בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
איך מכבסים הומואים? 
 
 הבעיה הגדולה ביותר שלה היא היעדר הקריאטיביות. 012    צילום: מתוך פרסומת 012 קווי זהב    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

הפרסומת החדשה של קווי זהב מוכיחה שההומופוביה לא נעלמה היא רק מכוסתחת היטב. אבל אם צופים בפרסומת נוספת מהעת האחרונה, מבינים שההומואים לא לבד. כמו תמיד, הערבים לצידם. דעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
משרד הפרסום גלר נסיס יכול להיות רגוע, הפרסומת החדשה שלו ללקוח המתמיד לשלם 012 קווי זהב כל כך מכובסת שהבעיה הגדולה ביותר שלה היא היעדר הקריאטיביות ולא שום דבר אחר. אבל אם בכל זאת בוחרים לרדת לפרטים הקטנים מגלים שההומופוביה בה היא גם סוג של בעיה, לא פחות חמורה ואולי אפילו יותר. למי שלא בקיא בפרטים או לא ראה את הפרסומות, המדובר הוא באביעד קיסוס, שמפתיע את הפרזנטור הקבוע של החברה, אייל קיציס, בגיליון "בנים" המדווח על קיציס כ(אוי ווי) הומו. קיציס מצידו נדהם מהאקט הרכילותי הנמוך ועושה ככל שביכולתו על מנת להזים את השמועה המרה, והדבר כולל שרפת ידיים, ניסור במסור חשמלי ואפילו גרירת משאית באמצעות פיו בלבד. הכל, כדי להוכיח שהוא הוא גבר אמיתי. לאחר הפריטה על כל הנימים הארכיטיפים הזכריים האפשריים, קיסוס אמנם משתכנע שהוא "סטרייט" אך שואל אותו בתמיהה כיצד ניתן אפשר יהיה לשכנע את כל המדינה שמדובר בשקר נתעב. התשובה לכך כמובן היא השיחות הזולות שמציעה החברה, המאפשרות להתקשר במחירים מוזלים כך שאי אפשר כלל להרגיש אותם בארנק. פשוט וקל.

ראש קריאטיבי יותר היה יכול למצוא דרך עלובה פחות להוכיח את הפאנצ' (לא השאיר טיפ, בגד באשתו או כל אקט "מביש" אחר), אבל למה להתאמץ? הרי הדבר הקשה ביותר לנשיאה הוא העובדה שאתה הומו, לא? המחשבה שיחשבו שאתה קמצן, בוגד, שקרן, עילג, חמדן או טיפש הרי בכל זאת מפחידה פחות. ואיך בכל זאת מעבירים את המסר מבלי לפגוע חלילה ברגשות אסורים? בגלר נסיס החליטו לקנות במחיר מבצע עלה תאנה משומש ודהוי העונה לשם אביעד קיסוס. הרי קיסוס בעצמו אמפאטי ללחץ שמפגין קיציס בעצמו מול הידיעה הרכילות המרושעת, אז מי אנחנו שנחשוב אחרת? אותו קיסוס אגב, לוהק לטייפ קאסט ההומואי גם בפרסומת האחרונה לבנק הפועלים. שם הוא שימש אחר כבוד כנודניק המפריע למשפחה האוהבת של טל ברמן, שהרי יש דרך אחרת לייצג את תפקיד ההומו הקלאסי מול תבנית המשפחה המיין סטרימית? על פי משרדי הפרסום, התשובה לכך ככל הנראה היא לא.
 

הוט מיא

 
אל דאגה, ההומואים לא לבד. צפייה בפרסומת האחרונה של קפה טורקי עלית מצביעה על כך שעולם הפרסום הישראלי, למרות כל הפרסים והתארים, כנראה קצת קפא בזמן. הקפטן הלבן, שממתין לכוס המים החמים שלו מהערבי, מותח קו ישיר בין סרטי הבורקס של פעם לעליבות הפרסומית של היום. הערבי כמיטב המסורת, לא רק מוכר טיול על גמל, אלא גם ניחן בכישורים נוספים כמו תחמנות, הכנת קפה והכי חשוב כושר אירוח וחמימות. ערבי, איך לא? מיותר לציין שהקפטן הלבן נשאר מחוייך וסבלני למרות האיחור בהגשה. בדבר אחד כן התקדמו יוצרי הפרסומת - בסופה יש שלום.

מי שלא צפה עדיין בבדיחה נטולת התמיכה, יכול להנות ולפהק.

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by