בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
השורדת שאחרי 

השורדת שאחרי

 
 
נילי אורן

המפיקה דנה עדן מספרת על ההצלחה של "לא לפני הילדים" למרות אי-קידומה, על החיבור בין היוצרים ועל הכניסה של תחום ההפקה הטלוויזיונית לאינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הימור שהצליח. עדן (יח"צ)
 הימור שהצליח. עדן (יח"צ)   
"לצערי יש לי טעם קצת חולני, כמה שההומור יותר בוטה אני יותר מתחברת אליו", כך מודה בראיון לנענע 10 המפיקה דנה עדן, מי שאחראית בין היתר על תכנית המערכונים "לא לפני הילדים" שמשודרת בימים אלה בערוץ 10, בכיכובם של עידן אלתרמן, יעל לבנטל, שי גולדשטיין ואחרים.

מעל ההצלחה של "לא לפני הילדים" עומד סימן שאלה גדול, זאת מאחר והסדרה הושקה בכוונה תחילה ללא קידום משמעותי. "הוחלט די מאוחר שנעלה אחרי הישרדות, ובעצם הייתי צריכה להתלבט בין השקה כמו שצריך במשבצת פחות טובה למשבצת הזו, והחלטתי שעדיף לי להמר על המשבצת. לדעתי זה דווקא יצא לטובה, כי אנשים באו בלי ציפיות וגילו משהו טוב", מספרת עדן.
 

הכל בזכות אבא

 
דנה עדן (34) החלה את דרכה הטלוויזיונית לפני 11 שנה, כשהפיקה את הסדרה "חלומות נעורים" שרצה במשך שלוש עונות ונמכרה גם לערוצי טלוויזיה ברחבי העולם. "באותה תקופה הייתי סטודנטית, ואבא שלי, יורם לוי, הציע לי לפתח מחלקת טלוויזיה בחברת הפרסום בו עבד", מספרת עדן.

"לפני זה לא עסקתי בטלוויזיה וקולנוע, אבל החלטתי לנסות ללכת על זה. פגשתי את היוצרים, שהיו מורים בבית ספר בבת-ים, והם הביאו לסדרה הרבה מהחוויות האישיות שלהם. חלק מתלמידיהם אפילו השתתפו בסדרה. זו לא היתה סדרה חינוכית, כמו 'ענין של זמן' ששודרה אז בחינוכית, ולא היה בה מודל חינוכי שרצינו להעביר. זו היתה סדרה מהחיים, שהיה חשוב לנו שתצא טובה. בנינו הצעה ו-ICP (חברת התוכן של הכבלים, נ.א) קיבלה אותה".

מאז הפיקה עדן, במסגרת "דנה הפקות", עשרות סדרות, דוקומנטריה וסרטים. משנת 2001 היא מכהנת כמנכ"ל ומפיקה ראשית ב"דנה הפקות" בין ההפקות להן היתה אחראית עדן ניתן למנות את תכנית המערכונים "אפידורל", הסדרה הדוקומנטרית "ישראלים וחיות אחרות", הסיטקום "שאול" בכיכובו של דבל'ה גליקמן, וסדרת הדוקו-דרמה "הישיבה".
 
"לכולנו היה אותו טעם בהומור". צוות השחקנים (יח"צ)
 "לכולנו היה אותו טעם בהומור". צוות השחקנים (יח"צ)   
טווח הסדרות אותן הפקת רחב מאוד. מה גורם לך לבחור להשקיע ביצירה?
"אני עושה הפקות 'ז'אנר עליון', כלומר יש מכנה משותף. אני עושה את מה שמעניין אותי ומה שאני יכולה לתרום לו מבחינה מקצועית וקריאייטיבית, למרות שלהיות יותר מסחרית דווקא לא היה מזיק לי מבחינה כלכלית. אני ממשפחה של חוזרים בתשובה, אז נושא הדת מרתק אותי. מצד שני אני מאוד אוהבת 'כוכב נולד', ויש לי גם צד ילדותי.

