פרסום ושיווק
לא רק אברבוך
לא רק אברבוך
עודכן
11:03 29/07/2008
דוד ורטהיים
משרד הקליטה ולפ"מ ינצלו את האולימפיאדה ויעלו קמפיין תדמיתי
4% בלבד מכירים את רק את שמו. אלכס אברבוך
צילום: רוני שיצר
צילום: רוני שיצר
מבירור קצר עולה כי המשרד כנראה עלה על הרכב הנכון: שיעורם הכולל של העולים בכלל ענפי הספורט האולימפי עומד על 50%, כך שמתוך 100 ספורטאים אולימפיים בכירים בישראל, 50 מתוכם הם עולים חדשים. בנבחרת האולימפית, מהווים העולים שליש מספורטאי המשלחת לבייג'ין ומחצית מהמאמנים. 14 מתוך 42 ספורטאי המשלחת הם ספורטאים עולים ו-10 מתוך 20 המאמנים הם עולים. בנוסף, לכך שמרבית הסגל הרפואי בראשותה של ד"ר לובה גליצקיה ופסיכולוג המשלחת, בוריס בלומנשטיין הם עולים גם כן. ישנם ענפי ספורט הנשלטים במלואם ע"י עולים כגון: שחייה אומנותית וישנם מקצועות אולימפיים כגון שחמט המיוצגים ע"י עולים. אם זה לא מספיק, באולימפיאדת השחמט בסוף 2008 ייצגו את ישראל 11 שחמטאים עולים.
הקמפיין יעלה באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית בכל ערוצי הטלוויזיה ובאתר משרד הקליטה, בתקציב כולל של 2.5 מיליון ₪ ומהמשרד נמסר כי הוא יהיה הראשון מסדרה של קמפיינים נוספים המתוכננים. כוכבי הקמפיין הנוכחי הם אצן המרתון - איילה סטאין, המתעמלת האומנותית - קטיה פיסצקי, קופץ המוט - אלכס אברבוך וחותר הקיאק - מיכאל קלגנוב.
קמפיין הספורטאים מבוסס גם על מחקר שערך משרד הקליטה במטרה לבחון את עמדות הציבור הישראלי ביחס לעולים ולמידת תרומתם למדינה. מן המחקר עולה כי רוב רובו של הציבור (96%) לא יודע לנקוב אפילו לא בשם אחד של ספורטאי אולימפי עולה ו-4% בלבד מכירים את רק את שמו של אלכס אברבוך. מכלל שמות הספורטאים במשלחת שצוינו ע"י רבע מהציבור עולה שהספורטאי המוכר ביותר הוא אריק זאבי, אשר 11% ידעו לשייכו כחבר בנבחרת, לאחריו שחר פאר עם 7%, אלכס אברבוך עם 4%, יוני ארליך עם 3% ואנדי רם עם 2% בלבד.
עוד כתבות במדור
מדיה
כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