בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
מה קורה? מקו עולה 
 
 באזז לא עושים במשך שנתיים. גראד    צילום: אילוסטרציה    
תעשייה |
 
דוד ורטהיים

אחרי שנתיים של עיכובים, דחיות ואינסוף ישיבות קדחתניות לתוך הלילה, מקו של קשת עולה לאוויר. שיעור במותג נולד בטח לא היה כאן אבל גם לא בעיתונות חוקרת. מה כן יש? הרבה תוכן שיווקי ועובדים ממורמרים. קשת: "כשנעלה נודיע"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דיווחים כאילו אוטוטו. כותרת מ"הארץ" 2007
 דיווחים כאילו אוטוטו. כותרת מ"הארץ" 2007 
 צילום: מתוך אתר "הארץ" 
 
אחרי שנתיים של עיכובים, דחיות ואינסוף ישיבות קדחתניות לתוך הלילה, מקו של קשת עולה לאוויר, כך נודע ל-nana10. האתר, שלפני מעל שנתיים היה אמור לעלות ולהחליף את מה שכונה בזמנו "קשת אינטראקטיב", עולה היום פצוע וחבוט, רחוק ממה שמתכנניו ייחלו לו כשהגו את הרעיון לאגד את כל מותגי האינטראקטיב של הזכיינית. בקשת אגב, מכחישים את הדברים ולמרות הקמפיין האגרסיבי בטלוויזיה ממשיכים לדבוק בגרסת ה"כשיעלה נודיע".

שיעור במותג נולד בטח לא היה כאן, אך גם לא בעיתונות. כבר לפני שנתיים ויותר פורסמו ידיעות שונות על האתר העתידי, בכולן נכתב שאוטוטו האתר עומד לעלות לאוויר. מיותר לומר שכולם טעו. כך בגלובס למשל פורסמה לפני כחצי שנה ידיעה על פיה משרדי האינטראקטיב מעריכים כי האתר יעלה תוך שבועות. ב"הארץ" לעומתו, חזו שתוך שלושה חודשים האתר יעמוד בפני הגולשים, רק שהם חזו זאת כבר ב-2007, ואלו לא הדוגמאות היחידות. בכיר בתעשיית הפרסום מסביר כי להבדיל מ"כלכליסט" או ממתוגים אחרים שרצו לייצר באזז שקט במדורי הברנז'ה טרם העליה לאוויר כדי לראות לאן נושבת הרוח או לייצר רוח גבית, זהו לא המקרה. "באזז לא עושים במשך שנתיים", הוא מוסיף. לזכותה של קשת יאמר שכבר מההתחלה היא ניסתה לשמור על שקט תעשייתי וסירבה לדבר או לחשוף פרטים על המיזם החדש.

עם זאת, יש כמה דברים שכבר נודעו. מקשת נמסר בעבר כי באתר יוקמו כ-150 קהילות ייחודיות, לצד פורום צופים נבחרים שייקחו חלק בבניית לוח השידורים ומערך התוכניות וישמשו כקבוצת מיקוד ופידבק לתכני החברה. ברמת התכנים, ההערכות בתעשייה היו כי בקשת עומלים על הקמת 5 ערוצי תוכן מרכזיים, מרביתם בהסכמי שיתוף פעולה שיווקיים, ולשם כך הם מגייסים אנשי מערכת רבים בשכר גבוה. על המספרים הדעות חלוקות אולם גם כאן רוב הגורמים מסכימים כי מדובר בבין 60 ל-100 אנשי תוכן. ההערכה היא כי מרביתם יעסקו בעיבוי תכני החדשות הקיימים, המבוססים על מהדורת החדשות של חברת החדשות של ערוץ 2.
 

"לא פחות מביזיון"

לזכותם יאמר שסרבו להתייחס. אבי ניר
 לזכותם יאמר שסרבו להתייחס. אבי ניר 
 צילום: יח"צ קשת 
 
מי שלא ממש נהנה מהציפייה הדרוכה והעמומה ולא היה שותף לסיבות הדחייה הם אנשי התוכן שחלקם עזבו מקומות עבודה נחשבים לטובת הפרויקט. אחד מהם, שהגיע לקשת מאחד העיתונים הגדולים מספר: "עזבתי משרה נחשקת ומוערכת לפני כשנתיים בזמן שהבאזז סביב האתר החדש היה בשיאו. הציעו לי לשמש ככתב בכיר במקו אך בפועל האייטמים שלי הופיעו לאורך כל תקופת ההמתנה באתר קשת הישן, מה שהיה מבחינתי לא פחות מביזיון". עוד הוסיף העיתונאי כי "אמנם אני עובד הרבה פחות ומרוויח הרבה יותר, אבל יש דברים, כמו חשיפה ושם, ששווים לי יותר". על פי מידע שהגיע ל-nana10, הוא לא היחיד.

נתון נוסף שמעיק על בכירי הזכיינית מדבר על נתוני הגלישה, שהיו נוחים לזכיינית הרבה יותר בתקופת ההיגוי. בכיר בתעשייה מעריך כי היכולת של קשת להשיג גולשים הייתה בשיאה אז, בין היתר משום שהתחרות בין הפורטלים הגדולים הייתה פחות אגרסיבית וגם כי היה מדובר בעידן שטרם ההשקות, השדרוגים והשילוב של טקסט ווידאו שביצעו שלושת הפורטלים הגדולים (וואלה!, ynet, nana10). חשוב לזכור שבתקופה ההיא נהנה האתר הנוכחי של קשת מתנועה רבה בעקבות "כוכב נולד" ומאז רק התדרדר במונחי חשיפה. על-פי סקר TIM האחרון דורג האתר במקום ה-17 עם 14.9% חשיפה, זאת כאשר לפני חצי שנה דורג במקום ה-13, עם שיעור חשיפה שבועי של 17.8% ולעומת תחילת השנה בה הוא שמר על שיעור חשיפה שבועי של 21.3%. עם זאת, ההערכות הן כי הדחיפות הפתאומית בהשקת האתר נובעת מהביטחון שקבלה הזכיינית עם ההצלחה שנוחל "האח הגדול".

מה שכן, מי שמכיר את קשת יודע שיש דבר שאי אפשר לקחת ממנה, והוא היכולת לנצח. גם אם המציאות האינטרנטית היום קשה בהרבה מזו שהייתה בשלב התכנון הראשוני, ולא ברור עדיין אם נוסחת ההצלחה בטלוויזיה תעבוד גם באינטרנט, ההערכות בתעשייה הן כי האתר, שיפנה בעיקר לבני נוער ולמשתמשי הפלטפורמה הטלוויזיונית של הזכיינית המצליחה ביותר, יפצה על ההמתנה הארוכה.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by