המיקוח שלהם יקטן בשל היעדר תחרות משמעותית. ואכן, על פי גורמים בתעשיית הפרסום הודעת האיגוד נמסרה בניגוד לדעתם.

עוד הוסיפו באיגוד כי תמיכתם במיזוג מתייחסת גם למצב שישרור בענף בעוד תקופה, לאחר ייצוב והבראת תחום הטלוויזיה, מועד בו לדעת האיגוד, יהיה נכון לפתוח גם את הכבלים והלווין לפרסומות כמוצע בחוק התקציב של משרד האוצר. "אנו מעריכים כי חבירת רשת לערוץ 10, לשבעה ימי שידור יחד עם חב' חדשות איכותית, יצרו שחקן יציב ואיכותי", אמרו בהודעה, "ובמקביל, יהיה צורך כמובן, וזאת באמצעות חקיקה לאפשר לקשת לשדר 7 ימים תוך השענות על חברת החדשות של ערוץ 2".
 

"אין מנוס מפרסומות בלווין"

יהיו פרסומות, אין מנוס". חן
 יהיו פרסומות, אין מנוס". חן 
 צילום: יח"צ ערוץ 1 
 
במקרה או שלא במקרה, הסבר אפשרי ראשון לאי החשש הבלתי צפוי מצד איגוד המפרסמים במיזוג ניתן היה לקבל היום בסדנת המדיה של חברת רכש המדיה union media שעסקה ברפורמות שעומדות על הפרק בשוק התקשורת: התרת פרסום בכבלים ובלוויין, צמצום חבילת הבסיס בחברות אלה והוזלתה וכן מעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית. על פי Themarker, במסגרת הכנס העריך יו"ר מועצת הכבלים והלווין כי "יהיו פרסומות בכבלים ובלוויין, בין אם עוד שנה, שנתיים או שלוש. אין מנוס מזה". חן הסביר מדוע ישראל נמצאת בין ארבע המדינות היחידות שעדיין אין בהן פרסומות בכבלים ובלוויין: "מבחינה חוקית אין בעיה עם זה והסיבה שאין עדיין פרסומות היא לוביסטים שמפעילים לחצים". לדבריו, "הבדיקה שאנחנו עורכים מראה באופן חד משמעי שמפרסמים קטנים ובינוניים יוכלו להיכנס לשוק בשל צעד זה. ברור שמי שמחזיק כיום בעטיני הפרסום (כלומר הערוצים המסחריים, א"ב) לא מעוניין שגורמים נוספים גם יוכלו לשדר פרסומות".

משנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו, הגיב לדברים אלה ואמר כי: "מאוד פופוליסטי להגיד 'בואו נפתח את השוק לפרסום'. השוק נמצא כיום במשבר חמור שהתחיל ב-2007 ונהפך למפלצתי ב-2008, כאשר כל ערוצי הטלוויזיה הפסידו הרבה כסף. עכשיו באים ואומרים 'בוא נכניס שתי מפלצות כמו יס ו-HOT לשוק הזה'. HOT זה קורפוריישן ענק שמתחרה בבזק, עם 5,500 עובדים לעומת 150 אנשים שעובדים בכל זכיינית". טוביהו הסביר בנוסף כי "כבר היום השוק במצב שערוץ אחד עומד להיסגר. אין טעם בסיטואציה כרגע להכניס פרסום לכבלים וללוויין".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by