בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
הישרדות בכותרות 

הישרדות בכותרות

 
תקשורת |
 
דוד ורטהיים

יומיים לפני עליית "הישרדות" לאוויר, וכלי התקשורת נכנסים לכוננות ספיגה: בשבוע האחרון בלבד - 228 איזכורים בכותרות העיתונות היומית ושערים בשבועוני הבידור

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גם אזכורים, גם שערים, עוד טרם עלתה התוכנית לאוויר. גי זוארץ ב"הישרדות"
 גם אזכורים, גם שערים, עוד טרם עלתה התוכנית לאוויר. גי זוארץ ב"הישרדות" 
 צילום: יח"צ 10 
 
עוד טרם עלתה העונה השנייה של הישרדות לאוויר וכלי התקשורת כבר נמצאים בכוננות ספיגה. על פי דו"ח מיוחד של יפעת מחקרי מדיה עולה כי בשבוע החולף, הופיעה המילה "הישרדות" בלא פחות מאשר 228 כותרות וכותרות משנה באמצעי התקשורת השונים, מספר שיא של איזכורים לתוכנית שעדיין לא משודרת בפועל, בפרק זמן נתון. בפילוח מדויק יותר ניתן לראות כי 74 כתבות הופיעו בעיתונות היומית הכתובה, כ-136 אייטמים באינטרנט, ועוד כ-18 כתבות בתקשורת המשודרת (רדיו וטלוויזיה). הדו"ח אינו כולל אזכורים בתוכניות אקטואליה אלא באלו המוקלטות מלבד, כך שסביר להניח שמספר האיזכורים בכותרות אף גדול בהרבה.

על פי אותו ניתוח, מתברר כי היחס בין אופי האיזכורים (חיובי, שלילי או נייטרלי) עומד ביחס של 1 ל-2, בין הנייטרלי לחיובי. כלומר על כל כותרת נייטרלית (בדרך כלל דיווחית) על התוכנית המדוברת, ישנן שתי כותרות חיוביות (אוהדות) אודותיה. לדוגמא, הכותרת הנייטרלית "מורידים פרופיל - בערוץ 10 החליטו שפרק הפתיחה של הישרדות 2 לא שווה מחירי ספיישל" (במעריב, 16.12), עמדה מול שני אזכורים חיוביים באותו יום בדיוק: "ערוץ 10 יעלה בשבוע הבא, בהשקעת עתק, את העונה השניה של "הישרדות", בימים רביעי ושישי. בהפקה מבטיחים: אין מניפולציות" (ידיעות אחרונות, 16.12), ו"שבעה תל-אביבים ואיל הון מארסוף בעונה השניה של "הישרדות" (הארץ, 16.12).

זאת ועוד, במידה ולוקחים בחשבון את האזכורים בעיתונות היומית (הדו"ח בודק רק את ארבעת העיתונים היומיים המובילים "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ", "גלובס") עולה כי בממוצע בכל עיתון הופיעו כשלושה אייטמים בנושא ליום. הדו"ח אף אינו כולל את שבועוני הבידור, בניהם הפופולאריים ביותר "רייטינג" ו"פנאי פלוס", בהם הופיעו בשבוע החולף כוכבי העונה השנייה בשערים. נתון מעניין נוסף טמון בעובדה שלמרות ההנחה כי ככל שעליית התוכנית לאוויר מתקרבת, כך עולה כמות האזכורים, את הבסיס לזינוק התקשורתי במילת הקסם החל כבר בתחילת החודש החולף כאשר המילה "הישרדות" הופיעה ב-379 כתבות בעיתונות הכתובה, ב-425 אייטמים באינטרנט, וב-50 אייטמים בתקשורת המשודרת.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by