בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
המגזר הערבי: עיתונים לפני אינטרנט 
 
 קול ערב    צילום: גטי    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

סקר המדיה הראשון למגזר הערבי: העיתון מנצח את האינטרנט ומחצית מערביי ישראל מסכימים כי נשים צריכות להשקיע בעיקר בבית ובילדים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לראשונה בישראל פורסם היום סקר מדיה ייעודי למגזר הערבי, כחלק ממצאי סקר SMI (Sector Media Index) למגזר הערבי מבית TGI. הסקר בוחן את המגמות השימוש במדיה במגזר הערבי. הסקר כולל נתוני חשיפה למדיה הפונה למגזר בשילוב עם סגנון חיים ודמוגרפיה, וכולל כ-1,000 נדגמים.

מהסקר עולה כי כ-46% מהמגזר (גילאי 18+) נחשפים לגיליון ממוצע של עיתון יום ו' כלשהו, כ-30% מאזינים לרדיו ביום חו"ל ממוצע, כ-37% גולשים לאינטרנט ביום ממוצע וכ-14% נחשפים לגיליון ממוצע של מגזינים. בנושא העמדות כלפי המדיה, כ-44% מדווחים כי הם מקפידים לקרוא עיתון בערבית באופן קבוע, 42% בדר"כ משתמשים בתלושי שי חינם והוזלות, 40% טוענים כי הם שמים לב לשילוט פרסום מכל סוג שהוא ו-36% אוהבים לעיין בפרוספקטים של מוצרים שמגיעים אליהם לבית.

עוד עולה מהסקר כי קרוב ל-70% מדווחים כי אין להם גישה לטכנולוגיה מודרנית (לעומת כ-13% באוכלוסייה הבוגרת היהודית שמסכימים עם אותו היגד ב-TGI) וכ-30% משתדלים להיות בעניינים בכל הנוגע לחידושים טכנולוגיים (לעומת כ-16% באוכלוסייה הבוגרת היהודית שמסכימים עם אותו היגד ב-TGI). לכן, למרות הפלח הגדול שאינם חובבי טכנולוגיה, קיים גרעין גדול יחסית וחזק של "מתעניינים" בטכנולוגיה שהינו גדול יותר פרופורציונאלי לעומת אותו פלח במגזר היהודי.
 

הנשים-בבית

40% שמים לב לשילוט פרסום מכל סוג. סקר SMI
 40% שמים לב לשילוט פרסום מכל סוג. סקר SMI  
 צילום: גטי 
 
בנושא השוויון בין המינים התמונה ורודה פחות. מנתוני הסקר עולה כי כ-67% חושבים שזה חשוב שתהיה לנשים את ההזדמנות להשקיע בקריירה האישית שלהן אבל מתוכם כ-50% מסכימים כי נשים צריכים להשקיע בעיקר בבית ובילדים. לגבי שימוש במוצרים חדשים כ-54% מדווחים כי כאשר הם רואים מוצר חדש הם קונים אותו, כחצי מוכנים לשלם על מוצר מזון ידוע באיכות גבוהה ו-31% חושבים שמוצרים מתוצרת חוץ בדרך כלל איכותיים יותר מאשר תוצרת הארץ.

יגאל בראון, מנכ"ל אגוד חברות הפרסום אמר כי איגוד חברות הפרסום השלים בזאת עוד מהלך של העמקת היכולת המקצועית של משרדי הפרסום המגזריים. פדול מזאווי, מנכ"ל משרד פרסום מזאווי ויו"ר וועדת המחקר הייעודי לסקר SMI של אגוד חברות הפרסום, אמר: "אנחנו שמחים שיש לנו סקר ניטראלי המתייחס בעיקר לדפוסי צריכת המדיה במגזר הערבי. חשוב לציין שלמגזר הערבי עדיין אין טלוויזיה ייעודית הדבר המשתקף בהעדר מדורת שבט ובצורך לבניית תמהילי מדיה המשלבים מספר צינורות מדיה לקבלת החשיפה המקסימאלית בקרב קהל היעד. במקביל, יש לזכור שבמגזר הערבי מתרחשים נסיבות ואירועים העשויים לשנות מגמות בצריכת המדיה והם בגדר מידית אדהוק. האתגר הבא שצריך לתת עליו את הדעת הוא סקר בקרב ילדים ובני נוער".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by