בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
גידי גובליל 
 
 יככב גם בברייק הזהב. גידי גוב    צילום: יח``צ    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

תם עידן ההפרדה. בזק רכשה את 45 שניות הזהב שלפני ההכרזה על הזוכה בגמר "האח הגדול" כחלק מעסקת תוכן שליוותה את כל התוכנית. שטראוס ובנק דיסקונט עשו זאת לפניה, בעבור מחיר דומה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תשלם 60 אלף דולר מתוך שני המיליון. בזק לאח
 תשלם 60 אלף דולר מתוך שני המיליון. בזק לאח 
 צילום: יח"צ 
 
בזק רכשה את שטח הפרסום הכולל את 45 שניות הפרסום שלפני ההכרזה על הזוכה בגמר התוכנית האח הגדול (ברייק הזהב) ב-60 אלף דולר, זאת לאחר שהעניקה חסות כוללת לתוכנית הריאליטי המצליחה. הסכום המדובר מהווה חלק מהסכום ששילמה בזק לשיתוף הפעולה הכולל עם התוכנית שהסתכם ב-2 מיליון שקל. גם חברת מי עדן כידוע נתנה חסותה לפעילות תוכן שיווקי עם התוכנית המצליחה, אולם בזק היא זו שתקבל את הפריים בתוכנית הגמר.

זו אינה הפעם הראשונה בה הברייק הנחשק לא נמכר לגורם ספציפי אלא כרוך בעסקת חבילה כוללת עליה מחליטים הגורמים בקווי מתאר כלליים, מראש. גורם בעולם הפרסום הסביר היום את המגמה החדשה ואמר כי "שת"פ כזה חוסך המון כאבי ראש גם לזכיינית וגם למשרד הפרסום. בדרך כלל נהוג לקבוע תג מחיר גמיש מראש מחשש שהרייטינג לא יהיה גבוה כמצופה, ואז לקראת תום העונה לעדכן אותו תוך הסכמת הצדדים. כך גם המפרסם יכול לישון בשקט מבלי שהוא מרגיש שהוא עומד במכרז ולהנות מההמשכיות הפרסום והערך המותגי שנוצר בסמיכות לעונה כולה".

בזק תפרסם את מוצר האינטרנט המהיר שלה באמצעות גידי גוב כאשר במסגרת הקמפיין, יוזמנו לקוחות האינטרנט של בזק להשתתף בהגרלת הזמנה למסיבת סיום התוכנית. עופר רושה, מנכ"ל חברת רכש המדיה מדיה-קום, מי שרכשה את ברייק הזהב בתוכנית עבור בזק, אמר כי "בזק רכשה את שטח הפרסום לברייק הזהב כבר בחודש הראשון בו עלתה התוכנית לאוויר לאור הפוטנציאל שזיהתה החברה להצלחתה ההיסטרית של התוכנית. הערך המוסף בפרסום באח הגדול הוא השיח שהתוכנית יוצרת בחברה הישראלית שיכול בהחלט להכיל גם שיח על הפרסום הבולט בה".
 

נערכים לברייק הישרדות

 
במקביל, גם בבנק דיסקונט כבר נערכים לרכישת ברייק הזהב בהישרדות 2, עוד טרם עלתה העונה לאוויר. כזכור, בעונה הראשונה של פצצת הרייטינג מבית הורד, רכש הבנק את ברייק ההדחה בכל אחת מהתוכנית באמצעות הסכם פרסום מיוחד ש"תפר" יחד עם ערוץ 10 ופיצל למעשה את ברייק הזהב למספר ברייקים המכילים בתוכם גם את זה של הגמר שזכה לרייטינג שיא. גורמים בשוק התקשורת מעריכים כי עקב שביעות הרצון משיתוף הפעולה, הבנק והערוץ עשויים לחדש את ההסכם שהוערך אז ב כ־1.5 מיליון שקל.

גם לריאליטי עטור השיאים כוכב נולד היה ספונסר קבוע ששולב במערך תוכן שיווקי מתוחכם עוד טרם ההגעה לגמר הגדול. בשתי העונות האחרונות הייתה זו שטראוס-עלית שניצלה את נאמנות הצופים והתחרות המותחת ליצירת פרסומת שייצרו הצרכנים עבור המותג דוריטוס. שטראוס-עלית שילמה אז לקשת כ-300 אלף דולר על חבילת פרסום שכוללה את ברייק הזהב בגמר התוכנית והפרסומת ששודרה עבור המותג דוריטוס הייתה זו שזכתה בתחרות הגולשים.

לא כולם מרוצים מההסכמים הללו. גורמים בענף הפרסום מתחו היום ביקורת על כך ששוק (ברייק) הזהב נמסר מראש רק לחברות הענק המסוגלות לעמוד בתעריפי חסות כוללים לעונה שלמה. "הדבר מקשה על יצירת הפרדה ותכנון לפרסום חד פעמי כפי הנהוג לדוגמא במשחקי כדורגל או אירועים משמעותים אחרים", הם אומרים, "למעשה, מדובר כאן במערכת סגורה שלא מאפשר רכישת מדיה בספוטים מבלי לחתום על עסקת רכש מדיה בקנה מידה גדול".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by