בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
יש לי טריק קבוע 
 
 אינטרבובליל, בהסגר - אבל לא לבד. דנה אינטרנשיונל    צילום: אור הרפז    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

סלקום מכניסה את דנה אינטרנשיונל להסגר עבור סדרה סלולרית בקונספט "האח הגדול". אבל דנה לא לבד, גם עדי הימלבלוי, נינט ועוד כיכבו לפניה והרוויחו זמן אוויר ופרסום. מי עוד הרוויח? לא ברור

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גם מתח, גם אינטראקטיביות. "הכפולה" עם עדי הימלבוי
 גם מתח, גם אינטראקטיביות. "הכפולה" עם עדי הימלבוי 
 צילום: יח"צ 
 
דיוות העל, דנה אינטרנשיונל נכנסת להסגר, זאת במסגרת סדרה מוקומנטרית חדשה של סלקום עבור מכשירי הסלולר בדור ה-3. על פי סלקום, ההברקה הליהוקית הנוכחית, שתרכב על גל ההצלחה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", תתעד את הזמרת בכל רגע ביום "ותאפשר למצלמות לתעד את חיי הזוהר הדקדנטיים שלה, 24 שעות ביממה". בסלקום מבטיחים הפתעות נוספות: דנה תצולם ללא הפסקה, בכל חלקי הבית, כולל המקלחת והמיטה. בכל יום, תורשה דנה להכניס אל הדירה גבר אחד למעין "דייט" עם הדיווה, על מנת לאפשר לצופים לחוות את הדנה הרומנטית של מאחורי הקלעים. את הסדרה תפיק חברת "ארצה הפקות" ("פובידליה", "הנרגנים") אשר מתמחה בהפקות לניו מדיה.

הפקת הסדרה הנוכחית מיישרת קו עם ההצהרות האחרונות של מנכ"ל סלקום בכנס המדיה ה-1 שיזמה חברת הסלולר הגדולה במדינה, בדבר הפיכתה לחברת מדיה לכל דבר שתתחרה בגופי השידור הגדולים, ובמסגרתה אגף ה"זמן אוויר" או "השיחות" יהפכו לחלק השולי בסל המוצרים שתיתן החברה ללקוחותיה. עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של החברה הגדיר זאת כ"מעבר מעולם המוסיקה לעולם הבידור (Entertainment) תוך הפיכת מכשיר הסלולר למכשיר אינפונטיימנט (מידע ובידור)". במילים פשוטות, המאבק האמיתי, שהחל כבר עם פריצת הדור ה-2 לחיינו, יהיה על הפיצ'רס, או במקרה הזה - על התוכן ממש. בעניין זה, דנה אינטרנשיונל לקחה על עצמה, אולי מבלי שתדע, תפקיד נוסף שלא מן הנמנע גדול על מידותיה, תפקיד פרזנטורית השידור, המקבילה של יונית לוי בערוץ 2 אם תרצו.
 

מורידים את נינט

דוקו ריאליטי של שלושה גורמים. נינט טייב
 דוקו ריאליטי של שלושה גורמים. נינט טייב 
 צילום: רוני שיצר 
 
אולם, עם כל הכבוד לדיווה זוכת האירווזיון, בעניין ההפקות הייעודיות לסלולר, היא רק חוליה נוספת בשרשרת כוכבניות שניסו את מזלן (ומזל חברות הסלולר) בהפקות מקור ייעודיות לגולשים, שהתחילו במסע יח"צ מתוזמן וכשלו כישלון חמור בספירת המזומנים בקופות. כבר ב-2005 צצה ההפקה הסלולרית הציונית הראשונה: סדרת ההמשך ל"אסתי המכוערת" של קשת, ששודרה במכשירי הדור השלישי של פרטנר. הסדרה, שצולמה במיוחד לסלולר בפעם הראשונה בישראל, נולדה כאמור בהסכם שת"פ של פרטנר עם הזכיינית המצליחה, במסגרתו 18 הפרקים שצולמו ונכתבו במיוחד למטרה זו, היו באורך 3 דקות וכללו סט שחקנים זהה למקור. עד אז אגב, שיתוף הפעולה של שתי החברות כלל גם את תכני 'השגריר' ו'ארץ נהדרת', אולם בהסתמכות על התכנים שנראו קודם לכן על מסך הטלוויזיה.

