בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
משחקי ילדות 
 
 השתמשו בכדור ים ענק מידות. Carnival Cruise lines     צילום: Carnival Cruise lines    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

מה עושים כדורי ענק ברחובות דאלאס, ואיך ממנפת סוכנות הפרסום BBDO ניו יורק היוקרתית את המשבר הכלכלי? וגם, קבלו את הטרנד החדש בעולם השיווק החווייתי: שבירת שיאי עולם. חכמת רחוב 12

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

כדורים בשמי דאלאס

 
אין כמו אירוע קד"מ המתיימר לשבור שיאי עולם. חברת Carnival Cruise lines יצאה בפעילות שיווקית יוצאת דופן במספר ערי מפתח בארה"ב, במסגרתה היא בחרה לייצר אירועי קד"מ חווייתיים ולשבור מספר שיאי עולם. היא עמדה במשימה.

השיא הראשון נשבר בדאלאס על ידי שימוש בכדור ים ענק מידות שהתגלגל לו ברחובות העיר ושימש כמשחק עבור התושבים המופתעים. כיאה לחברת נופש מכובדת, היא לא הסתפקה רק בזה. באירוע שולבו גם מוסיקה קצבית, חלוקת מתנות ביניהם כרטיסי הפלגה שחולקו על ידי אחד ממנהלי החברה, שתייה והרבה אוכל. המטרה: להעביר את תחושת החוויה בסיפון. מספר ימים לאחר שתושבי דאלאס נתקלו בכדור הים הענק זכו תושבי פילדלפיה לשחק בפיניאטה ענקית שאף היא זכתה בתואר הפיניאטה הגדולה בעולם. הציצו וראו
 
כדור ים ענק מידות שהתגלגל לו ברחובות העיר. Carnival Cruise lines
 כדור ים ענק מידות שהתגלגל לו ברחובות העיר. Carnival Cruise lines    צילום: Carnival Cruise lines  
 

זה לא כל כך נעים לראות עץ כרות

הפעילות הפרסומית שהשיק ארגון הירוקים בקוריאה הזכיר לי את הפעילות של משרד התחבורה נגד תאונות דרכים. באותה פעילות מיתולוגית הוחלט החליטו להשאיר רכבים פגועים ומרוסקים בצמתים ובצמוד אליהם כיתוב כמה נהרגו בתאונה. בקוריאה בחרו הירוקים בפעילות קצת יותר דרסטית לטובת הטבע, האטמוספירה וכדור הארץ.

שדרות עצים במדרכות העיר "דוללו" ובין כל 2 עצים התנוסס לו גדם עץ כרות אליו צרפו את הכיתוב: "במהלך חייך אתה כורת 354 עצים די לכריתת העצים". כן, לפעמים כדי לזעזע צריך להפוך את המסר למציאות.
 
בחרו בפעילות קצת יותר דרסטית. הירוקים בקוריאה
 בחרו בפעילות קצת יותר דרסטית. הירוקים בקוריאה 
 
 

משחקי ילדות

פעילויות קד"מ חווייתיות במקומות ציבוריים מתקשרת בדרך כלל למוצרים צריכה יומיומיים או מוצרי ספורט וחברות נופש, לכן ההפתעה הגדולה של אנשי השיווק והפרסום בארה"ב הייתה כאשר את משחקי הרצפה הצבעוניים הפיקה סוכנות BBDO ניו יורק הממוסדת עבור העיתון הכלכלי THE Economist.

רבות דובר במסדרונותיה האפלים של הברנז'ה על המהלך הפרסומי המפתיע שעשה העיתון
בעקבות או במקביל למשבר הפיננסי שפקד את העולם. אין ספק שמשחק הטוויסטר (פלונטר בעברית) משקף בצורה מושלמת את מצב הכלכלה העולמית ומדגים ויזואלית איך כל מהלך שעושה השכן שלך משפיע עליך ועל שכנים נוספים. BBDO ניו יורק כבר אמרנו?
 
הטוויסטר בשירות המשבר. BBDO ניו יורק
 הטוויסטר בשירות המשבר. BBDO ניו יורק    צילום: BBDO ניו יורק  
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים"
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by