בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
פרסום בכאפייה  
 
 האומה האיראנית בפעולה. תורמן של לואי ויטון עם שחורים    צילום: Jonathan Lundqvist    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

לקראת השנה החדשה יצאנו לבדוק איך עושים פרסום גם אצל מי שרגיל דווקא לצנזר. אז מה הפרסומת הנוצצת בערב הסעודית? האם הפרסום בקטאר עובד? ומה הטרנד הכי חם בלבנון? וגם, קבלו את אומה תורמן האיראנית. המסקנה: לא הכל שחור. ספיישל חכמת הרחוב הערבי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.
 

עמאן: איברהים והגזר

בית חולים המתמחה ברפואת עיניים בעמאן ביקש למצב את המוסד כמקום שבאמת דואג לעיניהם של אזרחי המדינה. על מנת להגיע לציבור הרחב וליצור סוג של נאמנות בחרו להשתמש במקום אליו מגיע הציבור על בסיס יום יומי - לסופרמרקט.

אני בטוחה שאתם תוהים בקול על הקשר בין רפואת עיניים לסופרמרקט אבל...התשובה היא גזר!!! הפעילות השיווקית התנקזה לאיזור הירקות, בו לאחר כבוד הודבקו סטיקרים המזמינים את רוכשי הגזרים באשר הם לבוא להבדק במקום שבאמת דואג לבריאות העיניים שלהם.
 
מייצרים סוג של נאמנות. גזר ירדני
 מייצרים סוג של נאמנות. גזר ירדני   צילום: Brand/product advertised: Magrabi Agency: Fortune 
 
 

כווית: החיים בורוד

בית החולים Taiba אשר בכווית ביקש ממשרד הפרסום שלו לפתור סוגייה כאובה ורגישה ביותר: להגיע למודעות הנשים הכוויתיות עם אחת המחלות השכיחות ביותר - סרטן השד, ולדרבן אותן לבוא ולהבדק. חשוב להדגיש, סרטן השד הינו נושא רגיש מאוד בכל העולם, ובזה המוסלמי בפרט. ללא ספק משימה לא פשוטה.

ברוב קולות הגיע הצוות הקריאטיבי להחלטה להשתמש בפסי ההאטה שעל הכביש הפנימי המוביל לבית החולים. הפסים נצבעו בפסים ורודים ואחריהם הוצבו שלטים באותו צבע. דמיינו לבד את האפקט עם השאלה הישירה: "הרגשת את הקפיצה? בואי לבדיקת שד". ללא ספק, קמפיין ממוקד ושמרני, אבל מבית החולים נמסר ששולש מספר הנשים שהגיעו לבדיקה בחודש הפעילות.
 
מאיטים בטייבה שדובאי. קמפיין שטח אפקטיבי
 מאיטים בטייבה שדובאי. קמפיין שטח אפקטיבי   צילום: Advertising Agency: JWT Kuwait 
 

מצרים: שתי ציפורים במכה

המשרד לבטיחות בדרכים במצרים עסוק עד צוואר בניסיון להוריד את מספר תאונות הדרכים הנגרמות בגלל טעויות אנוש. כחלק מהמבצע, יצא המשרד בקמפיין אמביאנט מפתיע שהתמקד בנהגי המשאיות והמוניות, המרבים לדבר בסלולרי ללא אוזניות.

סיירות סטיקרים התמקמו בדרכים וכל נהג שהסכים להדביק שלט הקורא לנהגים לנסוע בזהירות, על חלקו האחורי של הרכב, קיבל אוזניות אישיות-במתנה. בעיה נוספת איתה ניסו המצרים להתמודד היא השפה, לא כולם קוראים ולא כל מי שקורא מסוגל לקרוא מסרים מסובכים כך שהסטיקרים נכתבו בשפה עממית ופשוטה. ואני תוהה, מה עושה נהג שיודע לקרוא אבל לא רואה טוב? אופס, טעות אנוש, כבר אמרנו?
 
מה עושה נהג שיודע לקרוא אבל לא רואה? טעות אנוש
 מה עושה נהג שיודע לקרוא אבל לא רואה? טעות אנוש   צילום: Advertising Agency: JWT Cairo 
 

דובאי: נוף ילדותי

השקת אתר התמונות הגדול ביותר במזרח התיכון התקיימה בדובאי המשגשגת והטרנדית. כל החלונות במלון בו התקיימה ההשקה מותגו בסטיקרים עם כתובת האתר כך שלא משנה על מה תביטו ולאן תשקיפו, תוכלו למצוא כל תמונת נוף אפשרית. כך גם במראות בחדרי השירותים ובמקלחות. איך אומרים? תמונה שווה אלף דינר.
 
