בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
עמלה ולמה? 
 
 ``אולי נקים משרד פרסום?``. מילצ`ן    צילום: אילוסטרציה יח``צ    
פרסום ושיווק |
 
סיון קלינגבייל, Themarker

בעקבות דו"ח הממונה על ההגבלים על עמלות משרדי הפרסום, בעלי ערוץ 10 ארנון מילצ'ן ויוסי מימן פותחים את הפה: "סוחטים אותנו - זה קרטל. אם משהו יראה את הדרך להגיע לאיזון - נעשה מופע חוף ענק עם אנג'לינה ג'ולי"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"סוחטים אותנו, זה קרטל". מימן
 "סוחטים אותנו, זה קרטל". מימן 
 צילום: רוני שיצר 
 
לבעלים של ערוץ 10 נמאס. דו"ח הממונה על ההגבלים העסקיים, שחשף את הסיבות לכך שנאסר על שלמור אבנון עמיחי, Y&R וראובני פרידן להמשיך להפעיל במשותף את חברת המדיה יוניטד, נפל לידיהם כפרי בשל.

בשיחה עם TheMarker בעקבות הדו"ח, מוסרים יוסי מימן וארנון מילצ'ן הצהרה חריפה: אין בכוונתם לשתף עוד פעולה עם הכללים הנהוגים בתחום העמלות בישראל. ערוץ 10, לדבריהם, לא ישלם למשרדי הפרסום יותר מ-20% עמלה.

"הגיע הזמן להבין שאנחנו חיים במציאות חלופית", אמר מילצ'ן. "יש מצב כלכלי חדש בכל העולם. כיום 30% העמלה שמשולמת למפרסמים פוגעים בקיום של ערוצי הטלוויזיה. ועל חשבון מי זה? אנחנו לא נעבור את ה-20%. הגיע הזמן לומר למפרסמים: קחו או עזבו.

"זה קרטל מלמטה ועד למעלה. באים כל הפרסומאים ואומרים 'אם לא תתן לי 30%, אני לא מפרסם אצלך'. נגיע למצב שלא נוכל לעמוד ברמת התוכניות, כי הכסף עבר לפרסומאים. אף ערוץ טלוויזיה לא ישרוד, גם לא ערוץ 2. בעולם משלמים 10%-15% למשרדי הפרסום. אני לא מבין למה לא התעוררנו עד עכשיו".

יוסי מימן טען כי "ההשקעה שלנו בערוץ מתקרבת ל-1.4 מיליארד שקל. זה מצב בלתי נסבל. אם הפרסומאים היו מרוויחים בסטנדרטים הנהוגים בעולם, הערוצים בישראל היו מאוזנים ואפשר היה לעשות טלוויזיה. סוחטים אותנו. זה קרטל. אנחנו מדברים גם בשם רון לאודר כאשר אנחנו אומרים שלא נשלם".
 

100 מיליון דולר בשנה

 
למימן ומילצ'ן בטן מלאה על הפרסומאים בישראל. בעיקר משום שנמאס להם לשרוף כסף בלי לראות הצלחה. אנשי העסקים המיליארדרים לא מהססים לתלות את חוסר ההצלחה בגובה העמלות שנאלץ הערוץ לשלם למשרדי הפרסום. דו"ח הממונה מספק להם רוח גבית בעוצמה של טייפון.

"אנחנו מזרימים לערוץ מדי חודש 12 מיליון שקל", מודה מימן. "המספרים פשוטים. ההוצאה השנתית לפרסום מעולם לא הגיעה למספרים שחזו לפני כניסת ערוץ 10. היא תמיד היתה 30% פחות. כשהושק הערוץ, דיברו על כך שהיקף הפרסום בטלוויזיה יגיע אחרי כארבע שנים ל-500 מיליון דולר. בפועל, הוא מגיע לכ-350 מיליון דולר השנה, וההוצאה על פרסום צפויה לרדת".

אם להסתמך על המספרים שמספק מימן, כ-100 מיליון דולר עוברים בכל שנה למשרדי הפרסום כעמלות. לדברי מילצ'ן ומימן, מצבם של כל הערוצים היה טוב בהרבה אם הסכום היה נמוך משמעותית. "ארנון, רון ואני החלטנו שאנחנו מספיקים עם השיגעון", מכריז מימן. "אנחנו פועלים במציאות שבה יותר מ-50% מהתקבולים יוצאים לפני שמתחילים לעבוד. כשמחברים את דמי הזיכיון וחובות התשלום לפי הרשות השנייה­ ומוסיפים 30% שהולכים למשרדי הפרסום,­ מגיעים להוצאה שאינה מאפשרת להפעיל עסק.

