בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
תכנסי לאופנוע 
 
 קאמבק לשובינזם במגזיני האופנועים. הארלי דוידסון    צילום: הארלי דוידסון    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

מכון כושר אמריקאי מפרסם מתחת לחגורה, השוודים מגיעים עד עזה, והארלי דוידסון עושה קאמבק לשובינזם. כל מה שחם-בפרסום מעבר לים. חכמת רחוב 9

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

מתחת לחגורה

 
הנה פרסום שמתאים בדיוק לתקופת החגים, לימים שאחריהם מגיע החורף וטוב שכך, ולו משום שהמעילים והסוודרים יכולים לחפות על מצוקות השומנים המיותרים. מצד שני, כל מי שמבין קצת באופנה (ובהשמנה) יודע שהבעיה בחורף מתחילה ונגמרת בחגורה, שאיך לומר, לא תמיד מסכימה להסגר.

דווקא בתקופה זו ניצל מרכז הכושר CLASSIC את העניין ובחר בדרך הקשה להביא לקוחות חדשים. למה קשה? כי הייתה במסע השיווק הזה השקעה ניכרת באיתור, מחקר ומודיעין שטח. אבל אל דאגה, כמו תמיד מי שטורח בערב שבת אוכל בשבת (או ברוח האייטם מי שלא יאכל בשבת יצליח לסגור את החגורה), והמסע השתלם, ובגדול.

למעלה מ-200 חגורות עור (ארוזות כמתנה יוקרתית לחג) נשלחו ללקוחות הפוטנציאלים של מרכז הכושר, עם טוויסט אחד קטן: הנשים קבלו מידה 24 והגברים נהנו מ-26. המסר: בדיוק בשביל זה יש מכון כושר ליד העבודה. "אז בואו תצטרפו ותוך חודשיים החגורה גם תיסגר", קרא הקמפיין, והצליח. אחוז גבוה מאוד של מקבלי המתנות נרשם למרכז.
 
מי שלא אוכל בשבת, סוגר את החגורה. CLASSIC
 מי שלא אוכל בשבת, סוגר את החגורה. CLASSIC   צילום: CLASSIC 
 

ערים תאומות

ה- Royal opera בשוודיה העלתה את המחזמר המבוסס על סיפור המקרא האלמותי שמשון ודלילה עם אדפטציה קלה: סיפור המחזה הועתק מימי התנ"ך לימינו, תוך שימוש במוטיבים מקונפליקט הישראלי פלסטיני. כדי ליצור באזז תקשורתי בחרו אנשי האופרה להרחיק, איך לא, עד עזה, חמושים בתרסיס צבע שחור ושבלונה. התוצאה המרוססת והאותנטית הפכה עד מהרה לכרזה המקורית של האפרה שהועלתה על מכוונים ברחבי סטוקהולם, או במילים אחרות: עזה זה שם. כמובן שהתקשורת חגגה על האייטם החדשותי שלווה גם בסרט שעלה ליוטיוב. הכי חשוב, הצוות חזר בשלום לארצות הקור.
 
עזה זה שם. ה- Royal opera
 עזה זה שם. ה- Royal opera    צילום: Royal opera 
 
 

מכבסה יפיפייה שלי

אין מה לעשות, בקרב על הכביסה הלבנה אנחנו השופטים, והשחקניות הן חברות הדטרגנטים השונות. אז נאלצנו לצפות ביין שנישפך על חולצה לבנה של הולך רגל מופתע, בצמד ילדים חמוד להפליא שמכין לאימא הפתעה על החולצה הלבנה, ובאבא נבוך מכך שהחולצה הלבנה שלו הכי לבנה בגן. ב- TIDE החליטו לקחת את מסר הלבן הלעוס צעד אחד קדימה, ולגוון. החברה העלתה שלט חוצות ענק על אחד הכבישים הסואנים ביותר בלוס אנג'לס עם לוגו TIDE ו"שכחה" אותו. לאחר מספר ימים התגלה הסוד: עשן המכוניות וזיהום האוויר חשפו שמדובר בחבל כביסה ענק ועליו חולצות לבנות משני סוגים. הראשון שהפך לאפור, והשני של TIDE מיותר להגיד, ששרד.
 
לקחו את המסר הלבן והלעוס צעד אחד קדימה. TIDE
 לקחו את המסר הלבן והלעוס צעד אחד קדימה. TIDE    צילום: TIDE  
 

רדיו חזק

רק כדי להזכר, במה נלחמנו עד כה? בחלב, סויה, בשר, ירקות מרוססים בחומרים כימיים, התחממות כדור הארץ. אז עכשיו כאמור הגיע תורו של הקרב החדש-הווליום. האגודה האמריקאית לחרשים יצרה קמפיין חביב הכולל שילוט רחוב המזמין את העוברים ושבים להניח את האוזניות בנקודה מסוימת על השלט בה הותקן חיישן המודד את עוצמת הקול ומורה להם בעזרת הצבעים אדום וירוק אם העוצמה מזיקה להם או לא. איך שלא מסתכלים על זה, מדובר באינטראקטיביות בריאה.
 
שומעים רחוק, שומעים קריאטיבי. National-Foundation-for-the-Deaf
 שומעים רחוק, שומעים קריאטיבי. National-Foundation-for-the-Deaf   צילום: National-Foundation-for-the-Deaf 
 

אוסקר ווילד

אין ספק שיש סרטים שהכרזה שלהם לבדה יכולה לזכות באוסקר, רק שהסרט מקלקל להם את ההנאה. אז הנה האתר הרשמי של אוסקר כרזות הקולנוע באינטרנט ומתברר שהכרזה הכי לוהטת בעיר של הסרט צ'ה עם השחקן ההורס ביותר בדרום אמריקה Benicio Del Toro. היכולת השיווקית המופגנת בבניית פלטפורמות מינוף ייחודיות על מנת להגיע לעוד צופים שעוד לא נחשפו לסרט, היא לבדה יכולה לזכות באוסקר מסוג אחר.

וכדי להגיע לאתר הקליקו פה
 
כרזה זוכה באוסקר. צ'ה
 כרזה זוכה באוסקר. צ'ה 
 

תעלי כבר לאופנוע וניסע

אין ספק שמדובר בתופעה שלא ניתן להבין אלה אם כן אתם עורכים של מגזין אופנועים. אז קבלו את הפרסומת החדשה להארלי דוידסון, ארוזה בסגנון הרטרו השובינסטי הידוע והמוכר. למה? ככה, או שאולי הרייטינג כן קובע?
 
השובינזם חי ובועט. הארלי דוידסון
 השובינזם חי ובועט. הארלי דוידסון   צילום: הארלי דוידסון 
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים"
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by