בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
דרושה מזקירה 
 
 אור ירוק מהלקוח לצאת עם קמפיין דרושות קצת שונה. דורקס    צילום: ``לעומק התודעה שיווק לצעירים``    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

איך מוכרים עיתונים ברומניה? למה בשיקגו הכסף נופל מהשמיים? והאם תמונה יכולה להיות שווה אלף קלוריות? וגם, הקונדומים בישראל עושים לעצמם תיזקורות. חכמת רחוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

משחקים בסופר

 
רשת סופרים זולה בדנמרק הריצה קמפיין ארוך המתבסס על סקר במסגרתו הבינו מנהלי הפרסום שלקוח מעוכב הוא לקוח רוכש. בפועל, הם הציבו קמפיין עם מטרה שיווקית מרכזית אחת: בקשה מהלקוחות להישאר בחנות עוד כמה דקות (כמובן שבאנגלית זה תמיד נשמע טוב יותר: Wish You Stay a Little Longer). הקמפיין עלה בעיתונות ובטלוויזיה, אך בחנויות עצמן דאגה סוכנות הפרסום Uncle Grey, Aarhus להשקיע קצת יותר, והפיקה פעילות פנאי ייחודית שכללה הרכבת פאזלים כדי לדעת כמה עולה ליטר חלב, בקשה למשלוח הודעות טקסט ארוכות, חידות במתמטיקה ועוד מיני רעיונות מעכבים, הכל במטרה להשהות את הלקוחות בחנות עוד כמה דקות. ואם כל זה לא עבד? בתור לקופה היה שלט: נא לסדר את המוצרים על פי סדר האלפבית.

לזה אני קוראת חכמת רחוב. אין ספק שבזמן הזה הלקוחות הספיקו להוסיף עוד כמה מוצרים לעגלה.
 
נא לסדר את המוצרים על פי סדר האלפבית. דנמרק
 נא לסדר את המוצרים על פי סדר האלפבית. דנמרק   צילום: Uncle Grey, Aarhus, Denmark 
 

העיתון של המדינה

העיתון הנפוץ ביותר ברומניה (או אם תרצו "ידיעות אחרונות הרומני) יצא בקמפיין אמביאנט משעשע. במשך שבוע ימים ישבו מאות דיילי חברת Innuendo במרכזי הערים ובמשך רבע שעה כולם קראו בעיתון הרומני המוביל Timişoara.

כשמדובר בקבוצה ענקית של אנשים הנמצאים באותו מקום קל לראות שהמחזה מצטלם נהדר. מה שעוד נהדר עבור העיתון היה שהמכירות באותו שבוע קפצו מעלה.
 
מאות דיילים פוזרו במרכזי הערים. עיתון Timişoara הרומני
 מאות דיילים פוזרו במרכזי הערים. עיתון Timişoara הרומני   צילום: Innuendo Advertising, Timişoara, Romania 
 
 

תמונה שווה אלף קלוריות

קוקה קולה, קוקה קולה דייט ומקדונלד'ס חברו לקמפיין רחוב משותף. זה הלך ככה: המדרגות הנעות מותגו קוקה קולה דייט, לצד המדרגות הנעות עבור אותם אנשים הדואגים לבריאות שלהם ושותים עם המק גם קוקה קולה וגם אספרטיים, מותגו המדרגות הרגילות במדבקות האדומות של קוקה קולה. המסר ברור: בחרתם בלי אספרטיים אז לפחות תתאמצו להוריד את הקלוריות. המדרגות אגב, מובילות לסניף של אחת מרשתות ההמבורגר הגדולות בסטוקהולם.
 
לפחות תתאמצו להוריד את הקלוריות. קוקה קולה בהולנד
 לפחות תתאמצו להוריד את הקלוריות. קוקה קולה בהולנד   צילום: DDB Stockholm, Sweden 
 

דוקו-ברגר

ברגר קינג יצאו בשני קמפיינים מרשימים. המעניין בהם הוא שהם לא עלו במדיה הקונבנציונלית ולא נעשו על פי הסטנדרטים הרגילים של תעשיית הפרסום. מנהלי הקמפיין החליטו להפיק לא פחות מסרט דוקומנטרי במסגרתו נשלח צוות שלם למקומות הנידחים בעולם כדי להכיר לאנשים החיים בהם את טעמו של הוופר הצמחוני. האסקימואים באלסקה טעמו והופתעו. כמובן שלצד הסרט שולב גם מסע שיווקי שכלל מבחני טעימה השוואתיים (וופר מול מק) ומבצע הטסה מרשים של הגרילר לאותם מקומות שכוחי אל שמעולם לא ראו המבורגר שווה.

קבלו הצצה
 
 

כסף מהשמיים

ועוד טעימה מקמפיין אחר של אותו מותג אמריקאי - ברגר קינג, במסגרתו יצאה הרשת בקמפיין גרילה שתחילתו ברחבי שיקאגו וסופו באלפי ארנקים שפוזרו ברחבי העיר על ידי דיילי החברה.

כאן באה לסיומה התערבות המדיה והבאזז התחיל לעבוד שעות נוספות. בתוך כל ארנק הודבקה מדבקה שמודיעה למוצא היקר שהוא מוזמן להשאיר את הארנק ברשותו וכמו כן היו בו שובר לקניית וופר חינם, רישיון נהיגה של המלך (תציצו בתמונה הכיתוב משעשע) וכסף ברגר קינג, כמה כסף? תלוי איזה ארנק מצאת היו כאלו שקיבלו 100$ ברגר קינג וחלק פחות. הפעילות אגב, לא תוקשרה כלל בשום אמצעי מדיה מסורתי ורק בימים אלה הגיעה לאתרי הפרסום הגדולים. את העבודה עשו עבור ברגר קינג בלוגרים ברחבי שיקאגו שמצאו את הארנקים. אחד מהם אגב בעל טור בטיים אאוט שיקאגו.
 
אלפי ארנקים שפוזרו ברחבי העיר. ברגר קינג בשיקגו
 אלפי ארנקים שפוזרו ברחבי העיר. ברגר קינג בשיקגו 
 

ותזקורת לסיום

כמה פעמים התבדחתם בסטודיו על מודעת הדרושים של הלקוח..."דרושה מזכירה", אז ערן יורן סנמכ"ל הקריאיטיב שלנו קיבל אור ירוק מהלקוח לצאת עם קמפיין דרושות קצת שונה, ובקיצור, קבלו את חברת דורקס ישראל בקמפיין דרושים זוקר אוזניים.
 
בקמפיין דרושים זוקר אוזניים. דורקס ישראל
 בקמפיין דרושים זוקר אוזניים. דורקס ישראל   צילום: לעומק התודעה פרסום ושיווק לצעירים 
 
גילוי נאות: כותבת הטור הנה מנהלת השיווק של "לעומק התודעה פרסום ושיווק לצעירים".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by