"משרדי הפרסום וחברות המדיה צריכים להתחבר לעולם ולהבין שצריך להדק את החגורה. החלטנו מה תו המחיר שאנחנו מוכנים לשלם. מי שירצה ­ - יאכל. האחריות על מה שיקרה ועל המפוטרים שיישארו בלי עבודה, אם ייסגר הערוץ, מוטלת על הפרסומאים".

להערכת מימן, גם בערוץ 2 שמצבו טוב מזה של ערוץ 10 מתחילים להתכופף תחת נטל העמלות הגבוהות. "לדעתי גם הם מתחילים לסבול", הוא אומר. "כשמישהו סובל,­ הוא לוקח משהו נגד כאבים. ההערכה שלנו היא שהם חשים כמונו במאבק מול קרטל של פרסומאים".

מילצ'ן: "אם מישהו יראה לי דרך להגיע לאיזון כשמשלמים את העמלות האלו, ­ואני לא מדבר על רווח, אני עושה מופע חוף ענק עם זיקוקי דינור ומביא את אנג'לינה ג'ולי. ראיתי אותה בוכה אתמול ב-CNN. אולי זה בגלל העמלות.

"אנחנו במצב סביר של רייטינג. אבל גם בשנה הבאה, כשתהיה 'הישרדות' כל הזמן ויהיה רייטינג גבוה, וגם אם יהיו קיצוצים בערוץ והקלות ממשלתיות לא נגיע לאיזון בלי להוריד את העמלה ל-20%.

"בכל העולם קשה עכשיו בתחום המדיה. יש לי ידיד, סאמנר רדסטון, בעל השליטה בחברות המדיה ויאקום ו-CBS. האימפריה שלו עומדת לקרוס כי הוא קנה את CBS. המניה של CBS צנחה בגלל הירידה בפרסום ­והעמלות שם זה חצי. הצונאמי הכלכלי בעולם גורם לירידה בהיקף הפרסום. מאיתנו מצפים לשמור על ערוץ פתוח ולקנות כדורגל וכדורסל, ולהשקיע בתוכן. מגיעה לנו תמיכה ציבורית.

"הדו"ח של הממונה קובע כי למעשה יש קרטל שקובע מה יקרה, ולא מאפשר לנו לעשות טלוויזיה טובה. זה פוגע בצופה. זה יגיע לזה שלא תהיה טלוויזיה והמפרסמים יישארו בלי מקום לפרסם".
 

להתפשט או למות

 
"ב-1 בינואר נוריד את העמלה ל-20%", מודיע מילצ'ן. "זאת עדיין עמלה מהגבוהות בעולם. אם בעקבות זה לא יפרסמו ויהיו פיטורים,­ זאת אחריות הפרסומאים. זה בגלל החמדנות שלהם. מה הם עושים? מתווכים בין מי שמזיע בכדי ליצור מוצרים, כמו אסם, לבין מי שמזיע לעשות יצירה בטלוויזיה. הייתי מתחלף אתם. יוסי, בוא נקים חברת פרסום".

מימן: "יש להם פונקציה והם ממלאים אותה. הבעיה שהם עברו את הגבול. הסוס לא יכול לסחוב יותר את המטען. יש אלמנט סביר ויש אלמנט לא סביר. בסוף הסובל העיקרי הוא הבן אדם בבית. לאודר אומר לי שבכל תחנות הטלוויזיה בעולם לא שמעו על עמלות כאלו".

מילצ'ן: "שיכנעתי את רופרט מרדוק (הבעלים של ענקית המדיה ניוז קורפ - ס"ק) להיכנס לערוץ 10. היה כבר הסכם, ואז הוא קיבל הלם כשנכנס למספרים ושמע כמה עמלות אנחנו משלמים. אנחנו כמו שבוי שמכוונים לו אקדח לרקה. יש לנו בחירה: להתפשט או למות".

מימן: "הבאנו מומחים של מרדוק ולאודר לנתח מה אפשר לעשות. והמסקנה היתה שעם רמה כזאת של עמלות ­אי אפשר להתקיים. עד עכשיו היינו מטורפים".

מילצ'ן: "המטורף הגדול זה יוסי. לא יודע איך אני הגעתי לפה".

עוד בפרסום ושיווק
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by