בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שו``פ וניו מדיה 
פרופיילר 
 
שו``פ וניו מדיה |
 
דוד ורטהיים

מי עומד מאחורי הפרופיל הפיקטיבי של ערוץ 10 בפייסבוק ומה עושים פז שוורץ, אפי טריגר, רן ליאור ועוד רבים וטובים כחבריו? איתי צמיר, מנהל האינטראקטיב של הערוץ: "אין לנו מושג". תרגיל עוקץ או יח"צ?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפני מספר ימים עלה לפייס בוק פרופיל חדש תחת הניק arutz esser שהספיק לרכוש כבר 186 חברים חדשים בניהם רבים מהערוץ עצמו. עד כאן הכל ברור, שגרתי ולא כל כך מעניין. אולם, בירור קצר מול מחלקת האינטראקטיב של ערוץ 10 לכאורה מקימת הפרופיל, מעלה ממצא מעניין: לא הערוץ עומד מאחורי הפרופיל. למעשה, גורם אחר, שנכון לעכשיו לא ברור מיהו ומה האינטרס שלו, הוא זה שפתח את הכרטיס עם הניק המוכר. זאת ועוד, על קיר הפרופיל כמה מחבריו תוהים מה הם עושים שם ומנסים להבין למי הם הסכימו להצעת החברות המשכנעת. לדברי איתי צמיר, מנהל האינטראקטיב של הערוץ, "לאף אחד אין מושג מי עומד מאחורי העניין אולם כל עוד אין שם שום תכנים מזיקים אנו לא רואים סיבה ללבות את העניין".

המקרה מזכיר אירוע דומה שפורסם לפני שבועיים בארה"ב. במסגרת העוקץ בגרסה הוירטואלית, דמות שכינתה את עצמה "Janet" התחזתה בטוויטר לעובדת של חברת הנפט Exxon Mobile. המתחזה טענה באתר שהיא נציגה רשמית של החברה, וענתה לשאלות הגולשים כאילו הייתה חלק אמיתי ממערך הדוברות של החברה. קווי המתאר מוכרים? ובכן, כאשר מגזין The Houston Chronicle פנה לחברה כדי לברר האם היא מפעילה חשבון טוויטר, החברה מסרה כי מעולם לא שמעה על אותה Janet, ושנכון להיום, פעילות יחסי הציבור שלהם לא נעשית בבלוגים או ברשתות חברתיות. החברה טרם החליטה אם וכיצד תנקוט בנושא הפרופיל הפיקטיבי, כיוון שעד כה, המידע שפורסם בו הוא נכון, ולא נעשה ניסיון לפגוע בחברה באמצעותו.

על פי שגיא חמץ, מנכ"ל חברת בלינק העוסקת בשיווק בלתי שיגרתי באינטרנט, העניין תמוה ולא מובן. "יש כאן עניין נפשי ותו לא. אני לא רואה סיבה שמישהו יתחזה לארגון או למישהו אחר במובן העסקי כי הרי מדובר בעניין של זמן עד שהוא ייחשף, מעבר לעניין הנפשי של הרצון לדוגמא להרגיש כמו אנג'לינה ג'ולי, לא ברור מה מקור העניין ואם זה לא יח"צ באינטרנט שעומד מאחורי הגוף האמיתי, אין לי תשובה לגבי האינטרס הסמוי".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by