בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מסביב לשכונה 
המנצח האמיתי: הרייטינג 
 
 הזוכים האמיתיים של הבחירות. רשתות השידור האמריקאיות    צילום: אילוסטרציה    
מסביב לשכונה |
 
נילי אורן

רגע לפני ש-300 מיליון בוחרים אמריקאים הולכים לקלפיות, קבלו את המהפכה האמיתית של מערכת הבחירות הדרמטית בהיסטוריה - נתוני הצפייה. מי שהספיד את הטלוויזיה, עדיף שיחשוב על טיעונים טובים לעונש

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הנאומים

נכון, בחירות הם תמיד משאבת רייטינג לא רעה, אבל כשהמועמדים הם שני הפכים כמו בבחירות שיתקיימו מחר בארה"ב, אין פלא שהצופים האמריקנים נדבקו למרקע בכל פעם שהיריבים במרוץ לנשיאות הוזכרו, ולו במילה. סימנים להיסטריית הרייטינג הצפויה ניתן היה לראות כבר בנאום של ברק אובאמה בוועידה הדמוקרטית בסוף אוגוסט השנה.

רבים מיהרו להכתיר אותו כנאום הנצפה ביותר בועידת בחירות אמריקאית. עם 38.4 מיליון צופים, שהם 57% יותר מאשר בנאומו של המועמד הדמוקרטי ג'ון קרי באותה וועידה, ארבע שנים לפני כן.

אבל אז בא מקיין, שבוע אחר כך, ועקף את אובאמה בסיבוב, עם 38.9 מיליון צופים. ואם כל זה לא משכנע אתכם, אולי תתרשמו מהעובדה שהנאומים הללו של מקיין ואובאמה זכו כל אחד לרייטינג גבוה יותר משל טקס פתיחת אולימפיאדת בייג'ין.
 

העימותים

העימות הראשון אכזב. אלו שאחריו, פיצו
 העימות הראשון אכזב. אלו שאחריו, פיצו 
 צילום: RTR 
 
לאחר מכן הגיעו העימותים בין המתמודדים לנשיאות, שלאורך ההיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית שימשו תמיד עוגן רייטינג חזק ויציב, וגם הפעם קיימו את המצופה מהם. העימות הראשון בין מקיין לאובאמה שהתקיים בסוף ספטמבר השנה, אמנם אכזב יחסית מבחינת הרייטינג. בעימות בן 90 הדקות צפו רק 52.4 מליון צופים. אבל בעימות השני והמוצלח יותר, לפחות מבחינת הרייטינג, צפו כבר 63.2 איש, ואילו עבור העימות השלישי הדליקו 56.5 מיליון אמריקנים את הטלוויזיות שלהם.

לעומת זאת בעימות בין המועמדים לסגני הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן ושרה פיילין, צפו כמעט 70 מיליון אנשים, שהם 33% יותר מהעימות בין הבוסים העתידיים שלהם. לכן חברת מדידת הרייטינג נילסן הכריזה חגיגית שהוא העימות הנצפה ביותר בארצות הברית מאז העימות המשולש בין קלינטון, בוש ורוס פרו ב-1992.
 

המערכונים

בניגוד למה שחושבים. שרה פיילין התארחה רק אחרי אובמה
 בניגוד למה שחושבים. שרה פיילין התארחה רק אחרי אובמה 
 צילום: RTR 
 
ברק אובאמה היה הראשון להתארח ב"סאטרדיי נייט לייב", תכנית הדגל של NBC. הפעם הראשונה שלו בתכנית היתה כבר בשנה שעברה, בנובמבר 2007, כשעוד התמודד מול הילארי קלינטון בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית, ובספטמבר השנה הוא התארח בה שוב בפרק הפתיחה של העונה החדשה שלה. אחר כך התארחה בתכנית גם שרה פיילין, לאחר שבת דמותה טינה פיי קטלה אותה שם בחיקויים מדי שבוע. ואילו ביום ראשון האחרון, רגע לפני הבחירות, צץ בתכנית גם ג'ון מקיין. בפרקים הללו צפו בממוצע 9.8 מיליון צופים, שהם 76% יותר מהצופים בפרקי הסדרה בשנה שעברה.

