בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
השועל והחלם 

השועל והחלם

 
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

השימוש של פוקס בנוסחת הפרובוקציה=באזז, כל כך לעוסה שכל מילה נוספת רק תתרום לאשליה שהיא עובדת. הבעיה האמיתית היא הצביעות של הרשות השנייה. דעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתח מיני ופרובוקציה? ג. יפית מצליחה יותר
 מתח מיני ופרובוקציה? ג. יפית מצליחה יותר 
 צילום: יח"צ פוקס 
 
לפני מספר ימים עלתה לאוויר הפרסומת ה"פרובוקטיבית" התורנית, הפעם (שוב) מבית היוצר של פוקס. בסרטון, מתגופפים ומתפשטים ושוב מתלבשים, נועם טור ובר רפאלי. המטרה כפולה ולעוסה לעייפה: סקס מוכר. סקס מצונזר-מוכר יותר. 5 ימים לאחר מכן, כמו שעון סווטש מהודר, החליטה הרשות השנייה לצנזר את הפרסומת ולאסור על הקרנתה לפני 20.00 בערב. הסיבה הרשמית: "קבלנו פניות רבות מהורים המבקשים שילדיהם לא יחשפו לפרסומת בעלת הרמזים המיניים". במילים אחרות, ריקוד הטנגו המסורתי בין הרשות השנייה והמכסתח"ת ("קבלנו פניות נזעמות") לבין משרד הפרסום ("זה לא רק סקס, זה רעיון"), התבצע גם הפעם. הפירואט, התקיים אף הוא. לא עברה יממה ופוקס ערערה על החלטת הרשות השנייה. "באופן מפתיע, לאחר חמישה ימי שידור, החליטה הרשות השנייה לפסול את הפרסומת בכיכובם של בר רפאלי ונעם טור, בשל רימוז מיני", נכתב בנוסח המלא של ההודעה לעיתונות בדבר ערעור החברה, "מדובר בסרטון המציג את את בר ואת נועם בסוף יום פעילות של כל אחד מהם, כששניהם מגיעים למיטה. במשך 60 שניות כל אחד מהם מסיר מהשני את עקבות היום שעבר עליו – נועם מסיר את האיפור והשמלה מבר, בר מסירה מנועם את הלכלוך את הבגדים המהוהים מהישרדות ושניהם לובשים את הבגדים בהם הם מרגישים הכי נוח – בגדי הקז'ואל של FOX". בהמשך מאשימה פוקס את הרשות השנייה בהתחסדות לשמה. "כל פרסומת לבגדי ים או הלבשה תחתונה נראית לפחות כך. הדגש בפרסומת הוא על הפואנטה המשעשעת וזו גם האסטרטגיה של הקמפיין". נוסח המשפט האחרון מוכיח סופית: מישהו במחלקת השיווק של פוקס משוכנע שאנחנו מטומטמים, ומישהו אחר היה צריך להסביר לו שגם גם למחזר קמפיין יח"צ, צריך לדעת איך.
 

חצי הריון ולידת עכוז

 
אבל בפוקס רק מתחילה ההיתממות, וגרוע מכך-ההתנשאות. גם ברשות השנייה כנראה משוכנעים שאנו חיים בשנות ה-70 וילדינו רק ממתינים לסוף מהדורת "שלוש, ארבע, חמש וחצי", כדי ללכת לישון. תגובת הרשות להחלטה התמוהה, הלא רלוונטית והמיושנת, מאשרת סופית את החשש שמישהו שם ("ראש אגף הפרסומות") נרדם בשמירה לפני 30 שנה ומסרב להתעורר. "נוכח רמיזות מיניות הקיימות בתשדיר נדרש סיווג מגביל בהקדם", ענו ברשות לשאלת nana10, "יש כללים של וקריטריונים. ההחלטה להגביל את הפרסומת של פוקס דווקא ל-20.00 ולא נניח ל-22.00, היא משום שלא היו בפרסומת יותר מאשר רמיזות מיניות". מעבר למדרגיות התמוהה, עולה כאמור שאלת ההיגיון. האם באמת ב-21.00 בערב רואים פחות ילדים טלוויזיה? שווה להזכיר לרשות מספר נתונים: השנה היא 2008, תוכניות הפריים טיים ובעיקר הראליטי בהם אגב, ישנו עירום לא פחות מלא מבפרסומת, סוחפות בממוצע 25-30 אחוזי רייטינג, מרביתם ילדים. נתון נוסף? בשנת 2008 יש גם אינטרנט ובו יכולים הילדים הרכים, החשופים למסך המחשב לפחות כמו לטלוויזיה, לראות את הפרסומת מתי וככל שיחפצו (אפילו ממש כאן, למטה). בקיצור, בעולם מושלם (ומיושן), ההחלטה הזו יכלה (אולי) להחזיק מים. בישראל 2008, החצי הריון הזה יכול מקסימום לגרום לירידת מים מוקדמת המשרתת את העצלנות של המפרסמים (קריאטיביות, יש דבר כזה) ושל הרשות מלהילחם על מה שמשודר בין מידי פעם בין מקבצי הפרסומות, התוכניות עצמן.
 
ולמי שעוד לא ראה את הפרובו-שקל, להלן סרטון הפרסומת המלא
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by