בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שיווק ופרסום 
מלחמת העולמות: סיגל שחמון מתחרה בג. יפית 
 
 ש. נגד ג. מלחמת העולמות    צילום: יח``צ    
שיווק ופרסום |
 
דוד ורטהיים

סיגל שחמון מקימה בימים אלה מיזם עסקי להמלצות צרכניות שייחשף כפורמט פרסום צרכני בטלוויזיה ובעיתונות תחת השם "שווה עם סיגל שחמון". ליפית גרינברג קשה לפרגן. זה כדאי?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דרוש ניסיון. ג. יפית
 דרוש ניסיון. ג. יפית 
 צילום: יח"צ 
 
סיגל שחמון מקימה בימים אלה מיזם עסקי להמלצות צרכניות שייחשף כפורמט פרסום צרכני בטלוויזיה ובעיתונות תחת השם "שווה עם סיגל שחמון". ממשרדי החברה החדשה של שחמון נמסר כי "המהפך של סיגל קורה בהמשך לתוצאות מחקר שנעשה באמצעות מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה" בקרב 500 בתי אב גילאי 18 ומעלה, שגילה כי המודעות והאהדה לסיגל שחמון, מקיפה כ3/4 מהציבור וביחס שווה בין גברים ונשים". את המיזם העסקי ינהלו עבור שחמון תמי חזני ושרונה לוי ולקוח אחד לפחות, כבר יש. חברת "ניופאן" החליטה לקחת את הסיכון ולהיות הראשונה לפרסם את מוצרי הטיפוח של "רוונטה" דרך שחמון כבר בסופשבוע הקרוב.

המיזם החדש של שחמון הוא הפרוייקט העסקי הראשון שלה ורבים בתעשייה הרימו היום גבה לגבי יכולתה לפרוץ קדימה דווקא בעולם הפרסום רווי התחרות. הראשונה בהן היא כמובן הדיקטטורית הבלתי מעורערת של נישת הפרסום הצרכני - ג. יפית, שאיך לומר, לא ממש מפרגנת למתחרה הצעירה. מקורבים לג. יפית אמרו היום כי "בתחומים כאלה אחד הדברים שהכי זקוקים להם הוא ניסיון, ולא ברור מהיכן שחמון חושבת בדיוק שהיא שואבת אותו".
 

"זה לא סתם סגירת פרזנטורים"

"אין מקום לגוף נוסף". זרמון
 "אין מקום לגוף נוסף". זרמון 
 צילום: יח"צ 
 
גם אילון זרמון, מנ"כל משרד הפרסום זרמון גולדמן, לא ממש מנבא הצלחה למיזם החדש. "פורמט הפרסום הזה, הקרוי בעגה המקצועית "אינפורמיישל (שילוב בין פרסום למידע) דורש, בניגוד למה שנראה, המון מורכבות והבנה. לא מדובר כאן בסגירת פרזנטורים ובמקרה של ג. יפית מדובר באשת עסקים ופרסום מהמדרגה הראשונה שמבינה היטב מה היא עושה. מעבר לכך יש לה מגוון לקוחות ענק וזה גם אומר משהו על יכולת ההבנה העסקית שלה".

לגבי יכולת השיטה הפרסומית הזו להחזיק מים גם בעתיד? על פי זרמון, התשובה היא ללא ספק, כן. "האינפורמיישל היא שיטה מאד מקובלת וידועה ולעולם תישאר. מדובר בשיטה שניגשת לפרסום המוצר דרך התועלות וזה משהו שלא יתאדה מהר כל כך". זרמון מוסיף כי "המקצועיות של ג. יפית אינה מוטלת בספק, אני בספק אם מי שעומד מאחורי שחמון ואני חושב שאין מקום לגוף נוסף בגלל הטעמים הללו".

גורם בכיר אחר בעולם הפרסום דווקא מצדד במיזם החדש. "כבר שנים שג. יפית בכלל לא קונה מדיה. בשלוש שנים הראשונות של הערוץ השני, היא פנתה ישירות למפרסמים ויצרה אנטגוניזם עם כל משרדי הפרסום שעד היום נוטרים לה טינה. מאוחר יותר, כשהשוק התמקצע זה כבר היה קשה אפילו יותר ואז היא נאלצה להיות הראשונה שעובדת עם חברת מדיה שהיא כלל לא שלה ומבצעת עבורה את הרכישות".
 

"יפית היא לא פקטור"

 
במשרדה החדש של שחמון מסרבים להתרגש מהקולות הצורמים ומחוסר הפרגון. "ידענו שאנחנו נכנסות לעולם מאד תחרותי אבל נראה לי שחלק מהדברים לא הובנו", אומרת תמי חזני, מנכ"ל הפרויקט. "אנחנו ממש לא הולכות לחקות את ג. יפית", היא מוסיפה, "אנחנו נשנה את האולפן על פי צרכי הלקוח, ונייצר הפקות מאד יקרות מה שלא תמיד קורה בשטח. מעבר לכך, התפיסה שלנו היא גם תדמיתית וגם צרכנית, כלומר אנחנו מתכוונות לעסוק בהארד סייל אבל גם בבניית מותג. אולי בגלל שאנחנו גם מציגות כאן תפיסה חדשה, בדומה למה שג. יפית הציגה בתחילת דרכה, כולם משווים".

בנוסף, חזני מדגישה כי לאחר הרבה רעיונות ואישים שהוצעו לה, היא החליטה על סיגל שחמון כמתאימה למיזם. "החלטנו על שחמון כדמות אמינה להמלצה על מוצרים שונים. בסקר מיוחד שעשינו מול קהל יעד, ציינו מרבית מבעלי הדעה שמכירים אותה, כי בכוונתם לרכוש מוצרים שנוסו והומלצו על ידה, כל זאת עוד בטרם עלה הפורמט הפרסומי של המיזם לאוויר".

תגובתה של ג. יפית לא התקבלה עד מועד סגירת הכתבה.
.
 
 
ולמי שרוצה לבדוק בכל זאת את ההבדלים ולהחליט בעצמו, nana10 מביא תצלומים ראשונים מהסט של שחמון.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by