בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
המסיבה של סוקניק 
לא זזים מהבית 
 
 יש סיבות לחגוג? סוקניק במסיבה    צילום: press-cast    
המסיבה של סוקניק |
 
דוד ורטהיים

המיזם החדש של גדי סוקניק הושק היום במסיבת עיתונאים וירטואלית - בלי כיבוד ובלי מינגלינג, אבל עם הרבה קושיות אודות "הפוליגרף" ודמותו החדשה והשנויה במחלוקת של מגיש החדשות לשעבר. מסיבת גד למוזמנים בלבד? הדעות חלוקות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
130 כתבים ואנשי תקשורת השתתפו בהשקה הבוקר של חברת PressCast המיזם החדש של גדי סוקניק וסיגל אביטן. המשתתפים נטלו חלק בדיון שמרכזו עמדה תוכנית הפוליגרף בהנחיית אותו סוקניק בדיוק. א' ב' ביצירת באזז, וניצול מתבקש של הפרסונה העומדת בראש המותג. למי שלא פיזז במסיבה: הרעיון מאחורי PressCast הוא למעשה משרד יח"צ המציע ללקוחות פלטפורמה המאפשרת למתג כל אירוע תקשורתי באופן אינטראקטיבי ולהעביר מידע בדרכים מגוונות. במילים אחרות: מסיבת עיתונאים וירטואלית. כל המשתתפים הוזמנו קודם לכן באמצעות הודעות מייל ו-SMS וקיבלו קוד בלעדי לכניסה לאתר ולמסיבה.

בדיון, שהחל באיחור של 20 דקות (על פי החברה: בעיות טכניות בהקשת הקוד) השתתפו אורי עיני - מנכ"ל אדלר חומסקי ורשבסקי, דבורית שרגל ("ולווט אנדרגראונד", "המגרסה" בנענע10) ואור גבאי - משתתפת בתוכנית "הפוליגרף". המנחה היה כאמור סוקניק, שהקים את PressCast בשיתוף עם אביטן, בעלת משרד יחסי ציבור.

במהלך מסיבת העיתונאים הופנו למשתתפי הפאנל שאלות שעסקו הן בתוכנית הטלוויזיה שעוררה באחרונה גלים, והן במיזם החדש. בין השאר נשאל סוקניק כיצד, כאב לילדים, נתן יד לשידור התוכנית:
"לא מדובר בתוכנית לילדים, אלא למבוגרים, והדבר הובהר מראש. משום כך אני גם שמח שהיא הוזזה לשעה מאוחרת יותר, כראוי לתוכנית מרתקת ועסיסית מסוגה". סוקניק גם ציין, שהוא רואה עצמו בראש ובראשונה כאיש חדשות. חבל שבנוסף לויכוח אם הוא פרסומאי או עיתונאי, קצת נשכח שהוא, ככה על הדרך, גם איש עסקים.
 

"ההשקה היא רק התירוץ"

"לא כל עיתונאי הוא עכבר אינטרנט". ישראלי
 "לא כל עיתונאי הוא עכבר אינטרנט". ישראלי   
"בעתיד המסיבות יהיו באינטרנט" הכריז סוקניק בפתיחת המסיבה הראשונה שהיא לא רק שלו אלא גם בבעלותו והתפנה לעסוק בשאלות הבוערות של הגולשים שזרמו בצ'ט לחברי הפאנל. "במה שונה המסיבה הזו מתוכנית אירוח?", שאלה אחת המשתתפות, וסוקניק הסביר לה באריכות מקוריינת את ההבדל: מעגל סגור, אנשי יחסי ציבור, האפשרות לשאול שאלות, הכל נאגר באתר ונשמר לנצח נצחים ועוד ועוד הסברים מלומדים ומנומקים.

אשת יחסי הציבור עטרה ישראלי מברכת על היוזמה אבל לא בטוחה שסוקניק צודק. "יש משהו במסיבת עיתונאים שלעולם לא יהיה לו תחליף באינטרנט", היא מסבירה, "העובדה שיש מגע פיזי בין המשרד לבין העיתונאי הוא מכריע". ישראלי מוסיפה כי יש משהו במפגש בין העיתונאים לין עצמם שברוב המקרים הוא בכלל ההסיבה להתכנסות. "ההשקה היא לפעמים רק התירוץ. המינגלינג במהלכו שמוליק פוגש את עידית שפוגשת את שמעון, הוא העניין האמיתי במסיבות העיתונאים", היא פוסקת.

