בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
האלימות באופנה 
 
 מסר פרסומי הכולל טוויסט: המעמד לא מחייב. ארגון APAV    צילום: APAV    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

איך ממנפת SMART את מצוקת החניה? מה עושה הפרה האורבנית? ומתי בדיוק חזרה האלימות לאופנה? וגם, כריסטינה אפלגייט אומרת לא לפרוות. חכמת רחוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

עד מתי?

 
מה עוד לא כתבו על מצוקת החניה בתל אביב ובכלל? אז לכבוד החג מצאתי עבור אותם אנשים שמחשבים את זמני היציאה והחזרה מהבית על בסיס מקום פנוי, את הפעילות הבאה: חברת המכוניות SMART החליטה להדגיש את היתרון הקטן שלה על פני המכוניות האחרות, וכל זה מבלי להזכיר אפילו פעם אחת את המשבר הכלכלי. הפעילות יצאה לפועל באזורים בהם חניה היא מצרך מבוקש (תתפלאו, אפילו בתוך חניונים).

שילוט הרחוב המוכר לכולנו שימש את החברה כדיספנסר, כלומר: מאות אלפי פוסטרים עם ויז'ואל של כביש הודבקו במרחבים העירוניים הפקוקים ובמכווני הרחוב. באלו שבחניונים הודבק אפילו מקום חניה מסומן עם מאות פוסטרים תלישים. הסלוגן שהופיע על המכוון אגב, הוא: no more parking space problems.
 
שימש את החברה כדיספנסר. השילוט של SMART
 שימש את החברה כדיספנסר. השילוט של SMART   צילום: SMART 
 

פרה אורבנית

מי לא היה רוצה לקום בבוקר, להביט מחלון הקומה העשרים ולראות אחו ירוק ופרות רועות בו? אז הנה חלום שהתגשם, לפחות בקמפיין של חברת Sebastian Errazuriz האמריקאית בסן דייגו, שבחרה בפרויקט הפרה האורבנית. מטרת הפרויקט היתה להביא ללב סביבה עמוסה ברבי קומות את הטבע המשרה שלווה ורוגע. בפועל, אל גג אחד הבניינים העלו בעזרת מנוף כלוב ובו פרה ששמה המלא אגב, הוא ברטולה. על הגג הונחו אחר כבוד שטיחי דשא, כדי שתרגיש ממש בבית, וכדי שלא תרגיש יותר מידי בשמיים, אפילו גידרו לה את האחו. מעניין מה יהיה טעמו של החלב.
 
העלו בעזרת מנוף כלוב ובו פרה. Sebastian Errazuriz
 העלו בעזרת מנוף כלוב ובו פרה. Sebastian Errazuriz    צילום: Sebastian Errazuriz  
 
 

אלימות באופנה

עכשיו אחרי שהבטתם בתמונות האופנה היפות שלפניכם קחו נשימה ארוכה ותביטו בהן שוב, בעיקר באזורים החשופים של הדוגמניות, והינה לכם קמפיין חברתי נגד אלימות נשים. מדובר בפעילות של ארגון APAV שנעשתה בפורטוגל לציון המאבק באלימות נגד נשים. בניגוד לכל השנים, הפעם יצא הארגון עם מסר פרסומי הכולל טוויסט: המעמד לא מחייב, גם נשים בשכבות החזקות סובלות מאלימות פיזית, ובמילים אחרות, קבלו את קמפיין האופנה שאף אחת לא צריכה ללבוש.

בתמונה הראשונה: שמלה שחורה עם חצאית משי ושיפון וחגורת עור עם אבזם מתכת.

בתמונה השניה: שמלת משי שיפון לבנה וכפפות עשויות עור. הטקסט באנגלית אף מזעזע יותר: Silk chiffon dress Glove with leather reinforced palm and fur interior.

בתמונה השלישית: עליונית ממשי, חצאית סטן ומגפי עור בעלות אבזם מתכת וסוליית גומי קשיחה. כל אלו עם המסר: There are brands no one should wear.

לצפייה בסרטון
 
 
 
 

מישהו עוקב אחרי?

המוזיאון לאמנות מודרנית בדנמרק יצא בשיתוף פעולה שיווקי מפתיע עם Google map. על המוסריות התרבותית של המיזם השיווקי הגאוני לא נרחיב כאן, אבל אין ספק שמדובר בפעילות שיכולה להפוך מוזיאון לרשת חברתית ענפה: 300 חולצות T שחורות עליהן הודפסו משפטים הלקוחים ממשנתם של יוצרים שונים שעבודותיהם מוצגות במוזיאון כ: Yoko Ono, Erik SatieMarcel Duchamp and Per Højholt ועוד. החולצות הוצגו לרכישה על ידי המבקרים, עם בקשה אחת קטנה, הידועה בתורת השיווק: השאירו פרטים אישיים, הפעם לצורך איתור במפות הלוויין של גוגל...

החזון של אוצרי המוזיאון לפעילות הוא תרבותי לחלוטין: כל אותן 300 מאות חולצות אומנות שהועמדו למכירה אכן לא יהיו "פיזית" במוזיאון אבל, שימו לב: הם יופיעו מחדש במרחב האינטרנטי.

חייבים לראות כדי להאמין, מדובר במיזם מדהים.
 
פעילות  שיכולה להפוך מוזיאון לרשת חברתית ענפה. Google map
 פעילות שיכולה להפוך מוזיאון לרשת חברתית ענפה. Google map   צילום: Google map 
 

כריסטינה אומרת לא

והנה אייטם קטן לכל מי ששכח שחוץ מחנוכה, יש גם חג מולד בסביבה. בפעילות פרסומית מבריקה של ארגון PETA הנאבק נגד ניצול בעלי חיים לצרכי אופנה, גייסו את השחקנית זוכת האמי והידועה ממאבקה בסרטן השד, כריסטינה אפלגייט, כדי שתצהיר על תמיכה בשלטי החוצות ובבאנרים באינטרנט. פעילויות נוספות והבעת תמיכה אקטיבית ניתן להביע גם באתר העמותה.
 
גייסו את השחקנית לטובת המאבק נגד ניצול בעלי חיים. PETA
 גייסו את השחקנית לטובת המאבק נגד ניצול בעלי חיים. PETA    צילום: PETA 
 

HAPPY HANUKKAH

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם גם מחג הנרות, אבל גם אותו אפשר לחגוג באווירה קוסמופוליטית. אז מה עושה סנטה בבית עם חנוכייה ואיך זה קשור לחברה המשווקת מכשירי GPS? הכל בקישור הבא.

חג אורים שמח
 
מה עושה סנטה בבית עם חנוכייה? חנוכה קוסמופוליטית
 מה עושה סנטה בבית עם חנוכייה? חנוכה קוסמופוליטית  
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by