"כיום אנו עושים לקשת דרמה סטייל HBO, על יועץ פוליטי שהופך להיות עוזר של שר והולך ונהיה מושחת. מדובר בסדרה מאוד עמוקה ומורכבת שכותבים אותה כבר שנתיים, עם דמות מורכבת שמובילה אותה. מצד שני, במקביל אני עושה את 'מרי לו' ל-HOT, שמבחינתי זה גם לפצח משהו שעוד לא נעשה, כלומר סדרה שתצולם כמחזמר. כותבת אותה שירי ארצי, ועורך התסריט הוא עוזי וייל, שניים שלקחו על עצמם את האתגר לפצח את הז'אנר באופן איכותי. 'לא לפני הילדים' היא דוגמה להפקה שעשויה בהקפדה גדולה וגם מצליחה ברייטינג. לפעמים זה מצליח ולפעמים לא".

"הגענו למסקנה שהכי טוב פשוט לכתוב מערכונים מצחיקים"

בשנים האחרונות לא רבים הימרו על ז'אנר תכניות המערכונים, כשערוץ 10 בולט בכך. "לא לפני הילדים" היא אחד ממוצרי ההומור היחידים של הערוץ בשנים האחרונות. "הרעיון המקורי היה של עידן ויעל, שבאו ואמרו שהם רוצים סדרת מערכונים", מספרת עדן. "עשינו פיילוט עם קאסט מסוים, ואחריו החלטנו לשנות אותו קצת והתחלנו לעשות אודישנים. הרעיון היה למצוא שחקנים עם איכויות קומיות, כי זו לא סדרה שמבוססת על קומיות של מבטאים ובדיחות, אלא על ניואנסים וסיטואציות, לכן הרגשנו שחשוב למצוא שחקנים בעלי טיימינג קומי טוב.

"התוספת המשמעותית היה כמובן שי גולדשטיין, שהוא שחקן מעולה וההומור שלו התחבר לזה של הסדרה. כשראיתי אותו משחק ב'בשורות טובות' של שי אביבי מאוד התרשמתי ממנו. היצירה באה ממקום שלכולנו היה אותו הטעם בהומור, כזה שהוא קצת אדג'י. צילמנו בלוקיישנים אמיתיים ולא באולפן, כדי שיראה אמיתי. לדעתי זה חלק מהקסם, כי יש תחושה שאת נכנסת לסיטואציה אמיתית ואז זה הופך להיות מופרך".
 
 

"לכולם ברור שאינטרנט זה הדבר הבא"

באוגוסט 2007 הקימה עדן את אתר האינטרנט "מיי אודישן" אליו מוזמנים בני תמותה שעדיין אינם טאלנטים, לשלוח קטעים בכיכובם ולהתמודד באודישנים, מול הגולשים האחרים שמשמשים גם כשופטים לעת מצוא. "הרבה זמן מנסים זכייני הטלוויזיה לפצח את החיבור בין הטלוויזיה לאינטרנט, כי לכולם ברור שאינטרנט זה הדבר הבא", אומרת עדן. "עד היום החיבור היה מלמעלה, כלומר גזרו קטעים מתכניות ושמו באינטרנט. אותי כמפיקה זה פחות מעניין, אלא איך אני ממקסמת את הדרכים שלי למכור. לכן עבורי האתר הוא מעבדת ניסוי לתכנים שניתן להצמיח כלפי מעלה. כלומר משלב ההפקה לאינטרנט עד להפקה לטלוויזיה או לקולנוע".

אז ממה את בעצם מרוויחה שם?
"המודל העסקי של זה עוד לא ברור כל כך, ואני חושבת שיש מקום ליוזמות. בעצם חלק מהענין שם זה גם לבחון סוגי מודלים עסקיים, כדי להיות צעד אחד לפני כולם, ובעיקר להיות שם כשכל נושא הטלוויזיה באינטרנט יהפוך לבום, ואין לי ספק שזה יגיע".
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by