בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
גולש לזהב 
 
 לא שיאן פרסומי. שחר צוברי    צילום: שלמה זקס    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

שחר צוברי יהיה הפרזנטור של "רנו" תמורת 65 אלף דולר ומכונית חדשה. האם זה יעזור לו לעקוף בסיבוב את הזוכים הקודמים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שחר צוברי הגולש האולימפי, זוכה מדליית הארד באולימפיאדת בייג'ין 2008, נבחר לייצג את חברת "רנו", לרגל השקת הקמפיין למכונית רנו CLIO SURF שתשווק במהדורה מוגבלת, במהלך 2008. צוברי, יקבל 65 אלף דולר לשנה ובונוס חגיגי: ומכונית רנו CLIO SURF לשימושו האישי בשנתיים הקרובות. זהו התרגום הכלכלי הראשון של צוברי למדליית הארד בה זכה באולמיפיאדת בייג'ינג לפני שבועות ספורים בלבד וההערכות בעף הן כי צוברי יוכל למנף את הזכייה לתחומים ןמותגים נוספים בעולם הפרסום.

הקמפיין, שיעלה בעוד כשבועיים, באמצעות משרד הפרסום "גליקמן נטלר סמסונוב", בהשקעה של כ- 1 מליון ₪, יכלול: מודעות פרסום בעיתונות הארצית, במגזינים ובמקומונים, מסע קד"מ נרחב ברחבי הארץ ונראות כוללת בנקודות המכירה. אילן טל, סמנכ"ל שיווק ומכירות של קבוצת "קרסו" יבואנית "רנו", אומר: "חברת קרסו מאמינה בספורט הישראלי וגאה להיות החברה הראשונה שבחרה בשחר צוברי כפרזנטור, בשל השתלבותו באסטרטגיה הפרסומית של החברה, המתבססת על חיבור והשתייכות ערכי המותג, לעולם הספורט והלייף סטייל הבינלאומי".
 

צוברי אינו מותג

 
זכייתו של שחר צוברי אמנם השיגה לו קמפיין מהיר אולם לא מדובר בהכרח בחדשות טובות עבורו. ייתכן מאד שהלהיטות להעסיקו כל עוד הוא "סחורה חמה" ובשל הצמידות לאולימפיאדה, העניין מבטא דווקא את אי האמון של המפרסמים ביכולתו "להחזיק" קמפיין גם בעתיד. משום כך, ההערכות בתעשייה תומצכות בכך וגורסות כי צוברי אינו צפוי להשתכר סכומים גבוהים במיוחד וכלל הנראה יסתפק בקמפיין עונתי - משום שאינו נחשב "כוכב".

"כשמחליטים להשתמש בפרזנטור, הוא צריך לענות על שתי תכונות מרכזיות: להיות מוכר ואהוב בקרב קהל היעד ולחזק את ערכי המותג", אמר עם זכייתו של צוברי, עמית משיח, סמנכ"ל הלקוחות במקאן אריקסון. "בדרך כלל, ספורטאי אולימפי שאינו כדורגלן או כדורסלן, לא תופס מקום גדול בשיח הציבורי בישראל. זוכי המדליות לא נהנים מיותר מ-15 דקות של תהילה ובסוף שוקעים מבחינה תקשורתית. כשחברה מקבלת החלטה לחבור לפרזנטור היא מעוניינת שזו תהיה התחברות ארוכת טווח, בעוד שספורטאים אולימפים לא נהנים מתשומת לב ארוכת טווח, וזכייתם האולימפית לא מבטיחה שהם ייתפשו בקרב הצרכנים כדמות אמינה או כזו שאפשר להזדהות אתה".
 

גל פרידמן הרחק מאחור

בראש הרשימה. יעל ארד
 בראש הרשימה. יעל ארד 
 צילום: יח"צ 
 
לישראל יש שישה מדליסטים אולימפים אולם רק חלקם זכו לחיזורים של חברות מסחריות ומשרדי פרסום. יעל ארד היתה המדליסטית הישראלית הראשונה והמחוזרת ביותר מבחינת תרגום הההצלחה למונחים כלכליים. ארד, שנהנתה מהראשוניות בזכייה, פעלה היטב גם בתחום העסקים וניצלה את האפקט שנוצר. על פי ההערכות היא שילשלה לכיסה עד כה סכום נאה של 1.8 מילין ש"ח שמורכבים מהשתתפות בקמפיינים לבנק הפועלים, לטוטו, למועצת הפירות ולמכללה האקדמית תל אביב יפו.

אריק זאבי תופס את המקום השני ברשימת המרוויחים מהמדליה והרוויח כמיליון שקל. לאחר זכייתו במדליית ארד באולימפיאדת אתונה הוא הוביל קמפיין של משרד הפרסום יהושוע TBWA לחברת הביטוח מגדל. זאבי קיבל בסך הכל כ-250 אלף דולרים ממגדל. אורן סמדג'ה, ששימש גם הוא פרזנטור של בנק הפועלים, הרוויח 100 אלף דולרים בעבור קמפיין דומה לזה של ארד לבנק. בנוסף, הוא הרוויח 70 אלף דולרים מפרסומת לחברת סורגים. סמדג'ה אף זכה לחסות מחברת נייקי, אך קיבל ממנה סכום חודשי ולא לצורך קמפיין. הסכום הכולל מפרסום שהרוויח סמדג'ה מוערך בכ-700 אלף שקלים.

מי שנשאר מאחור הוא דווקא הזוכה היחידי שזכה במדליית זהב, גל פרידמן, שמדשדש מאחור בהיקף הסכומים שהרוויח מחסויות ופרסום. בשנתיים שלפני אולימפיאדת אתונה הוא קיבל חסויות בסכום מצטבר של 250 אלף שקלים ומיד לאחר זכייתו נבחר פרידמן לשמש כפרזנטור של אופנת הגלישה BLUE BIRD והשתכר כ-50 אלף דולרים. בסך הכל תירגם פרידמן את המדליה שלו לכ-550 אלף שקלים מפרסום וחסויות.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by