"חשוב לזכור שלא כל עיתונאי הוא עכבר אינטרנט", מוסיף איש יחסי ציבור ותיק אחר. "פעמים רבות אני נאלץ להעביר חומרים לעיתונאים שהם סרבני מחשב, ותתפלא, יש רבים כאלו. מה איתם? איך הם יתחברו לאירוע כזה?". ישראלי מסכימה עם הטיעון הזה נחרצות ומוסיפה כי "בדרך כלל, מסיבות עיתונאים מיועדות להשקות מוצרים, לא בהכרח טכנולוגיים אלא פיזיים ממש. איך אפשר לעשות את זה באינטרנט? לשלוח שליחים? אז מה עשינו בזה?".

"בכלל, אני סרבנית מסיבות עיתונאים ואם אני יכולה להעביר אינפורמציה במייל אני בהחלט אעדיף לעשות זאת", מסכמת ישראלי, "מצד שני לקחתי לפני שבועיים 50 עיתונאים לקיריון בחיפה לראות סרט של איימקס ושם שום השקה וירטואלית לא הייתה יכולה לעבוד. בסופו של דבר אין תחליף להגעה הפיזית שלהם ולמישוש המוצר". למה בכל זאת היא חושבת שהמיזם מתאים? "זה מיזם שעשוי להעביר אינפורמציה. אולי בין בנקים זה יכול לעבוד. לא בכל הדברים האלה בהם צריך להשיק ולגעת ובו אין שליטה על מי שנמצא או לא ועל רמת הקשב", היא עונה.
 

מסרים "אוף רקורד" לעיתונאי

 
"כל הנושא של יחסי ציבור באינטרנט נמצא בתנופה רבה בעיקר בארה"ב", טוען גיל קריים, יועץ תקשורת בכיר, מרצה לתקשורת במכללת ספיר ושותף במשרד היח"צ אולמדיה, שדווקא מסכים עם סוקניק ותומך במיזם. "ברור שיש למסיבות עיתונאים וירטואליות יתרונות ברורים שלמעשה מנצלים את האינטרנט ומעבירים אותו לשדה של הקשר מול העיתונאים. בתחום קשרי המשקיעים לדוגמא, כבר מקובל זמן רב לערוך את השיחות עם האנליסטים דרך האינטרנט כאשר כל משקיע או אנליסט מקבל קוד גישה ומתחבר לשיחה עם המנכ"ל או מנהל הכספים. גם כאן, בעולם יחסי הציבור הנושא נכנס בהדרגה ומאפשר לנצל את היכולת לגשר על פני גבולות גיאוגרפיים ועיתונאים מכל העולם יכולים באון ליין להתחבר לאירוע, העיתונאי יכול לשבת בבית או במערכת ולא להטריח את עצמו לאירוע, לבזבז זמן יקר ומשאבים ולקבל את המידע מייד ובצורה נגישה".

"גם מבחינת עלויות", מדגיש קריים, "אין ספק שבאון ליין אתה חוסך כסף של השכרת מקום, כיבוד, give away לעיתונאים וגם אין את החשש שלא יגיעו עיתונאים ואז זה לא כל כך נעים (אף אחד לא יודע כמה יגיעו בסופו של דבר לאירוע). יתרון מאוד גדול של מ.ע וירטואלית היא בזמן משבר תקשורתי כאשר דובר או יח"צ צריך להעביר את המידע במהירות לעיתונאים".

- מה עם עניין המגע אנוש?
- "באינטרנט כמו באינטרנט יש יתרונות וגם חסרונות. מעבר למגע האישי שהוא מאוד חשוב לאירוע וליכולת להעביר מסרים "אוף רקורד" לעיתונאי יש חשיבות ביצירת הבאזז דרך הפקה נכון של האירוע. כידוע, אחד הדברים החשובים בהפקה של מסיבת עיתונאים היא לבחור מיקום נכון וליצור את האווירה המתאימה בהתאם למוצר או השירות שאנו מייחצנים. בהשקה של מותג כמו משקפי שמש תבנה אווירה של פאן, ים, "קוליות" ועוד אשר היא לכשעצמה בעלת אימפקט על העיתונאי ומעבירה מסר שדרך האינטרנט קשה מאוד להעביר אותה".

- האם אתה מאמין במה שסוקניק אמר שבעתיד הכל יהיה כך? יש הצדקה לקיום של מסיבה כזו כשמדובר על מוצרים פחות לוהטים?
- "להגיד הכל זו הכללה שלא הייתי מצטרף אליה. אין ספק כי יש לבחון כל מקרה לגופו ואז להחליט האם המדיום הוירטואלי מצדיק זאת – כן או לא. צריך לבחון את מגוון ההיבטים לגופם ולקבל החלטה אבל להגיד כל האירועים זו הכללה שלא לוקחת בחשבון את מכלול השיקולים. לגבי ההצדקה, כפי שאמרתי, יש שיקולים שונים שמנחים את בחירת הפורמט לקיום האירוע. בשורה התחתונה, טוב שיש כלי נוסף שמצטרף לארסנל הכלים של איש יחסי הציבור ובהחלט יש לו מקום".
 
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by