בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסום ושיווק 
מים גנובים 
 
 המירוץ למיליון של הזכייניות. ריאליטי צ`ק    צילום: אילוסטרציה יח``צ    
פרסום ושיווק |
 
דוד ורטהיים

"מי עדן" תשלם לקשת שני מיליון שקלים תמורת פרסום סמוי ב"האח הגדול", "הראל" סגרה עם "המרוץ למיליון" לא לפני שעשתה גם קופה על "הישרדות", ו"ניקול?" היא חייכה ב"המטבח". ריאליטי צ'ק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חופפים ומחפפים. הישרדות והשמפו
 חופפים ומחפפים. הישרדות והשמפו 
 צילום: מתוך "הישרדות האיים הקריביים" 
 
חברת "מי עדן" סגרה על שיתוף פעולה מסחרי, מהגדולים שידעה הטלוויזיה הישראלית, עם "האח הגדול" של "קשת" שיעלה השבוע. במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם לאחרונה, ייהנו צרכני מי עדן בטעמים מהאפשרות להצטרף לבית "האח הגדול" באמצע העונה. פעילות דומה שנערכה בתוכנית 'האח הגדול' האנגלית, ע"י חברת נסטלה עם המותג "קיט קט", זכתה לרעש גדול והפכה את המצטרפת מן הבית לסלבריטאית על בבריטניה. "מי עדן" אגב, תשקיע במהלך, המהווה עליית מדרגה בשיווק ממוקד, כשני מיליון שקלים.

אורית גזית, סמנכ"ל השיווק של מי עדן, מסרה כי "החברה מודה לקשת על ההזדמנות לייצר חדשנות בשיתופי הפעולה המסחריים". אולם, גזית יכולה להירגע. היא לא הראשונה ולא האחרונה שמנהלת שיתופי פעולה עם הזכייניות שמצאו פטנט חדש ומנצלות כל אפשרות למצוא פרצות לפרסום סמוי או גלוי, כשהריאליטי הן כר פורה במיוחד לכך. במילים אחרות, עליית המדרגה האמיתית היא בשיגעון המגה - ריאליטי, ברייטינג המטורף שלו, והכי חשוב – בבלאגן סביב המותר והאסור מבחינת אתיקת השידור, שמחלחל גם לנושא הפרסום.

במירוץ הזה מתברר, אין רגע דל. לפני מספר ימים נודע כי קבוצת הראל, שהעניקה חסותה גם ל"הישרדות" של ערוץ 10, נמצאת לקראת סגירת עסקה למתן החסות הראשית לריאליטי החדש של רשת, "המירוץ למיליון". העסקה תכלול אחד מהשניים - הענקת הפרס בשווי מיליון שקל לזוג הזוכה, או חסות משולבת תוכן שיווקי בשווי מיליון שקל. במקרה הזה, העניין היה מסובך אף יותר. מאחר והפורמט של "המירוץ למיליון" הנו קשיח במיוחד, נודע על קשיים רבים של הזכיינית לסגור חבילות שיווק לתוכניות, מה שגרם לקברניטי הערוץ לרוץ כל פעם מחדש לקבל את אישורה של ההפקה באוסטרליה.
 

במטבח זה הכל

חיוך של קולגייט. רמזור
 חיוך של קולגייט. רמזור 
 צילום: יח"צ רשת 
 
בזאת לא תמה החגיגה. ב"המטבח" של "קשת", חיכו הצופים כל פעם בסבלנות כדי לראות איך השפים הצעירים עוטפים את המאכלים בניילון נצמד של "ניקול" שנתנה חסות לאחד הפרסים בתוכנית, ואילו בהקרנות החוזרות של הסדרה טלנובלה בע"מ עדיין נהנים הצופים לראות את יעל בר זוהר ושרון אלכסנדר לוגמים מכוסות (מכוונות היטב למצלמה) של אתר "תפוז". גם השמפו באי הבודד איתו התקלחו בנות האי, ואבקת הכביסה "אריאל" שההפקה החליטה לפנק את השורדים בבגדים נקיים, ייתכן שעוד יעלו לערוץ ביוקר.

ראוי לציין כי על פי כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מותר לתת פרסים בתוכניות. הבעיה מתחילה כשמתחילים התעלולים: מתיחת מתן הפרס לסצנה שלמה בה מוזכר המותג כמה פעמים, קלוז-אפ על מותג ולעיתים אפילו הכנסתו לתוך העלילה, חזרה מוגזמת בטקסט על שם מותג מצד השחקנים (כמו במקרה "קולגייט" והתוכנית "רמזור") ולעיתים אפילו תכנית אשר כל האייטמים בה מבוססי יח"צ ותוכן שיווקי ("יופי של יום"). כאשר ההפתעות הללו מתחילות, המפקחת על הפרסום ברשות השניה, מבינה שהיא תצטרך לעבוד שעות נוספות.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by