בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
סוף הוא תמיד התחלה 
 
 ביה``מ דחה את התביעה. ריבה    צילום: יוסי צבקר    
תקשורת |
 
דוד ורטהיים

הרכילאי לשעבר גיל ריבה הפסיד בתביעתו נגד צלם הפפראצי בוצ'צ'ו. מעריב לעומת זאת, נתבע (שוב), הפעם בשל "חתונת החשיש"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בית המשפט אמר את דברו: היום דחה בית משפט השלום בתל אביב את תביעתו של העיתונאי ואיש הטלוויזיה גיל ריבה נגד אתר וואלה! וצלם הפפראצי שלומי בוצ'צ'ו, בשל צילום בנו הקטן בן ה-7 (אז בן 4.5), לדבריו תוך כדי פגיעה בפרטיותו. בכתב התביעה שהגיש בזמנו ריבה לבית המשפט הוא תבע מהשניים 250,000 ₪ בעקבות מה שכינה "פרסום תמונתו באופן העלול לגרום להשפלתו וביזויו", התביעה עוררה גלים בעולם התקשורת שכן ריבה עצמו נחשב לאושיית רכילות עוקצנית, כידוע. זמן קצר לאחר מכן הגישו בוצ'צ'ו והאתר כתב הגנה חריף.

במהלך התביעה עורר ריבה סערה תקשורתית נוספת כאשר פנה לצלמי הפפראצי על מנת להחתים אותם על הצהרה לפיה הם לא מפרסמים תמונות של קטינים ללא רשות הוריהם. כל הצלמים סירבו לחתום על ההצהרה למעט צלם רייטינג ברק פכטר, אשר הסכים לחתום באישורו של עורך המגזין דאז, מני אבירם. האקט לא התקבל בהבנה ובאהבה על-ידי הצלמים. "הוא יורה לעצמו ולנו ברגל", טענו אז צלמים זועמים אשר סירבו לחתום, "רק כדי לא לסייע בתביעה נגד צלם אחר". עם זאת, פכטר עצמו העיד לטובת בוצ'צ'ו בבית המשפט.

אולם מתברר כי כל המאמצים לא הואילו. בית המשפט דחה כאמור היום את תביעתו של ריבה על הסף בטענה כי לא באמת התרחשה פגיעה בפרטיותו של התובע וכי הוא לא השתכנע כי בפרסום התמונות יש משום פוטנציאל לנזק נפשי. השופט ציין כי אין בחוק הגנה על קטין מפני צילום ברשות הרבים, ושהגבלה מסוג זו "שמורה למחוקק".
 

לא חוששים מחשיש

 
מעניין לעניין, גם במעריב התעוררו הבוקר ליום לא פחות קודר. העיתון, שני עורכיו דורון גלעזר ורותי יובל, והכתב ירון ששון, נתבעו אמש (24.11) על הוצאת לשון הרע עקב כתבת "חתונת החשיש". גם במקרה זה סכום התביעה עומד, במקרה או שלא, על 250,000 ש"ח. ב-4 באוגוסט 2008, פורסמה כתבה בעיתון "מעריב", תחת הכותרת: "האורחים בחתונה אכלו 'עוגיות חשיש' ואושפזו". בכתבה נכתב כי אביו של החתן, בני הזוג, ומשפחתם – "ידעו" מה מכילות העוגיות ואף דאגו לחלקן לאורחים. בני הזוג שהתחתנו הם אבירם וחופית אסולין הגרים שדרות. המשפחה מתלוננת, בכתב-התביעה שהגישו לבית-משפט השלום בתל-אביב באמצעות עו"ד דן חי, כי הדברים שהתפרסמו בכתבה העמידו אותם באור שלילי, תוך הכפשת שמם לשווא, שכן הם אינם קשורים כלל לעוגיות שחולקו, לכאורה, בחתונה האמורה.

במרכז כתב התביעה ניצבת הטענה כי טרם פורסמה הכתבה, לא טרחו- הכתב והעורכים של "מעריב"- לברר האם עובדות שפרסמו בכתבה נכונות, כפי שהיה עליהם לעשות. על פי המשפחה, הכתבה פורסמה מבלי שנתבקשה כל תגובה מצד משפחת אסולין. לאחר פרסום הכתבה, עוד באותו יום, פנה יהודה אסולין לעיתונאי, ירון ששון, בניסיון לברר מדוע הכפיש את שמו ואת משפחתו. הכתב הודה בטעותו ודבריו חשפו מקורות מפוקפקים שהובילו את פרסום הכתבה ומנעו את גביית התגובה ממשפחת אסולין.

לפי כתב התביעה, סיפור "חתונת החשיש" פגע רבות בשם הטוב של המשפחה, ובפרנסתו של יהודה אסולין, העוסק בשיווק מוצרי פורצלן לכל אזור השפלה. בנוסף, לטענת עו"ד דן חי, הסיפור בכתבה מהווה חדירה לצנעת הפרט ופגיעה בפרטיותם של משפחת אסולין, כפי שנקבע בחוק הגנת הפרטיות. בכתב התביעה אף נטען כנגד עיתון "מעריב"- שעורכיו העדיפו את האינטרס הכלכלי הצר שלהם, גם במחיר פגיעה אנושה במשפחה.

טרם התקבלה תגובת מעריב.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by