בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב  
ג'וינט והפינס 
 
 זר פרחים מהפרחחים. שוודיה בפעולה    צילום: Le Bureau, Stockholm, Sweden    
חכמת רחוב  |
 
שגית פורטי-טל

מה עושים עובדי ערוץ שידור שוודי עם ג'וינט ביד? מה עושים נגד ערסים באוסטרליה? וגם, מה עושות משתנות בלב תל אביב. חכמת רחוב במחווה לפרסום האלטרנטיבי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

On The Streets Of London

 
המיצג האומנותי הבא הופיע לפני שבועיים מחוץ ל- Bank of England בלונדון והפך לאטרקציה בקרב עובדי הבנק ושאר עוברי אורח העובדים באזור. המדובר במיצג רחוב העשוי כולו מזרי פרחים אבל לא כאלה שמביאים לחברה ביום חג, אלא דווקא מהסוג שמביאים להלוויות. לכל זר צורפה איגרת ניחומים ובראש המיצג האומנותי המוזר הוסיף האומן את הכיתוב: in loving memory of the boom economy’. למרות הכוונה הברורה ה- Wooster Collective דיווח שמדובר במשהו ספונטני לגמרי של האמן K•GUY.

תציצו ללינק זה שווה כניסה.
 
משהו ספונטני לגמרי. K•GUY
 משהו ספונטני לגמרי. K•GUY   צילום: K•GUY 
 

יש לי אמפאתיה

האמן מרסל דושאן הפך אותה בשנת 1917 ל"מזרקה" והציג את המשתנה המפורסמת כמוצג בתערוכה כאקט מחאתי המיועד לערער את מוצקותה ותקפותה של האומנות המסורתית. גם תל אביב החליטה, בעיכוב של 100 שנה, להעלות אמש (2/11) מיצג מחאה משלה. כן, נעים לזכור שעולם הפרסום יכול לשרת מטרות נוספות מעבר להגברת הצריכה. בשפה המקצועית קוראים לזה פרסום אלטרנטיבי.

בהומאז' שעלה על ידי העמותה לתמיכה בחולי קרוהן וכוליטיס ובהפקת חברת "לעומק התודעה" נעשה שימוש מחאתי במשתנה כחלק מהמאבק על דעת הקהל. המיצג הוקם במספר מקומות מרכזיים בעיר: שדרות רוטשילד, רחוב שנקין, כיכר רבין ועוד. נציגים של העמותה הסתובבו במהלך הבוקר עם אסלות על גבם, הניחו אותן במקומות שונים וישבו עליהן מספר שעות. במקביל נעשתה מסביב למיצג פעולות הסברה במסגרתה חילקו מתנדבים עלוני הסבר לעוברים ושבים. במקביל לקמפיין הופק גם פרסום ייחודי המיועד לצעירים במקומות הבילוי המועדפים בעיר, בהם נכתב "אתה מבלה כמה דקות יש אנשים שנאלצים לגור בשירותים".

גילוי נאות: הכותבת הנה מנהלת השיווק בחברת לעומק התודעה
 
"יש אנשים שנאלצים לגור בשירותים". פרסום אלטרנטיבי
 "יש אנשים שנאלצים לגור בשירותים". פרסום אלטרנטיבי   צילום: פרסום בלין אדטו/לעומק התודעה  
 
 

שוקי הגדול היה פה

האמת חייבת להיאמר: שנים שלא עליתי על אוטובוס (מטעמי מצפון ופחד וחוץ מזה, זול יותר לעלות על מונית מטיפול פסיכולוגי צמוד). בלי קשר, אני לא בטוחה שהכיתוב האומנותי שיושבי האוטובוס זוכים לראות על גב הכיסאות או על שלדת הרכב תואם את ימי ילדותי. אולם כמו תמיד מתברר שיש מי שממנף את האסור לטובת מטרות פרסומיות. וכשזה מצליח, בדרך כלל זה מצליח בגדול. כך באוסטרליה, בה הגראפיטי בתחבורה הציבורית הוצא מחוץ לחוק והפך בין לילה לפעולה פלילית למהדרין.

האוסטרלים החליטו להפוך את האיסור לקמפיין ידידותי והפכו אותו ל"קו החם למלשין". אני לא מקנאה במי שינסה להלשין על בריון צעיר שמצייר לב שבור על כיסא או לחליפין כתובות נאצה וסמלים השייכים להיסטוריה הפרטית שלנו.
 
"הקו החם למלשין". גראפיטי באוסטרליה
 "הקו החם למלשין". גראפיטי באוסטרליה   צילום: Cooch Creative. Perth 
 

איזה קמפיין ואיזה נעליים

רשת חנויות נעלים בשוודיה בחרה בהמון הומור ואומץ לצורך קמפיין גרילה. נייר דבר תעשייתי כתום מהסוג שמחזיק שברי זכוכית הודבק על חלון הראווה של החנויות, ובנוסף הודבקו שלטים עם הכיתוב המחמיא "אנחנו יודעים שיש לנו את הנעליים הכי מדליקות בעיר, אבל בפעם הבאה תיכנסו מהדלת". לטקסט הוסיפו את שעות פתיחת החנות.
 
פעם הבאה תיכנסו מהדלת. שוודיה
 פעם הבאה תיכנסו מהדלת. שוודיה   צילום: Clara, Karlstad, Sweden 
 

העשב של השכן

ערוץ 6 השוודי אף הוא, בחר לקדם את העונה החדשה של הסדרה הקרויה בעברית "העשב של השכן" (WEEDS), בצורה שלא תבייש אף אחד מחובבי העשבים למיניהם. לכתבי הטלוויזיה ומשרדי המדיה נשלח בצמוד לפרקים שנבחרו לקדם את העונה החדשה זר עשבים ירקרק וגדול שנעטף בידי אומן. אין ספק, בשוודיה יש אנשים שיודעים את העבודה. לזר היפיפה הזה צורף פתק וגם הפעם לא יצורף תרגום חופשי: Weeds. Seriously Good Shit
 
העשב של השכן. שוודיה קורנת
 העשב של השכן. שוודיה קורנת   צילום: Le Bureau, Stockholm, Sweden 
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים"
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by