בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חכמת רחוב 3 
רובים ושושנים 
 
 חיילים של שוקולד. חברת צעצועים בפרסום מיליטריסטי    צילום: קמפיין טויס אר אס    
חכמת רחוב 3 |
 
שגית פורטי - טל

הרעיון הגאוני של הדרום אפריקאים לחיסכון בחשמל, הגרמנים שוב מותחים את גבולות הריח וטעימה אחת קטנה מאי פרסומי נידח שעולה וגדל - ישראל. חכמת רחוב 3

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבט (חצי מקנא) למתרחש בעולם השיווק, הפרסום והקריאייטיב מעבר לים. בלי מונחים אקדמיים ובלי ניתוחים מעמיקים. רק קריאייטיב חד, נוגע ומדוייק, שניתן עם קצת השראה, ליישם גם כאן.

ומעניין לעניין. בעוד כולנו עוסקים במשבר האנרגיה העולמי ובשמירה על כדור הארץ, משרדי הפרסום מעבר לים מייצרים רעיונות קריאטיביים שונים ומשונים תחת המסורת הפרסומית הוותיקה – כל האמצעים מקדשים את המטרה.
 

חשמל זורם, גם הפרסום

 
איך חשבו על פי אותה מסורת פרסומית לשווק את הפתרון למשבר האנרגיה הפוקד את דרום אפריקה? חברה המייצרת נורות בחרה להתאים את המסר למדיה ומה נכון יותר לאמץ את תחנות ההמתנה לאוטובוסים. ברוב שעות הלילה עומדות תחנות המתנה רבות ריקות. מי משלם על החשמל אתם שואלים? זה היה נכון לשנות השישים. בדרום אפריקה, החליטו לעבוד אחרת.

בקמפיין ידידותי במיוחד לסביבה של חברת OSRAM. חיישני חום הורכבו בתחנות ההמתנה לאוטובוסים כשאלו זיהו גוף מפיץ חום נדלקו נורות החשמל בתחנה ואיתם המסר: Only use electricity when you need it.

סוכנות: Saatchi & Saatchi South Africa
 
באזז מחשמל. OSRAM
 באזז מחשמל. OSRAM   צילום: Saatchi & Saatchi South Africa 
 

חייל של שוקולד

את הקמפיין הזה מצאתי בבלוגיספרה. מלבד הלוגו של טויס אר אס והקמפיין שלהם למען הוצאת החיילים האמריקאים מאדמת עירק, לא נתקלתי באינפורמציה נוספת על הקונספט, על ההוגים וכו'.
אותי אגב מעניינת התשובה לשאלה הכל כך ברורה: למה רובים, מה רע במשחקים פחות אלימים? בוב הבנאי, חבורת אינשטיין, מונופול.

הנה התמונות. המסר כבר מדבר בעד עצמו - ברור וחזק!
 
מנפלאות הפרסום בבלוגיספרה. טויס אר אס
 מנפלאות הפרסום בבלוגיספרה. טויס אר אס  
 
 

אני פה בגלל הריח

חברה המשווקת דיאורדורנט בגרמניה (גרמניה אותה מדינה שהביאה לנו את קמפיין החזיה משבוע שעבר וכבר עובדת על משהו לא פחות מוצק לשבוע הבא) בחרה להפעיל קווי חרום לטובת הנוסעים בתחבורה הציבורית ולא, הפעם לא מדובר בקו חם הפותר את הבעיות החברתיות של הגברים בגרמניה.

את מטפי כיבוי האש שנמצאים בתוך ארונות אדומים אליהם מחובר פטיש כולנו מכירים. החבר'ה בדיסלדורף לקחו צעד אחד קדימה ולתוך הארונות האדומים הכניסו דאודורנט. במילים אחרות: לא צריך פטיש רק ללחוץ על הכפתור, והדלת תפתח...ומאחר ומדובר באירופאים מנומסים אז משרד הפרסום הוסיף "קריצה" שיווקית נוספת - הנוסעים המיוזעים התבקשו להתקשר למספר חרום על מנת לקבל דוגמיות הביתה.
כבר ציינתי שמדובר בגרמניה נכון?

סוכנות: DDB Germany, Duesseldorf
 
הגרמנים מכבים שרפות. פרסומת לדיאורדורנט
 הגרמנים מכבים שרפות. פרסומת לדיאורדורנט   צילום: DDB Germany, Duesseldorf 
 

אם שותים - רוקדים

אני לא יודעת איך אתם רוקדים כאשר רמת האלכוהול בורידים שלכם מעל למותר, אצלי הקואורדינציה כל כך נמוכה שגם בלי אלכוהול אני מוצאת עצמי פעמים רבות במקומות אסורים. הפעם, אני מדברת דווקא רק על משטחי הריקוד שהפיצו Guinness® בברים ברחבי קייפ טאון.

הקונספט ברור, מי אוהב לצאת לבלות כשבפתח ניצבת חבורת מורות כעוסות שמודדות לנו את רמת האלכוהול בדם? אנחנו רוצים להנות, לצחוק, לשמוח. אז בואו לצחוק ועל הדרך אולי תצליחו להבין שאתם לא ממש מסוגלים לעלות על ההגה...

אבל, למרות הכל לי יש הרגשה שאחרי הריקוד חיכתה לכל רקדן כושל דיילת שהסבירה לו שאם שותים לא נוהגים. אז תחשבו על זה ותחזרו הביתה בשלום.

סוכנות: Saatchi&Saatchi, Cape Town
 
דיילת לכל רקדן. Guinness®
 דיילת לכל רקדן. Guinness®   צילום: Saatchi&Saatchi, Cape Town 
 

התמונה השבועית לילד

לסיכום, קצת חומר למחשבה.

אחרי שהסתיימה לה בשלום בלי אלימות (כמעט) ועם מדלית ארד יקרה מפז עוד אולימפיאדה. מצאתי לכם את האיש שעומד מאחורי הלוגו של בייג'ין 2008.
ומילה אחת לשחר צוברי: שיחקת אותה.
 
פוסט מורטם אולימפי. התמונה השבועית
 פוסט מורטם אולימפי. התמונה השבועית 
 
הכותבת הנה מנהלת השיווק של חברת "לעומק התודעה - שיווק לצעירים".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by