בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הקלפיון העליון 
אל תתפשטי לי 
 
 המטרה, האמצעי והאסטרטגיה היא לא לקחת שום סיכון. לבני    צילום: אילוסטרציה גטי    
הקלפיון העליון |
 
אילון זרמון

מאיזו סיבה חייך השבוע מנהל הקמפיינים של ביבי - רוני רימון, למה כדאי מאד ללבני להתעורר. וגם, אם עירום וקללות לא עושים את העבודה, אז קמפיין שלילי נגד ביבי יעשה? אילון זרמון מוציא שלדים מהכספת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מערכת הבחירות הרדומה מנסה להתעורר. נדמה שאנשי לבני ממש מנערים בכוח את מיטותיהם של ביבי, של הציבור ושל התקשורת, אבל ללא הצלחה. למרות ניסיונותיהם לבנות מסרים פרובוקטיביים ושליליים דוגמת "ביבי? אני לא מאמין לו", למרות קריאתה/בקשתה/תחינתה של לבני מראש הממשלה אולמרט לפנות את הכיסא בשם ניקיון הכפיים, למרות קריסתה הפתטית של מערכת המחשוב במפלגת העבודה, למרות הפריימריז בכל המפלגות, למרות הקמת השמאל החדש והימין החדש והמגזר הערבי החדש וליברמן החדש ואהוד ברק החדש, למרות הכול, כולם נשארים רדומים. וכולם רדומים מכיוון שיש אדם אחד שרוצה שכולם ישנו טוב טוב עם ידיעה ברורה שמערכת הבחירות הוכרעה ולישראל יש ראש ממשלה חדש. קוראים לו בנימין נתניהו.

תקופה ארוכה עסוקים במפלגות הגדולות, אלו המציבות מטעמן מועמדים לראשות הממשלה, בשאלה האם לנהל מערכת בחירות שלילית המנגחת את היריב, או מערכת חיובית, המציגה את יתרונותיו של המתמודד. מערכת בחירות שלילית עשויה לזעזע ולנער את הציבור ואת המתמודדים, כך ברוב המקרים, אך לא הפעם.
 

מפתחים את הנגטיב

מתי הם מתכוונים להתחיל בקמפיין? איל ארד
 מתי הם מתכוונים להתחיל בקמפיין? איל ארד 
 צילום: רוני שיצר 
 
במפלגת השלטון קדימה החליטו לא להחליט. המטרה, האמצעי והאסטרטגיה היא לא לקחת שום סיכון ולא להחליט, או במילים אחרות - לתקוף בשני הכיוונים. מצד אחד, קמפיין שלילי קלאסי המציג את אמינותו הבעייתית של ביבי תוך שימוש בציטוטים של חבריו הישנים/חדשים ממפלגתו. מצד שני, קמפיין חלש להפליא שמנסה להציג את לבני כפוליטיקאית הנקייה ביותר בעולם, לפחות. שני הקמפיינים עוברים בקול ענות חלושה, כל כך חלושה עד כדי כך שבראיון טלוויזיוני שנערך השבוע בערוץ 1 נשאל אייל ארד, מנהל הקמפיין של לבני ואחד מבכירי פורום החווה של שרון, מתי הם מתכוונים להתחיל בקמפיין. מי שראה את החיוך של רוני רימון, מנהל הקמפיין של ביבי הבין הכול. אך ביבי וניהול הקמפיין שלו, לרבות העובדה שהוא נוהג בחוכמה ולא מגיב, אינם הסיבה האמיתית לשעמום ולפיהוק שמערכת הבחירות הנוכחית מספקת לנו. הסיבה האמיתית נעוצה דווקא במנהלי הקמפיין של לבני שפשוט לא מבינים את המהפכה האמיתית המתחוללת כאן. מהפכת האינטרנט.

בתחילת מערכת הבחירות קראתי בעיון את הראיונות עם מנהלי הקמפיינים מהמפלגות השונות ואת כוונתם להעביר את מירב התקציב לאינטרנט. יפה אך לא מספיק. התובנה האמיתית צריכה להיות דווקא על מה שנגזר מהאינטרנט, שפיתח תרבות סוציולוגית חדשה הבאה לידי ביטוי באופן מזוקק במערכת הבחירות האחרונה בארה"ב ובאופן טבעי גם בשלנו. והמסקנה מהתובנה הזו? קמפיינים שלילים כבר מתקשים לעבוד. הם לא אפקטיביים, וזאת למה? מהפכת האינטרנט הביאה עימה כמויות אינסופיות של רפש וזבל, טוקבקים מתלהמים וקונספירציות, אשפה מילולית וטינופת ויזואלית, וזאת רק התחלה. כל אלו פיתחו אצלנו נוגדנים להשמצות ולקמפיינים נגטיביים. כלום כבר לא מרגש אותנו, אם עירום קללות והתלהמות לא עושים את העבודה, אז קמפיין שלילי נגד ביבי יעשה?

הארון של ביבי עמוס שלדים, אבל עודף המידע מאפשר לנו להניח שכך גם ארונה של לבני. עצוב, אבל השלדים האלה כבר לא באמת מפחידים אותנו. ברק אובמה הבין את זה וחייך כל הדרך לנשיאות בזמן שהילארי קלינטון וג'ון מקיין ניסו לנגח אותו מכל הכיוונים. היום הילארי עובדת אצל אובמה ומקיין נח כנראה באיזו חווה טקסנית. אם הקמפיינים של קדימה לא יקבלו תפנית מיידית, כדאי כבר עכשיו ללבני להתחיל לספור כבשים בדרך לחווה.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by