בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
חביבי הקהל: נוחי וגוגל 
 
 ``נער הזהב`` של התקשורת הישראלית. נוחי דנקנר    צילום: יח``צ    
תקשורת |
 
דוד ורטהיים

חברת גוגל ואיש העסקים נוחי דנקנר הם חביבי התקשורת של שנת 2008. גוגל זכתה לחשיפה התקשורתית החיובית הבולטת ביותר ודנקנר עקף בסיבוב את שרי אריסון ויצחק תשובה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת גוגל ואיש העסקים נוחי דנקנר הם אלו שקיבלו את הפרגון התקשורתי הגבוה ביותר בתקשורת בשנת 2008. כך עולה ממדד "חביבי התקשורת" בתחום החברות הכלכליות ואנשי העסקים של חברת יפעת - מחקרי מדיה. ככלל, השנה בלטו תאגידי האינטרנט והטכנולוגיה במקומות יפים במדד, בין היתר משום שחלק גדול מהידיעות עליהן מגיעות ישירות מחו"ל. בולטות בהקשר זה YAHOO ו-FACEBOOK שנכנסו לעשירייה ללא מערך יח"צ מקומי כלל.

ברשימת אנשי העסקים הגיע למקום הראשון כאמור דנקנר, עם חשיפה תקשורתית בשווי מוערך של כ-5.1 מליון שקל, ובכך עקף בסיבוב את שרי אריסון ויצחק תשובה בכמות האיזכורים בכלל והאיזכורים החיוביים בעיתונות בפרט. הכותרות הבולטות סביב דנקנר היו בנושאי העמקת האחיזה בחברות שבשליטתו, מימוש מניות סלקום, קבלת אזרחות כבוד מעיריית קריית מלאכי על רקע תרומתו לקהילה, שנת שיא ל-IDB והקנייה והמכירה ברווח מיידי (135 מיליון ששקל ביומיים) של מניות "קרדיט סוויס".

במקום השני כאמור התמקם יצחק תשובה עם שווי כותרות של 3.58 מיליון שקל ואחריו, במקום השלישי, שרי אריסון עם סך תקשורת חיובית של כ-3.13 מיליון שקל. ארקדי גאידמק שבחציון הראשון של השנה כיכב בעיתונות והגיע למקום השלישי, יצא הפעם מהרשימה בין היתר משום כמות האזכורים השליליים אודותיו.

גוגל מצידה, מובילה באמצעות משרד היח"צ החדש שלה "שטרן אריאלי" ולאחר שנפרדה מיורו תל אביב, את הטבלה וזכתה לחשיפה התקשורתית החיובית הבולטת ביותר בשווי כספי מוערך של 12.2 מיליון שקל. החשיפה היתה תוך בולטות מיוחדת לשלל הנושאים שעלו סביבה ב-2008, בניהם: היבחרותה כמותג המוביל בעולם בפעם השנייה ברציפות עם ערך מותג מוערך של 86 מיליארד דולר, ביקורו המתוקשר של אחד ממייסדי החברה סרגיי ברין בישראל, שיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו שבסופו של דבר לא יצא לפועל והשקת הדפדפן "כרום" והכניסה לתחרות מול מיקרוסופט בתחום הדפדפנים. גוגל עקפה בפער של 2 מיליון ש"ח בלבד את חברת מיקרוסופט עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ-10.1 מליון שקל.

מיקרוסופט, אותה מיצגת הדוברת סיגל סיון יידוב, בלטה השנה בעיקר בכל הנוגע לפרישתו המתוקשרת של המייסד ויושב הראש ביל גייטס, ניסיונותיה לקנות את יאהו, רכישת חברות סטארט אפ ישראליות והשקת נגד המדיה Zune כחלק ממלחמת השוק עם אפל והאייפוד. למקום השלישי בדירוג זה אגב, הגיעה טבע עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ-8.5 מליון שקל. בין היתר עקב עסקת ענק לרכישת חברת התרופות הגנרית "באר". בהמשך הדירוג מופיעים גם בנק לאומי, היחיד מבין הבנקים שנכנס לעשירייה הראשונה, Facebook, פרטנר, YAHOO, שופרסל ובזק שסוגרת את הדרוג עם שווי חשיפה של 3.997 מיליון שקל.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by