בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשייה 
צרות ברשת 
 
 הלוקיישן ייהרס. משתתפי ``מפרץ האהבה``    צילום: יוני המנחם    
תעשייה |
 
אופיר בר-זהר, Themarker

"רוקדים עם כוכבים" נותרה הנציגה היחידה של הזכיינית בטבלת הרייטינג, כל שאר התוכניות לא סוחפות את הצופים, ואפילו העניין שעוררה "הפוליגרף" נעלם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הלוקיישן שיצטרכו להרוס. "מפרץ האהבה"
 הלוקיישן שיצטרכו להרוס. "מפרץ האהבה" 
 צילום: אייל טואג 
 
זכיינית ערוץ 2, רשת, לא רווה נחת בימים אלה. הרייטינג יורד, רוב התוכניות לא מספקות את הסחורה ואתמול החליט בית המשפט כי יש להרוס את המבנים שהקימה בחוף מכמורת, שם צולמה הסדרה "מפרץ האהבה".

מדובר בתוכנית ריאליטי חדשה של הזכיינית שתשודר פעמיים בשבוע, ועולה לאוויר בימים אלה. עלות כל פרק היא 150-200 אלף דולר, והעברת הצילומים ללוקיישן חדש ודאי שלא מסבה שמחה לזכיינית.

למרות זאת, התוכנית אמורה לעלות לשידור לפי המתוכנן. עם זאת, המשך הצילומים מותנה במציאת לוקיישן חדש והכשרתו במהירות, וכמובן שהדבר כרוך בהפסד כסף וימי עבודה. גם אם אחת מתוצאות סגירת הסט היא כותרות רבות שהתוכניות זוכה להן והעלאת המודעות לה, יש להניח שהדבר לא מהווה נחמה מספקת - בוודאי כשבוחנים את הפתיחה החזקה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", שעלתה גם היא השבוע בזכיינית ערוץ 2 קשת.
 

לא באה בטוב

הקהל לא בלע את הפורמט. "באה בטוב"
 הקהל לא בלע את הפורמט. "באה בטוב" 
 צילום: יח"צ רשת 
 
לוח השידורים של רשת לא מתאפיין בהצלחות מרשימות: "רוקדים עם כוכבים" אמנם זוכה לנתוני רייטינג טובים ונמצאת באופן קבוע בין התוכניות המובילות של השבוע, אבל היא שם לבד. "הפוליגרף", שאמורה היתה להיות בעלת רייטינג גבוה, עלתה לשידור ברעש גדול והביאה לדיון תקשורתי. ואולם מאז התפוגג העניין הציבורי, ו"הפוליגרף" נותרה תוכנית מהשורה עם רייטינג מאכזב.

תוכנית נוספת שהזכיינית ציפתה ממנה לגדולות היא "באה בטוב" עם עינב גלילי. למרות פמפום פרומואים והבאת מרואיינים שהיו במרכז העניינים באותו השבוע, הקהל התקשה לבלוע את הפורמט ששילב בין ראיונות, פינות ומונולוג, והתוכנית לא המריאה. תוכניות נוספות, כמו "עד החתונה" ו"צחוק מעבודה" השיגו נתונים בינוניים עד סבירים.

בחציון הראשון של 2008 רשמה רשת רייטינג ממוצע של 15.3%, לעומת 17.7% בתקופה המקבילה ב-2007 - ירידה של כ-13.5% (הנתונים מתייחסים לשעות 20:00-23:00). ביולי נרשם נתון טוב יותר של 15.8%, ובאוגוסט שיעור הרייטינג ירד ל-14.4%. הנתונים של יולי ואוגוסט נמוכים לעומת תוצאות הקיץ של 2007, בעוד ערוץ 10 וקשת שיפרו את תוצאותיהם לעומת התקופה המקבילה.

מקור בשוק העריך אתמול כי רשת ניסתה ליהפך ל"ילד הרע" של הטלוויזיה, ולמתג את עצמה כך באמצעות שידור תוכניות פרובוקטיוויות כמו "הפוליגרף". לדבריו, כרגע נראה שלא נרשמה הצלחה גדולה בעניין.
 

אולי בסתיו יהיה מעודד

נדחק הצידה. "הפוליגרף"
 נדחק הצידה. "הפוליגרף" 
 צילום: יח"צ רשת 
 
במאי מונתה שירה מרגלית, לשעבר מנכ"לית משרד הפרסום מקאן אריקסון, למשנה למנכ"ל רשת, האחראית על תחום התוכן. בעקבות המינוי נשמעו טענות כי אין זה נכון למנות אשת שיווק לתפקיד התוכן הבכיר בזכיינית. מנגד, היו שסברו כי היא זו שתזניק את הרייטיג. חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליה.

גם בתחום הרגולציה נתקלת הזכיינית בבעיות: לוח השידורים של רשת לחציון השני של 2008 לא אושר על ידי הרשות השנייה. בנוסף, מנהלי הזכיינית זומנו לדיון לפני חילוט ערבויות, בשל חוסרים בתחום הסוגה עילית במחצית הראשונה של השנה. דיון נוסף אמור להתקיים בעניין.

ואם לא די בזה, בפני רשת עומד איום חמור: במידה שהרפורמה לאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות, הדבר עתיד לנגוס מהכנסותיה.

הזכיינית עולה בימים אלה עם לוח שידורי הסתיו, שעליו היא משליכה את יהבה. מעבר ל"מפרץ האהבה" כולל הלוח גם תוכנית סאטירה שאמורה להיות התשובה ל"ארץ נהדרת". בנוסף, יעלו לאוויר תוכנית הומור בכיכובו של רועי לוי ותוכנית דוקומנטרית של ענת גורן. בעתיד גם מתוכננת לעלות התוכנית "המירוץ למיליון".

מרשת נמסר בתגובה: "בדומה לתוכניות ריאליטי אחרות, שתהפוכות בהפקה הן חלק בלתי נפרד מהן, התהפוכות בהפקת 'מפרץ האהבה' הן בלתי נמנעות ומבטיחות התעניינות עצומה של צופים כבר בפרק הפותח. רשת השאירה את הקיץ מאחוריה, והיא מזמינה את הצופים לעונת השידורים של הסתיו והחורף".

עוד בתעשייה
 
 
 
 
עוד ב-Themarker
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by