בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הקלפיון העליון 
הוא לא למד כלום 
 
 קמפיין שהחל בניהול זחוח ועשוי להגמר בכישלון. זרמון    צילום: אילוסטרציה יח``צ    
הקלפיון העליון |
 
אילון זרמון

ביבי לא הצליח להתאפק, בחר להתערב בבחירות הפנימיות בליכוד ושילם את המחיר מיד. כך נראה קמפיין שהחל בניהול זחוח ועשוי להגמר בפאניקה, זיעה ניגרת וכישלון. ביבי והטעויות, גרסת זרמון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פשוט לא יכל להתאפק, שוב. נתניהו
 פשוט לא יכל להתאפק, שוב. נתניהו 
 צילום: RTR 
 
השבוע קיבלה מערכת הבחירות תפנית. לא בגלל הקמפיין האמיץ, ויש האומרים אמיץ מדי, של אהוד ברק, ובטח לא בגלל הקמפיין האנמי של לבני, שממשיכה להעביר תחושה של בובה על חוטי יועציה התקשורתיים. הסיבה האמיתית לשינוי נעוץ בכך שביבי פתחת רשמית את הקמפיין שלו, והוא עשה את זה רע, או נכון יותר הוא לא היה יכול לעשות את זה רע יותר. קמפיין שהחל בניהול זחוח ובהחלט עשוי להגמר בפאניקה, זיעה ניגרת וכישלון.

אחרי תקופת חסד ארוכה בתקשורת ובציבור שנמשכה הודות לדממה ששמר, בחר ביבי (בדגש על בחר) להפשיל שרוולים ולהתפלש בבוץ. ולא סתם בוץ, אלא הסמיך ביותר בפוליטיקה הישראלית - הבוץ של מרכז הליכוד. הפעם, לא תספיק האמירה השגורה ש"החליק לו הביבי". נכון יהיה לומר שהוא פשוט לא למד כלום. ביבי לא למד (או שכח, שזה גרוע יותר משום שבזאת הוא נופל פעם אחר פעם) מהם המוקשים בכלל ומהו המוקש המסוכן והקופצני ביותר בפרט. על אותו מוקש נפלו מנהיגי הליכוד פעם אחר פעם, ממנחם בגין עבור ליצחק שמיר וכלה באריק שרון. האחרון נפגע כל כך קשה שפרש מהליכוד והקים את קדימה. אבל ביבי? ביבי לא היה יכול להתאפק, בחר להתערב בבחירות הפנימיות בליכוד ושילם את המחיר מיד. יועציו/מקורביו/יריביו הדליפו לחבריהם מהתקשורת, חשפו את עסקנותו, והעמידו מולו אדם סהרורי, קיצוני וחסר משמעות. ברמה הפוליטית מדובר במשגה משום שהוא הועמד מול משה פייגלין. ברמה הפרסומית מדובר בנזק חמור ואולי בלתי הפיך.
 

קולה סמיכה ועתירת סוכר

 
כל פרסומאי מתחיל יגיד לכם שלמס' 1 בשוק אסור להתייחס למס' 2, כי זה עושה טוב רק למס' 2 ומקטין את מס' 1. על אחת כמה וכמה כשהמתחרה שלך הוא אפילו לא מס' 2 אלא מתחרה קטן ושולי. יש כל כך הרבה דוגמאות, חלקן מפורסמות יותר חלקן פחות, אך כולם מכירים את הסיפור של פפסי וקוקה קולה.

במשך עשרות שנים ניסתה פפסי לתפוס את ההובלה של שוק הקולות בעולם. מיליוני דולרים הושקעו בתקיפתה הישירה של פפסי בקוקה קולה. הפרסומות ניסו לעשות הכול ובכל הדרכים: "אנחנו המשקה של הדור החדש", "אי אפשר להבדיל בטעם בין הקולה שלנו לזו של קוקה קולה", "אנחנו בכלל טעימים יותר" ועוד מיני סלוגן מוצלחים יותר ופחות. אך קוקה קולה לא הגיבה. היא בחרה לא להתפלש בבוץ הסמיך מלא הסוכר, ושמרה על מעמדה כחברה המובילה בעולם. יסלח לי ביבי שאני משווה אותו לקולה סמיכה ועתירת סוכר אבל בבחירתו השגויה והטיפשית הוא הזכיר לי משפט שאמר פעם פרסומאי בריטי חכם כנשאל מה ההבדל בין פרסום פוליטיקאי ובין פרסום מוצר מדף. "ההבדל", הוא ענה, "שבניגוד למוצר מדף, הפוליטיקאי עלול לדבר..".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by