בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
מפרסמים בארון 
 
 המפרסמים חוששים מחרם דתי? קהילת הלהט``ב    צילום: גטי    
פרסום ושיווק |
 
מעיין כהן, Themarker

למה המפרסמים בורחים מפרסום לקהילה ההומו-לסבית ברשת? מייסד הפורטל ההומו-לסבי GoGay סבור כי בישראל עוד לא הפנימו את כוחה. קלקלה ורודה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"זה לא אתר כמו ynet שמתעדכן כמה פעמים בשעה". איתן טל, GoGay
 "זה לא אתר כמו ynet שמתעדכן כמה פעמים בשעה". איתן טל, GoGay  
 צילום: צילום מסך 
 
כל המחקרים מוכיחים באופן חד-משמעי שכלכלה ורודה, שמבוססת על הלהט"ב (לסביות, הומואים טרנס-ג'נדרים ובי-סקסואלים, מ"כ), היא מבוססת והכוח הכלכלי שלה חזק מאוד. למרות זאת, התחושה שלי היא שמפרסמים בישראל חוששים לפרסם באתר הומו-לסבי מכיוון שהם מודאגים מחרם דתי" - כך סבור טל איתן, מייסד GoGay - פורטל הומו-לסבי שמציין בימים אלה עשור להיווסדו.

האתר, שפועל עדיין כחברת סטארט-אפ בתחילת דרכה ללא מחלקת שיווק ועם הכנסות מועטות מפרסום, הוקם ב-1998 על-ידי איתן כמגזין אינטרנט בשם "פרייד-זין" (שילוב של פרייד ומגזין). ב-1999 עלה האתר לאוויר בשמו הסופי. ב-2005 הכירה לשכת העיתונות באתר, ובכך הפכה אותו לגוף התקשורת ההומו-לסבי הראשון בישראל הזוכה להכרה ממסדית.

במקביל, חתם האתר על שורה של שיתופי פעולה עם גופים שונים, בהם לשכת הפרסום הממשלתית המפרסמת באתר. האתר מקים בימים אלה את "קרן GoGay לעידוד וקידום יצירה גאה".

לדברי איתן, לאתר יש כיום כ-200 אלף גולשים ייחודיים בחודש. לפי גוגל טרנדס לאתרים, ל-GoGay יש כ-2,000 משתמשים ייחודים ביום - מספר נמוך גם לאתרי נישה. ואולם איתן טוען כי הנתון של גוגל אינו משקף את המצב האמיתי, מכיוון שהאתר כולל כמה תתי-דומיינים שיש לחבר את הטראפיק של כולם כדי להגיע לתוצאה המדויקת.

עם זאת הוא מודה: "אנחנו לא חזקים בגולשים ברמה היומית. זה לא אתר כמו ynet שמתעדכן כמה פעמים בשעה. קצב העדכון התכנים שונה והרגלי הגלישה שונים. לאנשים מספיק להיכנס לאתר פעם-פעמיים בשבוע. אנחנו רואים קפיצה במיוחד בסופי שבוע, בהם אנשים נכנסים לראות מה היה בשבוע החולף. החוזק שלנו הוא במשתמשים החודשיים".
 

מומנטום מוצלח

 
"GoGay הוקם כשהייתי עדיין עמוק בארון", משחזר איתן. "גדלתי ברמלה, וחשבתי אז שאני ההומו היחיד בעולם. האינטרנט היה המקום שבו מצאתי אנשים כמוני ויצרתי קשרים חדשים. הייתי פעיל בצ'טים וזה היה מדהים. גיליתי עולם אחר.

"בישראל היו אז שני אתרים גדולים שפנו לקהילה - גלובל גיי וגייווי. זו היתה תקופת הבועה, והיה הייפ גדול סביבם. עם הזמן האתרים האלה נעלמו, ואני חושב של-GoGay היה חלק בזה. אלה היו בעיקר אתרי סקס עם הרבה תוכן מיני. אני חשבתי שיש מקום למגזין שיכלול כתבות ומאמרים לתרבות גאה. הייתי אז בצבא, ולכן האתר התעדכן רק בסופי שבוע".

האתר תופעל בתחילה באמצעות חברים, ובשנים האחרונות התגבש צוות קבוע שעושה את עבודתו בהתנדבות. האתר כולל חדשות ומדורים בנושאי בריאות, תרבות קהילה, העוסקים כולם בתרבות הגאה.

