בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
אמא'לה, מחטף 
 
 שובץ במפתיע וקטע את רצף השידורים. אמא`לה    צילום: יח``צ קשת    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

שליש מהאוכלוסייה, שהתיישבה לראות אמש את בובליל ושפרה, נאנסה לצפות בפרק הפתיחה של העונה החדשה של אמא'לה, שהיה אמור להיות משובץ בתום "האח הגדול"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרייטינג של "האח הגדול" מרקיע שחקים, ובזכיינית קשת מנסים למנף את הרווחים המשניים שנותן מגש הכסף של התוכנית. אולם אתמול נחצה קו אדום בתהום שבין המחויבות לקהל הצופים לבין הרצון לנצל אותו לטובת קידום העונה החדשה של התוכנית אמא'לה. כשעה לאחר תחילת פרק נוסף של האח, ללא שום התראה מוקדמת ולפני ההיי לייט של התוכנית-הקראת שמות המועמדים להדחה, נחת לפתע על המסך הפרק הראשון של הסדרה, שעל פי לוחות השידורים של העיתונים היה אמור להיות משודר רק בתום שידור האח (22.30). יצוין כי לא מדובר חלילה בעונה ראשונה או בספיישל חגיגי, וקהל היעד של הסדרה כבר הוכח כשומר אמונים, אך הגרידיות המסחרית והרצון לייצר קהלים חדשים – הכריעו, והפרק הראשון שובץ במפתיע וקטע את רצף השידורים.

ההחלטה על פניה התבררה כנכונה. אמא'לה קיבלה 30% צפייה, נתון עליו היא רק יכלה לחלום בעונה הקודמת שנסב סביב ממוצע של 16%-18% לפרק. "האח הגדול" קיבל לא הרבה יותר והתרפק על 31.3% המוכרים. על פי גורם בתעשייה "קשת עשתה טעות. היא גם הסתכנה באיבוד נוסף של אמון הצופים וגם ברור שהיא לא תוכל לשחזר את השיא הזה בפרק השני, והראשון שיעמוד בזכות עצמו, ללא הפלטפורמה של בובליל". כשבוחנים שוב את תוצאות הצפייה מגלים שגם ברמת הנתונים לא ברור שההחלטה השתלמה. "האח הגדול" אמנם קיבל תוצאות נאות אולם ירד מהשיא של השבוע הקודם (34%). בין אם בגלל קטיעת הרצף ובין אם לא, מדובר כאן בעסקה בה אחד ועוד אחד נתנו שניים, בטח לא שלוש או יותר, זאת גם אם מכלילים את "הטמעת" הסדרה.

שינוי לוח שידורים ברגע האחרון, או חמור מזה – באופן מתוכנן, מבלי ליידע את הצופים, איננה המצאה של קשת. גם ערוץ 10 ורשת לפניהם עשו שימוש חוזר בטקטיקה הישנה והמוכרת. רק לפני שלושה שבועות נאלצה מדורת השבט ליהנות מלקט של "שבוע סוף!", חודש לאחר עלייתה לאוויר. מיותר לציין שהלקט שודר בהפתעה כדי להרוויח כמה שיותר צופים שיישארו מכוח האינרציה מול התוכנית. גם ערוץ 10 בתקופת "הישרדות האיים הקאריביים" נקט בטקטיקות דומות. על פי גורם אחר "מדובר בדוגמא קלאסית של ירייה עצמית ברגל. הרי זו מחשבה לטווח הקצר שנועדה להרוויח כמה שיותר צופים, מעין פרומו ארוך, אבל עוד לא הוכח שיש קשר בין כמות הצופים ורמת החשיפה לה זוכה הפרק הראשון לעומת הבאזז ונאמנות הגולשים לאורך הסדרה עצמה".

מ"קשת" נמסר כי: "הכרוניקות (לוחות השידורים) של קשת, כמו גם הפרומואים, אשר רצו על גבי מסך ערוץ 2 החל מהשבוע שעבר, הודיעו כי פרק ההשקה של אמא'לה ישודר ביום ראשון בשעה 21:55".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by