בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פתח תקווה  

פתח תקווה

 
 
נילי אורן

לא פחות מ-36.2% הביאה פתיחת העונה של "ארץ נהדרת", מה שממקם אותה במקום הראשון ברשימת תכניות הפתיחה הנצפות ביותר. מי נמצא אחריה ברשימה ואיך תוכלו גם אתם להכנס אליה בעתיד? רמז: זה כולל הרבה ישיבות עם אבי ניר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שוברים שיאי רייטינג. ארץ נהדרת (יח"צ)
 שוברים שיאי רייטינג. ארץ נהדרת (יח"צ)   
פתיחת העונה החדשה של "ארץ נהדרת" שברה שלשום שיאי רייטינג, עם 36.2 אחוזי צפיה במשקי בית יהודים - הרייטינג הגבוה ביותר לפתיחה כלשהי בעידן הטלוויזיה המסחרית. לצורך ההשוואה, שיא הרייטינג הכללי עדיין שמור לתכנית החייזרים של דודו טופז, עם 46.8%. עם זאת, התכנית שודרה לפני הנהגת שיטת הפיפל מיטר ב-1998, ונעשתה לפי סקר.

נתוני פתיחת העונה מהווים גורם משמעותי אצל הזכייניות, בהיותם מרמזים על העניין של הקהל בתכנית החדשה, או בשובה של התכנית המוכרת. הפעם היה לנתונים משנה חשיבות, לאור החלפת ימי השידור בין זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת. בעונה שעברה של "ארץ נהדרת" הלמו נתוני הצפייה לאורך העונה כולה- ממוצע של 31.1% - גם את נתוני פרק הפתיחה. אולם לא תמיד היחס נשמר- העונה החמישית של "כוכב נולד", למשל, גרפה בממוצע 29.6% רייטינג, אך פרק הפתיחה שלה לא הגיע לעשירייה הפותחת של פרקי הפתיחה הנצפים ביותר.

ומי מרכיבים בעצם את אותה רשימה מכובדת, של פרקי הפתיחה הנצפים ביותר בטלוויזיה בישראל (שוב, בעידן הטלוויזיה המסחרית בלבד)? באופן לא מפתיע כלל גילינו שהתנאי הראשון לכך, הוא כמובן להיות זכיינית של ערוץ 2. עובדה, כל הסדרות ברשימה שייכות ל"קשת", או ל"רשת". מבין שתיהן, עדיף להמר על "קשת", שהביאה לעולמנו פצצות רייטינג כ"כוכב נולד", "נולד לרקוד" וכמובן "ארץ נהדרת",.
 

מקום ראשון: ארץ נהדרת, עונה חמישית (קשת)

כופף את הרייטינג עד המקום השני. אורי גלר (אימג'בנק/ getty images)
 כופף את הרייטינג עד המקום השני. אורי גלר (אימג'בנק/ getty images)   
את הצלחת הפרק (נגיד שוב: 36.2%) ניתן לתלות בהפסקה הארוכה שנטלה התכנית, את סך הצפיה הכללי בטלוויזיה שלשום, שהיה גבוה במיוחד – וזאת תודות לחורף בחוץ. ואולי גם ניתן להגיד תודה לתחליף המיקרוגלי והבלתי ראוי שלה בדמות הקאמבק המיותר של "רק בישראל", שרק הגביר את הגעגועים אליה, ובסיום העונה שלו עשה לה פרומו אחד ארוך במיוחד.

מקום שני: "אורי גלר מחפש את היורש" (קשת)

34.6 אחוזי רייטינג השיג המכופף בשנה שעברה. הסיבה להצלחת הפרק היתה שילוב מוצלח במיוחד של באזז סביב הסדרה עצמה, שיצרו פרומואים רבים מבית "קשת", וגם סביב אישיותו הצבעונית של גלר עצמו, ששב לטובת התכנית לארץ לאחר שנים ב"גלות".

מקום שלישי: "הראשון בבידור", דודו טופז (קשת)

"הפירמוט" מחדש של תכנית הבידור הוותיקה של טופז, בעוד גילגול שלה תחת כנפי קשת, הביא ב-1999 הישג של 33.9 אחוזי צפיה. היום זה אולי נראה מופרך, אבל המותג הטופזי אכן הגדיר את הפריים טיים של הניינטיז, לא פחות מ'דנשי' והמעגל.
 

"מקום רביעי: "נולד לרקוד", עונה ראשונה (קשת)

שמו את רשת על המפה. רוקדים עם כוכבים (יח"צ)
 שמו את רשת על המפה. רוקדים עם כוכבים (יח"צ)   
שוב "קשת", הפעם עם ריאליטי בידורי. 33 אחוזים שהפתיעו את השוק, לאור העובדה שאיש לא ציפה לתוצר בדמות סקעת או נינט בסוף הריאליטי הזה. אך אחרי העונה השלישית והמאכזבת של "כוכב נולד", האינפוזיה של טדי הפקות הצליחה להתביית על זרועו המצומקת של צופה הטלוויזיה בקלות.

