בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 
המלתעות באות 
 
 לא לבעלי קיבה רגישה. קמפיין Lush בבריטניה    צילום: Photo by Cate Gillon/Getty Images Europe    
חכמת רחוב |
 
שגית פורטי-טל

הבריטים החליטו שפרסום חולני דווקא טוב לבריאות, הטורקים לא בוחלים במוהלים, ומה עושים בדובאי לכלבים? חכמת רחוב 5

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.

מסתבר שיש לנו בברנז'ה חיים מעבר לעירום. אז על מנת להרגיע מעט את הרוחות שנשבו כאן בשבוע החולף ובעיקר בכדי שתוכלו להציץ ולראות צדדים נוספים, חברתיים יותר בקרב אנשי הפרסום ("אנחנו לא מפלצות"). בחרתי להביא השבוע מספר דוגמאות הממחישות את כוחה של אומנות האמביאנט. צאו לדרך.
 

מלתעות

 
זוכרים את (Lush (Lush beauty products חברת הקוסמטיקה הבריטית משבוע שעבר? אז החלטתי לבדוק את דבקותה במטרה לשמה עלה קמפיין הישבנים בברלין – למען כדור הארץ כמובן. לשמחתי הרבה יש אמת בהצהרה והחברים הבריטים אכן דואגים לסביבה.

שימו לב לקמפיין הבא (תמונה עליונה, לא מומלץ לבעלי קיבה רגישה). על מנת להעלות את המודעות הציבורית למען כרישים בעיקר בקרב הבריטים בלונדון והסביבה החליטה חברת LUSH להרים מייצג רחוב בשיתוף עם Sea Shepherd Conservation Society שזו אגודה הנלחמת למען זכויות בעלי החיים הימיים ובעיקר למען הכרישים. למה? כי ענקיות הקוסמטיקה בחרו להשתמש דווקא בסגולותיו של סנפיר הכרישים לצורך רקיחת סבוני האיכות שלהן.

הטכניקה של הציידים פשוטה ומזעזעת. תופסים כריש, כורתים לו את הסנפיר ושולחים אותו חזרה לים. המייצג שלפניכם עלה ברחוב אוקספורד בלונדון כאשר חלון הראווה של Lush הפך לבמה המרכזית. אליס ניוזטד (במקור: Alice Newstead), אומנית בריטית ידועה, נרתמה למשימה והסכימה להקריב את גופה למען הכרישים. המשימה: להיות תלויה כ-15 דקות על קרסים שבמקור נועדו לציד כרישים. כששוחררה מהקרסים אמרה אליס שזה לא כואב כמו שזה נראה...
 

מוהלים באמון

איסטנבול, טורקיה. בעל מקצוע אחד נאמר בתחום האסתטיקה החליט לפתוח קליניקה באזור מגוריו. על מנת לפרסם את שירותיו ללא הוצאה כספית גבוהה מידי ובכדי לענות על הצורך המיידי בלקוחות בחרו עבורו בסוכנות Healthy People by Grey בקמפיין אמביאנט. עצי השכונה ולוחות המודעות נבחרו לייצג את המדיה. לא מדובר כאן בדיוק בניו מדיה או במשהו שלא ראינו בעבר אבל בדיוק בשביל זה יש מנהלי קריאייטיב בסביבה ובשלב זה הם נכנסו לפעולה. שימו לב לכיפה הזעירה שנשארת בידי המאמין כאשר הוא תולש את כרטיס הביקור המפתיע. אין ספק גם מוהל צריך להיות קריאטיבי בימינו.
 
עצי השכונה מייצגים את המדיה. אמביאנט טורקי
 עצי השכונה מייצגים את המדיה. אמביאנט טורקי   צילום: Advertising Agency: Healthy People by Grey, Istanb 
 
 

האש פאפי לייט

קשה לי להאמין שאתר אינטרנט מהסוג שעוזר לבעלי כלבים לאתר את מחמדם ולהיפך, יצליח לשרוד בארצנו הרגועה והחמה (בקושי הילדים מצליחים לשרוד כאן), אבל בואו נשחק בסימולציות ונגיד שכן. דמיינו שעת בוקר מוקדמת, אתם פותחים את דלת ביתכם על מנת להכניס הביתה את עיתון הבוקר או את בקבוקי החלב ועל מפתן הדלת עומד לו כלבלב מתוק שמוט אוזניים ועיניים עצובות. לא תכניסו אותו מיד לביתכם? ומיד אחר כך תאכילו אותו, תצלמו אותו, תיכנסו לאתר ייחודי (נניחwww.expatpetfinder.com) לחיפוש בעלי חיים נעדרים, ותעדכנו על כלבלב או חתול שמצאתם וכל זאת על מנת לשמח מישהו שאיבד את בן טיפוחו? וכן, כל זה לפני הקפה של הבוקר? ובכן, מסתבר שיש כאלו שכן.

אתר אינטרנט שעוזר לבעלי חיים אובדים להתאחד עם משפחתו העלה קמפיין אמביאנט מתוק להפליא: מאות CUTOUT (חיתוך צורני) בגודל אמיתי של כלב הונחו במקומות בהם מסתובבים בעלי כלבים ובעיקר אנשים (פארקים, תחנות אוטובוס כניסות לבתים פרטיים וכדו'). לכלבלבים צורפו פרטי האתר והסבר קצר. הקמפיין אגב לא נועד לידע על קיומו של האתר אלא על פונקציה חדשה בו - וידאו. אוטופיה. אין ספק, שנייה לפני הקפה של הבוקר נכניס את האורח המרייר לביתנו נעמיד אותו לצילום סטילס ווידאו ונשלח לאתר. זה אמיתי לגמרי וזה לא קורה בשוודיה אלא קורה בדובאי.
 
זה אמיתי לגמרי וזה לא קורה בשוודיה. CUTOUT בדובאי
 זה אמיתי לגמרי וזה לא קורה בשוודיה. CUTOUT בדובאי   צילום: Advertising Agency: Memac Ogilvy & Mather, Dubai,  
 

ויטמין אי(שי)

משרד הבריאות הבריטי הפך את כל תחנות האוטובוס בלונדון למכונות אוטומטיות המספקות חינם לתושבי העיר ויטמין C טיבעי – תפוזים. לתוך המכונות הועמסו תפוזים אמיתיים ועל המכונות עצמן תלו פוסטרים שקראו לאזרחים לשמור על הבריאות.

הבונוסים הקריאטיביים: כל פעם שנלקח תפוז מהמכונה התמקם לו בגאווה אחד חדש, כל תפוז קיבל סטיקר עם הכיתוב "קח פרי ותהיה לי בריא" (שזה כמובן תרגום חופשי לאנגלית הבריטית והמנומסת) עם כתובת האתר של משרד הבריאות הבריטי. ככה עושים קמפיין בריא.
 
קטוף ככל יכולתך. משרד הבריאות הבריטי
 קטוף ככל יכולתך. משרד הבריאות הבריטי   צילום: Pruhealth, United Kingdom 
 

רגע של היסטוריה

שימו לב טוב טוב לתאריך - אוגוסט 1989. במילים אחרות, המודעה שלפניכם פורסמה במגאזין Redbook לפני שני עשורים בדיוק. השאלה המתבקשת, כיצד יראו המודעות בנושא התחממות כדור הארץ בעוד עשרים שנה?
 
בחזרה לעתיד. Redbook וכדור הארץ
 בחזרה לעתיד. Redbook וכדור הארץ   צילום: מגאזין Redbook 
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה-שיווק לצעירים"
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by