תמונה שווה אלף דינר. דובאי משיקה
 תמונה שווה אלף דינר. דובאי משיקה   צילום: JWT, Dubai, UAE 
 

ערב הסעודית: דבש, הכל דבש

חברת הסלולר QTEL יצאה בקמפיין שממחיש את השירות, האיכות והסאונד של המכשירים שברשותה. הסרטון אומר הכל: הוא בישיבה, היא בבית מתגעגעת. מאוחר יותר היא כבר מוותרת, ושולחת לו מסרון כדי לא להפריע, וגם הוא מתקשר ונוקט בנימוס כלפי עמיתיו. דבש, הכל דבש.

הסרטון הבא אומר הכל
 
מתקשר ונוקט בנימוס כלפי עמיתיו. קמפיין סלולרי לוהט
 מתקשר ונוקט בנימוס כלפי עמיתיו. קמפיין סלולרי לוהט   צילום: QTEL 
 

דובאי 2: אבקה רכה

יש רעיונות שלא זקוקים לתמלול כדי להסביר כמה הם גדולים ולראייה: שלט חוצות לאבקת הכביסה של אריאל SUPER SOFT, בדובאי. זה כל כך רך שהשלט לא עמד במשימה והתרכך.
 
רך בדובאי. אריאל
 רך בדובאי. אריאל   צילום: Creative Agency: Saatchi & Saatchi, Dubai 
 

ה'האמר' של איחוד האמירויות

חברת מדיה באיחוד האמירויות, המחזיקה בזיכיונות לפרסום ע"ג קירות ושילוט חוצות, השיקה קיר פרסום חדש לקמפיין שהצריך אופרציה ותפעול יוצאי דופן.

לרגל ההשקה העלתה החברה קמפיין לרכבי האמר תחת הסלוגן: "האמר לוקח אותך מעבר לדימיון".
מבצע האמר התנהל באחד מרחובותיה הסואנים של דובאי. מנוף ענק העלה האמר אמיתי על קיר של אחד מהבניינים הגבוהים בעיר, הסיע אותו לאורך הבניין, ולבסוף החנה אותו בדיוק באמצע. לפעמים חלומות מתגשמים.
 
מאמירים לגובה באיחוד האמירויות. הדימיון של 'האמר'
 מאמירים לגובה באיחוד האמירויות. הדימיון של 'האמר'   צילום: Group Plus 
 

עיראק: התמונה השבועית

ככה עושים אמביאנט בעירק: מצלמים סרטון אנטי פיגועי התאבדות על סט סרטי פעולה בלוס אנג'לס.
את התוצאות רואה הצופה העיראקי (שנשאר לו בית וטלוויזיה) בברייק פרסומות בחסות הצבא האמריקאי. התמונה לקוחו מתוך הסרטונים שהוקרנו בטלויזיה העירקית. גם את הקרדיט אגב, הצבא האמריקאי כבש.
 
ברייק פרסומות בחסות הצבא האמריקאי. עיראק בלהבות
 ברייק פרסומות בחסות הצבא האמריקאי. עיראק בלהבות 
 

תועבה באיראן

גם הנשים בעולם הערבי מעוניינות לקרוא ולהיות חלק מהגלובליזציה. אבל מה קורה כשהמגאזין המפורסם בעולם רוצה לפרסם מודעות בינלאומיות שחלקן חושפות קצת מעבר לקו הרעלה? למה להתאמץ? אפשר פשוט להתמכר ולשים חור שחור. מעניין מה היתה אומרת על זה משטרת הפוטו שופ שלנו.

תודה ל: Jonathan Lundqvist
 
וגם דוגמנית של דיור התאסלמה עבור הפרסומת
 וגם דוגמנית של דיור התאסלמה עבור הפרסומת 
 
ולקינוח, איך אומרים דמי מור בערבית? ורסאצ'ה
 ולקינוח, איך אומרים דמי מור בערבית? ורסאצ'ה 
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים"

חזרה לפרויקט
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by