בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת 
לקוחות הכבלים והלוויין מתנגדים לשידור פרסומות 
 
 הרוב מתנגדים. פרסומות בכבלים ובלווין    צילום: מתוך פרסומת טסטר צו`יס, אסם    
תקשורת |
 
אופיר בר-זהר, Themarker

ההתנגדות - למרות ההנחות המוצעות. כך עולה מסקר מיוחד של הרשות השניה. מנכ"ל רשת: "הכנסת הפרסומות תביא לסגירת הערוצים המסחריים"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוב לקוחות חברות הכבלים והלוויין מתנגדים לשילוב פרסומות בטלוויזיה הרב-ערוצית, גם אם הדבר ילווה בהנחה של 20% במחיר המנוי - כך עולה מסקר שערך מכון המחקר רותם בקרב 500 נדגמים בעבור זכיינית ערוץ 2 רשת.

מהסקר עולה כי 62% מהמנויים העידו כי לא היו רוצים לראות פרסומות גם אם יקבלו את ההנחה. אם ההנחה תהיה 10% או 5%, עולה שיעור המתנגדים לפרסומות ל-69% ו-79%, בהתאמה.

מנכ"ל רשת יוחנן צנגן, אמר בעניין הרפורמה המתגבשת להחדרת פרסומות לכבלים וללוויין: "מה ירוויח הצופה מכל המהלך הזה? הוא ייאלץ להיחשף לעוד עשרות ערוצים שממומנים מפרסומות, יקבל מוצרים נחותים בהרבה מבערוצים המסחריים ובמקרה הטוב הנחה מזערית בדמי המנוי. מישהו בכלל טרח לשאול את ממנויים אם השינוי הזה רצוי להם, או שכרגיל יש תמיד מישהו במשרד האוצר שיודע יותר טוב מאתנו מה טוב לנו. השינויים, כפי שהם מוצעים כיום, יביאו לסגירתם של הערוצים המסחריים בישראל.

"האוצר במו ידיו גודע את מטה לחמו של ציבור גדול של עובדי תעשיית הטלוויזיה בישראל", ממשיך צנגן. "הפתיחה של הפלטפורמות הרב-ערוציות לפרסום היא עניין עקרוני ומהותי. לא יעלה על הדעת להחיל רפורמות מבניות כה דרמטיות ללא דיון מעמיק שבוחן את כל ההשלכות".
 

הנחה נמוכה

 
הסעיף העוסק בעניין בחוק ההסדרים מציע כי חברות הכבלים והלוויין יורשו לשדר פרסומות בערוציהן, ומנגד יצטרכו להציע ללקוחות חבילת בסיס צרה ורכישה בנפרד של כל ערוץ. לפי הערכות באוצר, מחיר חבילת הבסיס צפוי להיות כ-80 שקל ומחירו של כל ערוץ יהיה בין שקלים בודדים לכ-20 שקל. ואולם, ההערכות בשוק גורסות כי ההנחה ללקוחות תהיה נמוכה ותסתכם בלא יותר מ-20%, כאשר מחיר החבילה הבסיסית הזולה ביותר כיום (למנויי הממיר האנלוגי) עולה כ-170 שקל.

בנוסף, באוצר מעריכים כי חברות הכבלים והלוויין יכניסו כ-300-400 מיליון שקל בשנה מפרסום, בעוד שהערכות אחרות בשוק טוענות כי המספרים נמוכים בהרבה ויסתכמו בהכנסות של לא יותר מ-150 מילון שקל בשנה לשתי החברות הרב-ערוציות.

מהאוצר נמסר בתגובה: "הצעת החוק כוללת רפורמה אשר שמה את הצרכן במרכז, מגדילה את חופש הבחירה שלו בצפייה בטלוויזיה ומוזילה באופן משמעותי את התשלום. המודל המוצג בהצעת החוק אינו מונע קיומם של ערוצים ותכנים ללא פרסומות, והרגולטור יוכל לפקח ולהתערב בעניין בהתאם לטובת הצרכן".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by