מקום חמישי: "אמא'לה", עונה ראשונה (קשת)

שוב "קשת", וזהו הייצוג הגבוה ביותר ברשימה לדרמה. עם 32.2%, שנבעו ככל הנראה מהפופולריות של אורנה בנאי, שכבר כיכבה אצל הזכיינית ב"רק בישראל" ו"ארץ נהדרת" והייתה בשיא תהילתה. תוצר הלוואי של האימפקט הרייטינגי: הבאתה לתודעה של מיה דגן.

מקום שישי: "רוקדים עם כוכבים", עונה 3 (רשת)

"רשת" נכנסת לרשימה רק במקום השישי, עם 31.8 אחוזי רייטינג. בהמשך אותה עונה תדפוק מיקי קם שפגאט שיזכה אפילו לחיקוי ב"ארץ נהדרת", ותדהים את השופטים והקהל כשתעקוף בסיבוב מתחרים צעירים ממנה כמו דניאלה פיק, מיכאל הנגבי, יונתן כהן ודנה דבורין. אבל בפרק הראשון הגיע הקהל כנראה כדי לראות האם דניאלה פיק באמת יכולה להסתדר בלי שרונה, כיצד מיכל זוארץ תתקיים בלי הפרוטקציות בערוץ הראשון, והאם אלון אבוטבול יוכל להמנע מלמעוד בטעות על האף.

מקום שביעי: "כוכב נולד", עונה 3 (קשת)

שוב "קשת", הפעם עם 30.5%. לאחר שתי עונות חזקות, הגיע הקהל צמא הנינט והסקעת לשתות שוב את הזמירים המצודדים שמבצעים קאברים. מה שבטוח, בהמשך העונה הסיפור הידרדר לכדי עונתה הגרועה ביותר של תחרות הריאליטי הזו. יהודה סעדו היה אומר על זה: שמע ישראל.

מקום שמיני: "הישראלים" (רשת)

30.3% ושיא לתכנית מערכונים. שלישיית "מה קשור", שהצליחה ליצור סביבה באזז חיובי, הביאה מסה אדירה של צופים שרצו לבדוק מה הם באמת יכולים לעשות. בהמשך הבריח ההומור הנמוך שרווח בתכנית חלק ניכר מהצופים לתכניות אחרות, בעודם תוהים באמת "למה לא אוגנדה?", והביא אחרים שרצו לראות על מה המבקרים מקטרים.
 
 

מקום תשיעי: "חדר מלחמה" (רשת)

אחרון אחרון חביב. מרחק נגיעה (יח"צ)
 אחרון אחרון חביב. מרחק נגיעה (יח"צ)   
פרק הפתיחה של סדרת הדרמה הפטריוטית פרי עטו של יאיר לפיד הביא 27.4 אחוזים. הסיבות להצלחה ברורות למדי, כוכב התקשורת כתב, היפה בשחקניות איילת זורר שיחקה, והנושא היה מה שמעסיק את ימינו רוב הזמן – בטחון המדינה. הבעיה היתה שבמהרה נמאס על רוב הצופים הפוני בו התהדרו משום מה כל הדמויות הנשיות על המסך, כאילו שמדובר בתנאי כניסה למערכת הבטחון הישראלית, והעובדה שמדובר במוצר שבלוני למדי.

מקום עשירי: "מרחק נגיעה" (רשת)

בניגוד לזיכרון המפוקפק של רובינו, שחושבים ש"מרחק נגיעה" הפכה ללהיט מפתיע רק עם הזמן, דווקא פרק הפתיחה עם שני הסלבים היפים והנכונים של תקופתנו – הנרי דויד וגאיה טראוב, הביא לא פחות מ-27.1%. הסיבה, כנראה, נעוצה בקונספט עצמו: אהבה אסורה בין עולה חדש לצעירה חרדית. הפעם, לשם שינוי, הצליחה הסדרה לשמור את העניין בקרב הצופים והמבקרים כאחד, היתה אחת הסדרות הנצפות ביותר בעונתה, ואף הביאה לפריחתו של רומן שעדיין נמשך בין שני שחקניה הראשיים. בקרוב היא תחזור לעונה נוספת.

לסיכום, המשתלם ביותר הוא לעבור במחלקת הפיתוח של קשת, או אולי נכון יותר – הפרומו – של קשת. שישה מהמקומות, כולל חמשת הראשונים, שייכים לה. שיקלו בעיקר לעשות תכנית בידור, עדיף עם נטייה לריאליטי בידורי. ובנוסף ,אל תחששו לעשות דרמה טובה, מסתבר שזה יכול להחזיר את ההשקעה כבר מהפרק הראשון.
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by