בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקשורת צורכת 
המועצה לצרכנות נגד אטיאס  

המועצה לצרכנות נגד אטיאס

 
תקשורת צורכת |
 
דוד ורטהיים

בשבוע שעבר, הודיע משרד התקשורת כי הוא אוסר על חברות הסלולר להתנות רכישת שירותי גלישה באינטרנט. למועצה לצרכנות זה לא מספיק והיא דורשת יישום מלא של המלצות ועדת גרונאו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"התנהלות מקוממת". עו"ד אהוד פלג (צילום: יח"צ)
 "התנהלות מקוממת". עו"ד אהוד פלג (צילום: יח"צ)   
בשבוע שעבר, הודיע משרד התקשורת כי הוא אוסר על חברות הסלולר להתנות רכישת שירותי גלישה באינטרנט (שירותי דור שלישי) ברכישת שירותי גלישה בפורטל תוכן, מאחר שהדבר נוגד את הוראות חוק התקשורת. היום, בעיכוב מתבקש, החליטה המועצה לצרכנות להיכנס לתמונה. לטענתה האיסור הנו התחכמות של משרד התקשורת ושל חברות הסלולר כאחד. "מהפרסומים בתקשורת ניתן היה להבין בטעות כי המשרד החליט לאסור על חברות הסלולר להתנות רכישת מכשירי דור-3 ברכישת חבילות גלישה באינטרנט בכלל, כשבפועל הוא אסר רק על התנית רכישת שירות גלישה אחד ברכישת שירות גלישה אחר", אומרת רקפת וינטרוב, דוברת המועצה לצרכנות.

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה, רואה את מקור הפגע בעצם הכריכה בין חבילות השירותים הנמכרות לצרכנים, לבין רכישת מכשיר הסלולר, שכן בדרך זו חברות הסלולר מחייבות צרכנים בשירותים בהם הם אינם מעוניינים. לדבריו, "התנהלותן של חברות הסלולר, המשנות את מבנה התעריפים וממשיכות לכבול את הצרכנים בתגובה לרפורמות של משרד התקשורת, היא התנהלות מקוממת".

עוד מוסיפים במועצה כי גם לאחר ההחלטה מצאו החברות דרך להמשיך ולחייב את הצרכנים בחבילת הגלישה גם אם הם לא רוצים בה, אם תוך שימוש בביטויים אחרים ("דמי שימוש חודשיים" במקום "תשלום חודשי קבוע"), ואם בהעלאת מחיר השיחות במסלול ללא חבילת גלישה. "התנהלות חברות הסלולר מוכיחה כי הדרך היחידה להעצים את הרפורמות הרגולטוריות ולמנוע את ניצולן לרעת הצרכנים, היא ליישם ללא דיחוי את המלצת ועדת גרונאו בדו"ח שפורסם במרס 2008 – לבחון הפסקת הכריכה בין העסקה לרכישת מכשיר לבין העסקה לרכישת שירותים".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by