בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
הכינו את הממחטות 
 
 באיסלנד משתתפים בצער המושכים. קליניק    צילום: קליניק    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

איך מגיעים בברזיל ללב האישה? (דרך הגבר), ובשוודיה ללב האוהדים? (דרך האסלה). וגם, המפרסמים באיסלנד החליטו להכין את הציבור נפשית למשבר הכלכלי. חכמת רחוב 10

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

לא רואים ממטר

 
מנהלי המותג האינדונזים של ויז'ין Visine (אצלנו הוא מוכר יותר לאנשי הלילה שמנסים להשמיד ראיות), בחרו בקמפיין אמביאנט מושלם עבור טיפות הפלא. קהל היעד הראשוני של התמיסה המעלימה את תופעת ה"עיניים האדומות" היה דווקא רוכבי האופנועים האינדונזים החשופים לזיהום הנוצר מהגזים הרעילים הנפלטים מהרכבים על הכביש. בויז'ין לא ניסו לפתור ולמצוא מזור לכל בעיות זיהום האוויר, אבל אם אפשר להקל אז למה לא לעשות את זה בסטייל?

אז איך המטרה הושגה? באמצעות CUT-OUT (בעברית: גזירה צורנית) במוצר חוברו למאות רמזורים ברחבי העיר JAKARTA. שימו לב לשעון העצר הסופר לאחור את הזמן שנותר עד להחלפת הצבע ברמזור, כנראה שהזמן באינדונזיה מאוד יקר. בפועל, שעון העצר (הטיימר בשפת האם) הפך את הקמפיין למוחשי יותר באמצעות שלט קטן עליו הודפס: "תוך 60 שניות ונעלם האדום". באקוודור אגב, משרד התחבורה מתוחכם פחות ולא התקין עדיין שעוני עצר על הרמזורים. בויז'ן מצאו גם לכך פיתרון והשתמשו באורות הברקס (מעצור) של האוטובוסים ואז האדום פשוט נעלם.
 
רואים אדום.  ויז'ין Visine
 רואים אדום. ויז'ין Visine    צילום: Lowe, Jakarta, Indonesia 
 

מהפח בהולנד

כאשר הרחובות נקיים, כמו בהולנד, מוכרחים למצוא תעסוקה חדשה. אז מה עושים? מתחילים לחפש מקומות מלוכלכים כדי לנקות אותם. הפעם החליטו ההולנדים החביבים להתביית על האוטובוסים. על כל החלק האחורי של האוטובוסים באמסטרדם הודבקו מדבקות שהפכו כהרף עין את כל האוטובוסים למשאיות זבל. למה? כדי להסביר טוב יותר את הנקודה שמדובר באוטובוס ולא באוטוזבל. כמובן שלא ניתן לוותר על מסר כתוב, אתם יודעים לא כולם מבינים מסרים מצולמים לחלקנו צריך גם להגיד...אל תהפכו את האוטובוסים לאוטו זבל. אצלנו כמובן אפשר רגועים ולהמשיך להאשים את השכנים או את אלו שהיו לפנינו.
 
אצלנו נמשיך להאשים את השכנים. Grey, Amsterda
 אצלנו נמשיך להאשים את השכנים. Grey, Amsterda   צילום: Grey, Amsterda 
 
 

איסלנד בטיפול

הצונאמי הפיננסי בעיצומו ובאיסלנד החליטו להרים את הכפפה או נכון יותר את הממחטות. בחברת קלינקס החליטו שהומור שחור זול יותר מכסף שחור והחליטו לצאת בקמפיין משעשע במסגרתו הונחו קופסאות של המותג ליד כל כספומט. לא ברור עדיין אם הפעילות אכן הצליחה אך התמונה הבאה הגיעה דווקא מבלוג בסאן פאולו. תמיד אמרתי שהחיים מצחיקים יותר בצד השני של הכדור.
 

You can leave your …on

אם הוילון האדום והצללית העירומה מעלים לכם אסוציאציה מינית, זה לא מקרי. איזה גבר יסכים לעצור מול פרסומת לנעלים ולתת לזוגתו שתחייה את כל הזמן בעולם להיות מהקולקציה החדשה? חברת נעליים מקומית בברזיל העונה לשם Omar, החליטה ליישם את מה שהיה ברור תמיד: כדי להגיע ללב האישה צריך לעבור דרך הסבלנות של הגבר שלצידה.
 
הדרך ללב האישה צריך לעבור דרך סבלנות הגבר. Omar
 הדרך ללב האישה צריך לעבור דרך סבלנות הגבר. Omar   צילום: Omar 
 

פרסום אסלי

חברת הסלולר השוודית TELIA יצאה בקמפיין אמביאנט ברחבי שוודיה שיועד איך לא, לחובבי כדורגל. לצורך הפעילות אותרו ברחבי המדינה בארים ופאבים בהם מבלים אוהדי ספורט שרופים, ספסלי אוטובוס המובילים לאצטדיוני כדורגל, וספסלים בפארקים הקרובים אליהם, וקדימה לעבודה.

כל מושבים האסלות בבארים ובפאבים הוחלפו למושבים כתומים ומוספרו: בדיוק כמו במגרש, נבחרו 3 קבוצות שוודיות שהסמל שלהן התנוסס על גב מכסה האסלה. ואם כל זה לא מספיק, השוודים החליטו לעשות מזה קצת כסף. "שלח את המילה כדורגל למספר 72404 וצפה בקבוצה שלך משחקת כדורגל", נכתב על שלטי הפרסום המודבקים. יופי של דרך להגיע לאוהדים שתויים במצב רוח טוב. הפעילות בפארקים ובתחנות ההמתנה לאוטובוסים נראתה מעט אחרת אך עדיין צבעונית ונעימה לעין. ולמה לא בעצם? במקום להכניס לקופת העירייה כסף דרך קנסות ודוחות חנייה, יותר עדיף לגזור קופון שמן מחברות מסחריות. דיינו.

אז מתי אצלנו? מלב אל לב, כמה זמן יחזיק ספסל צהוב שחור של בית"ר ירושלים בליבו של פארק הירקון או בתחנת האוטובוס של קו 25 ולחלופין ספסל בצבע האדום של בני סכנין בכיכר ציון בירושלים?
 
כמה זמן יחזיק ספסל של בית"ר ירושלים? McCann
 כמה זמן יחזיק ספסל של בית"ר ירושלים? McCann   צילום: Storåkers McCann, Sweden 
 
ועוד אחת
 
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים"
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by