בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
אתרוג נולד?  
 
 מובילה גם באיזכורים החיוביים. לבני   
תקשורת |
 
שמרית סלע, Themarker

המועמדת המובילה בסקרים מובילה מתברר, גם בחשיפה התקשורתית. לבני הופיעה בכותרות העיתונים 301 פעמים לעומת שאול מופז עם 254

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המועמדת לראשות קדימה שזכתה לסיקור הגבוה ביותר בכותרות העיתונות היא ציפי ליבני, עם 301 אזכורים. כך עולה מדירוג שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מקבוצת יפעת. המחקר מתייחס למועמדי הבחירות המקדימות בקדימה - שאול מופז, ציפי לבני, מאיר שטרית ואבי דיכטר ובוחר את מספר האזכורים להם זכו בעיתונות היומית והושמעו בתקשורת האלקטרונית הארצית בין התאריכים 10.8.08 עד 16.9.08.

עוד עולה מהדירוג כי לבני מנצחת במידת חיוביות הסיקור אודותיה בהשוואה לשאר המועמדים. מתוך 301 הכותרות על לבני, 102 (34%) חיוביות, 127 (42%) נייטרליות, ו-72 (24%) שליליות. למקום השני הגיע שר התחבורה שאול מופז, עם 254 כותרות, מתוכן 83 (33%) חיוביות, 116(46%) נייטרליות ו-55 (21%) שליליות. למקום השלישי הגיע אבי דיכטר, עם 112 כותרות - מתוכן 31 (28%) חיוביות, 50 (45%) נייטרליות ו-31 (27%) שליליות. למקום הרביעי הגיע שר הפנים שטרית עם 52 כותרות, מתוכן 21 חיוביות, 22 נטרליות ו-9 שליליות.

פרופ' גדי וולפספלד מהאוניברסיטה העברית, המייעץ ליפעת מחקרי מדיה, ציין כי "למרות הסיקור החיובי לו זכתה לבני בימים האחרונים, לאורך כל סיקור הפריימריז נרשמה גישה מאוזנת של התקשורת כלפי לבני ומופז: לבני מובילה בעוגת ה-SPV (ערכה משוקללת של הסיקור החיובי ומחצית הסיקור הנייטרלי פחות הסיקור השלילי) רק ב-3%. על סמך נתונים אלה ניתן להפריך את הטענות כי הסיקור התקשורתי היה מוטה לטובת מועמד זה או אחר, לפחות ברמת הכותרות וכותרות המשנה. עם זאת, המחנות של דיכטר ושטרית יוכלו לטעון כי טענתם לחוסר סיקור על ידי התקשורת הפכה לנבואה המגשימה את עצמה. כפי שניתן היה לצפות, הימים האחרונים אופיינו בעליה דרמטית במספר הכותרות של שני המתמודדים המרכזיים - לבני ומופז".

עוד בתקשורת
 
 
 
עוד ב-Themarker
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by