בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
החזית העממית 
בחר לך לוגו 

בחר לך לוגו

 
החזית העממית |
 
דורון פישלר

הייתם נותנים לעם לבחור לכם לוגו? אנשי "הבית היהודי" נתנו. והתוצאות - עדיין לא ידועות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ב-10 בפברואר 2009 ישראל תלך לבחירות. בדמוקרטיה הרוב קובע, והתקשורת והפרסום קובעים לרוב איך לקבוע. החזית העממית עוקבת אחרי ארועי הבחירות - במדיה, בפרסום ובתקשורת, ותראה לכם את המסרים שמאחורי המסרים והמחשבה שמתחת לתעמולה. בסופו של דבר ייצא מכל זה ראש ממשלה חדש.
 
דמוקרטיה היא עניין בעייתי. לתת את אפשרות הבחירה לציבור זה רעיון מאוד נחמד, בעיקרון, והציבור בהחלט אוהב את זה, אבל הבעיה היא שלפעמים הציבור בוחר, איך לומר, לא נכון. האזרח ב.ב. נתניהו נוכח בזה לאחרונה, כשהבחירה של הציבור שלו – להלן חברי הליכוד – התבררה כלא נכונה, לפחות עבורו. הציבור הביא את פייגלין למקום ה-20 ברשימת המפלגה, אבל ביבי פתר את הבעיה על ידי שימוש מבריק בסעיף בחוקת המפלגה, הידוע כסעיף "בעצם אני זה שקובע ולא אתם", סעיף קטן "כאילו מי שואל אתכם בעצם". הסעיף הזה מעלה את הסעיף לבוחרי הליכוד, בעיקר הפייגלינים שבהם, שאמורים כבר להיות רגילים אליו - כיוון שבדיוק בו השתמש בזמנו שרון כדי לערוך את ההתנתקות בניגוד לבחירת הציבור.
 
 

הציבור בוחר לוגו

לתת לציבור להחליט יכול להיות עניין בעייתי גם בנושאים קריטיים פחות. המפד"ל והאיחוד הלאומי התאחדו לאחרונה, כידוע, לרשימה משותפת חדשה. איזה כיף. מפלגה חדשה היא הזדמנות להתחיל מחדש, לבנות מההתחלה תדמית, שם, לוגו, וכל זה – בלי להיתקע עם מושגים מיושנים שנסחבים כבר עשרות שנים (כאילו, איזה מין שם דפוק זה "מפלגת העבודה"? ומה זה צירוף האותיות המשונה הזה, "מחל"? מה זה אומר בכלל, מישהו זוכר?). במפלגה הצעירה והנמרצת פנו, ברוח הימים האלה, לציבור בוחריהם כדי לשתף אותם, דרך האינטרנט, לא רק בבחירת הרשימה של המפלגה, אלא גם את בעיצוב התדמית שלה. השם "הבית היהודי" נבחר בסקר שנערך באתר המפלגה, והוא שם מכובד בהחלט. עד כאן הכל טוב.
 
כמה מהלוגואים המשתתפים בתחרות (מתוך אתר "הבית היהודי")
 כמה מהלוגואים המשתתפים בתחרות (מתוך אתר "הבית היהודי") 
 
המפלגה לא הפסיקה כאן והבטיחה מיד לתת לבוחרים ליצור ולבחור גם את הלוגו של המפלגה (ומה זה המגן דויד הכחול-ירוק הזה שמתנוסס בראש האתר ובמודעות של המפלגה? לא לוגו?). באתר פורסמו הצעות ללוגו שיצרו הגולשים. אלא מה, עיצוב לוגו, בניגוד לדעה המקובלת, הוא לא משהו שאפשר לעשות בחמש דקות עם paint, אלא משהו שמעצבים גרפיים מקבלים עליו הרבה מאוד כסף ובצדק. כמו בכל מקרה שבו פונים לציבור שיציע עיצובים משלו, הלוגואים המוצעים באתר נראים בחלקם כמו משהו שנוצר בתוכנת WordArt, או על ידי אנשים שלא לגמרי הבינו את משמעות המילה "לוגו". המפלגה אמנם הבטיחה לתת לציבור לבחור לוגו, אבל היא תחבור לקואליציה עם חד"ש לפני שתפרסם על נייר רשמי את אחד הדברים האלה. וזאת בעיה: מה אם זה מה שהציבור יבחר?

לא כל ההצעות ללוגו שהתפרסמו באתר הן גרועות. יש שם, לקראת הסוף, כמה לוגואים שנראים מלוטשים וסולידיים במידה חשודה, והם גם היחידים שמתאימים לפלטת הצבעים הכחולה-ירוקה שכבר קיימת בפרסומי המפלגה. ייתכן שמארגני התחרות דאגו מראש לעיצוב לוגו בלתי-מביך, כדי שיהיה מה לבחור.
 
מודעות פוליטיות ב"מקור ראשון", גיליון יום שישי
 מודעות פוליטיות ב"מקור ראשון", גיליון יום שישי 
 

ציונות, ערכים וירקות אורגניים

בכלל, נדמה שהבית היהודי וחברותיה נמצאות במרכז, ומה שקורה בצד השני של המפה כמעט לא רלוונטי. על מידת הפעילות של הזירות הפוליטיות השונות אפשר היה ללמוד מעיתוני סוף השבוע. לא מהטקסטים – מהמודעות. מערכת הבחירות עוד לא נכנסה לשלב שבו מודעות מטעם המפלגות השונות ממלאות את העיתונים היומיים הנפוצים, אבל קוראי מהדורת סוף השבוע של "מקור ראשון" היו יכולים לטעות ולחשוב שהבחירות נערכות מחר: מודעת ענק של "הבית הלאומי", מודעות שונות של המועמדים למפלגה, מודעת אנטי-הבית היהודי מטעם מפלגת "התקווה" ומודעה שקוראת לאיחוד בין המחנות ליצירת גוש דתי/חרדי אחד, בכדי "לעצור את שלטון השמאל המושחת". יש אקשן. יש הרבה מה להרוויח, וכנראה שיש גם מה להפסיד.

באותו היום, המודעה הבולטת ביותר ב"הארץ", העיתון של השמאל, קידמה פירות וירקות ללא חריגות בחומרי הדברה. את הבחירות היה קשה לראות שם.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by