גם תכנית האקטואליה הסאטירית, ה"דיילי שואו" של ג'ון סטיוארט, נהנתה מרייטינג בחירות גבוה במיוחד. בסוף אוקטובר נשבר שיא הצפיה בתכנית כשהופיע בה ברק אובאמה,. צפו בו 3.6 מיליון צופים, שהם 600 אלף צופים יותר מהתכנית בה השתתפה מישל אובאמה, אשתו, בתחילת אוקטובר. באותו ערב נשבר גם שיא הצפיה בתכנית האירוח הסאטירית של סטיבן קולברט, שמשודרת מייד אחרי תכניתו של סטיוארט.
 
 

כשאובאמה קונה

התוצאה:  33.6 מיליון צופים. כשאובמה קונה
 התוצאה: 33.6 מיליון צופים. כשאובמה קונה 
 צילום: RTR 
 
באקט חד פעמי, שנבע בעיקר מתוך כיס עמוק מאוד, קנה ברק אובאמה חצי שעת שידור בכל רשתות הטלוויזיה בארה"ב, בדיוק שבוע לפני הבחירות. התוצאה הייתה 33.6 מיליון צופים, שהם 70% יותר מצופי גמר אליפות העולם בבייסבול, ששודרה באותו הערב.
 

רשתות עם דגי זהב

 
אלה היו ללא ספק הזוכות הגדולות במירוץ לנשיאות, והמיקרופון שלהן עדיין פתוח. רשת הטלוויזיה "פוקס ניוז" למשל עלתה בספטמבר למקום השני בדירוג רייטינג כל רשתות הטלוויזיה בכבלים בארה"ב בפריים טיים, עם שיא של 3.3 מיליון צופים. בכך היא אמנם שימרה את מקומה כרשת החדשות המובילה בארה"ב במשך 27 רבעונים רצופים, אבל גם בהחלט שיפרה אחוזי רייטינג.

רשת CNN לעומתה, מוקמה בספטמבר במקום החמישי באותו דירוג, ודיווחה על שיאי צפיה שקבעו את הרבעון האחרון שלה כטוב ביותר בחמש השנים האחרונות, עם 1.9 מיליון צופים, וגידול של 165% במספר הצופים שלה בשעות הפריים טיים.

ואילו רשת MSNBC עלתה ב-26 אחוזי צפיה לעומת השנה שעברה, ודיווחה בינתיים על הרבעון השלישי הטוב ביותר שלה, מאז ומעולם. בספטמבר האחרון היא מוקמה במקום ה-14 ברשימת רייטינג רשתות הכבלים בארה"ב בפריים טיים, עם ממוצע של 1.2 מיליון צופים.
 

יום הבוחר

בדיוק כמו בישראל, גם בארה"ב מתוכננת בתום יום הבחירות מסיבת ענק טלוויזיונית, שתכלול שידורים מהקלפיות, פרשנים, כתבים פוליטיים, סקרים, תוצאות דמה, וכמובן שידור ממקומות הכינוס של הזוכים והמפסידים. מה שבטוח, מבחינת רשתות הטלוויזיה, הבחירות הללו היסטוריות גם מבחינת אחוזי הרייטינג שלהן, ולא רק בגלל צבע עורו של אחד המועמדים. כן, הציבור האמריקני אוהב רגעים היסטוריים, בעיקר כשהם מגיעים אליו בצבע ממסך הטלוויזיה שלו, לכן זה כלל לא מפתיע שרשתות הטלוויזיה הן המנצחות הגדולות של המירוץ הנוכחי לנשיאות.

ארה"ב בוחרת – הסיקור המלא
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by