פרטנר הייתה הראשונה להשקיע תקציבים ניכרים בהפקות ייחודיות לסלולר מתוך אמונה ורצון לייצר משאב רווח נוסף, ועל הדרך גם להטמיע את ערכי הדור השלישי שספגו חבלי לידה קשים אצל כל החברות. בהמשך הגישה החברה הכתומה מנות נוספות: יחד עם רשת ו"דנה הפקות", היא השיקה סדרת מתח אינטראקטיבית המיועדת לבני נוער בשם "הכפולה", בכיכובה של השחקנית עדי הימלבלוי, אליה הצטרפו שבעה שחקנים שנבחרו על פי אודישנים מצולמים שיעלו לאינטרנט. צוות השופטים אגב, מנה נבחרת מרשימה שכללה את יורם לוינשטיין והבמאים אריק לובצקי ומתי הררי. בהמשך שיתפה אורנג' פעולה גם עם YNET ו-YES בניצול הנכס הגדול מכולם – נינט, והשיקה סדרת דוקו-ריאליטי יומית בכיכובה של התופעה ובהפקה בלעדית ל-OBOXLIVE, פורטל הדור ה-3.
 

מעמיסים מסרים

לקחה זווית אנדרדוגית. "יציע הכבוד"
 לקחה זווית אנדרדוגית. "יציע הכבוד"  
 צילום: פליקס, פלאפון 
 
בפלאפון, המזדנבת אחרי השתיים האחרות, ניסו שלא להישאר מאחור למרות הקושי הטכנולוגי והאיחור בהשקת הדור ה-3. שם השיקו סדרות מקור שדווקא החזירו את ההשקעה כ"המבוקשים", שעסקה בהמלצות מוסיקה עם פאנל מומחים כעברי לידר ועוד, ו"יציע הכבוד" שסקרה מזווית האוהדים את משחקי הכדורגל המרכזיים. גם במקרה זה האסטרטגייה של פלאפון הייתה ללכת דווקא לעמדה האנדרדוגית ולחפש כיוונים חדשים הדורשים עלות נמוכה יחסית, במקום להשקיע בטאלנטים. על פי התוצאות, לא מן הנמנע שהם צדקו. "הרצון ליצור בידול בעולם התוכן בין רשתות הסלולר המתחרות, מביא לחדשנות ורמת יצירתיות גבוהה, אך גם להעמסת יתר במסרים ומידע על הצרכן, ולעיתים אף להוצאה כספית מיותרת", אומר בכיר לשעבר בחברת הסלולר הגדולה בישראל. אומר ופותח צוהר לשאלות מעניינות יותר.
 
 

דרוש: סופר מודל פרסומי

 
בדומה למודל הוידאו באינטרנט גם בעולם הסלולר עדיין לא פיצחו את הקוד הגנטי שיאפשר גזירת קופון או סתם ציון שורת רווח לצד הפקות הוידאו המקוריות שנעשות עבור צפייה אישית במכשירים הניידים. בראייה כלכלית פשוטה, היה עדיף לחברות הסלולר להסתמך (כפי שלרוב הן עושות) רק על תכני הטלוויזיה ועל הסכמי שיתוף תוכן הנהנים מרוח גבית של המוכרות הטלווזיונית שלהם, אולם כאן מתגלה בעיה חדשה ישנה: הזכייניות לא מוכנות לאפשר בקלות בלעדיות על תכנים כמו כדורגל או סדרות מצליחות, ובלי קשר, במקרה כזה החברה הסלולרית נהנית בעיקר מדיווידנד זמן האוויר שמתקזז עם רכישת התוכן, וזאת בלי לקבל את הערך המוסף – הבידול. לנישה הזו בדיוק נכנסות הפקות המקור, אך על פי מנהל אינטראקטיב בחברה סלולרית אחרת, הבעיה של החברות הן שהן מנסות בכל מחיר לייצר באזז, או בשפה הפרסומית – לייצר ערך מותגי, וכלל לא בטוח שהן מצליחות.

אותו גורם מסביר כי "יש חברות שמעדיפות להשקיע פחות בטאלנטים כמו נינט ודנה אינטרנשיונל וללכת לכיוונים יותר מוגדרים עם קהלי יעד ברורים ולא אמורפיים כמו 'צעירים'. מצד שני התוצאה במקרה כזה היא לעיתים הפקות הזויות כמו זו שהייתה עם רודריגו גונזלס ועדי הימלבוי, שכלל לא בטוח שהחזירו את ההשקעה אבל בטוח שלא יצרו שום ערך מותגי חיובי. מצד שלישי", הוסיף אותו גורם, "קשה להתווכח עם שוק שמכניס מיליארד שקל בשנה, אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by