"המומנטום של הקמת האתר היה מוצלח", אומר איתן. "המעמד של 'הזמן הוורוד' - אז העיתון המזוהה ביותר עם הקהילה - נחלש והלך. האינטרנט חיסל את העיתון כמעט לחלוטין. זו קהילה שרוב החברים בה עדיין בארון, והאינטרנט הוא זמין מאוד ואנונימי. הניסיון להעביר את 'הזמן הוורוד' לאינטרנט לא צלח. גם ניסיונות מאוחרים יותר של פורטלים גדולים, כגון nrg או נענע, לבסס מדורי גאווה כשלו גם הם, למרות ההשקעה".

- מי המתחרים שלך כיום?

- "אין מתחרים ישירים. קיימים אתרים שפונים להומואים, אך אלה בעיקר אתרי היכרויות מוטי סקס, כגון אטרף. אין עוד פורטל הומו-לסבי".
 

הפוטנציאל בארון

מעולם לא ראה רווחים מהאתר. איתן טל
 מעולם לא ראה רווחים מהאתר. איתן טל 
 צילום: אלון פורת 
 
איתן, בעבר עורך מדור המחשבים ב-ynet וחבר בצוות ההקמה של אתר mako, מספר כי הוא עצמו מעולם לא ראה רווחים מהאתר: "הפרדתי ביני לבין GoGay, ולכן גם עבדתי כשכיר כל השנים. כאשר היו הכנסות הן מימנו את פעילות האתר, שעלותה גדלה והולכת".

לדבריו, "כיום האתר מממן את עצמו ונמצא באיזון עם חריגה לכיוון הרווח. כשיש רווחים אנחנו משקיעים אותם חזרה. בחודשים האחרונים אנחנו מתחילים לראות התעוררות של מפרסמים קטנים שמתחילים להגיע אלינו. פתאום מגיעים אלינו לקוחות קטנים עם התעניינות בשוק ההומו-לסבי. למשל, קוסמטיקאית שמוכרת מוצרי קוסמטיקה מדלת לדלת ורוצה להציע אותם גם לגברים. מפרסמים גדולים שפירסמו אצלנו היו בין היתר בנק משכן, בלו סנטר, פלאפון, סלקום ואורנג'".

- אין לכם מחלקת שיווק?

- "לא. יש פוטנציאל עצום, אך אין לנו את היכולת הכלכלית לאייש משרה שיווקית. אני מאמין שהמודעות לשוק ההומו-לסבי תגדל ותלך - דווקא בתקופה הזו. כך למשל, ערכנו סקר על המצב הכלכלי של הקהילה, וגילינו שדווקא בזמן המיתון יש עלייה בהרגלי הבילוי של ההומואים. על אף שיש ירידה בהוצאה, יש עלייה במספר המבלים, כך שבסופו של דבר הרווח עולה".

- מה גודל הקהילה שאתם פונים אליה בישראל?

- "זו שאלה מהותית שצריך להפנות ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה. השתתפתי בשאלון שלהם, שבו הם שואלים אותך על כל דבר בעולם חוץ מאשר על העדפה מינית. אין שום נתון מוסמך. מחקרים שונים מציגים שיעורים שונים - אחד אומר שאחוז הלהט"ב הוא 6%-8% מהאוכלוסייה, ומחקר אחר מדבר על 10%. רוב הפרטים בקהילה עדיין בארון, וזו בדיוק הבעיה".

- נניח שהשיעור הוא 10%. מדובר על כ-700 אלף איש, ועדיין לדבריך באתר גולשים רק 200 אלף איש בחודש.

- "אנחנו רחוקים ממימוש הפוטנציאל. לא העלנו אף פעם קמפיין ומעולם לא פעלנו להחדרת המותג. שומעים עלינו מפה לאוזן, או מגוגל. GoGay הוא מוצר גולמי, שבאמצעות ההשקעה הנכונה יכול להוביל באתרי נישה".

- הוגשו לך הצעות לרכישה במהלך השנים?

- "היו הצעות, חלקן אטרקטיוויות מאוד, אבל אני חושב שהן היו מרסקות את האתר. המטרה שלי היא לא כספית. פיתחנו מודל של עבודה בהתנדבות, ואני חושב שכשאנשים יתחילו לעבוד תמורת כסף זה ישתנה. הייתי שמח אם היה נכנס שותף שמבין ומכיר את השוק הזה".

עוד בפרסום ושיווק
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by